/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
java og microsoft 7
Fra : bolette
Vist : 1983 gange
100 point
Dato : 28-11-09 17:29

Hjælpppppp. Jeg kan bare ikke få det at køre Jeg har lige fået en ny computer med microsoft 7. Nogle der kan hjælpe...
Mvh.Bolette

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-11-09 18:33

Lidt svært at hjælpe dig når du ikke skriver hvad der er galt.

Hvis du mangle jave henter du det her http://www.java.com/en/download/manual.jsp

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 28-11-09 21:13

Ja ok... Det er lige den, der er problemet..Java. Når jeg prøver at installere java...Kommer der til at stå; "Denne installationspakke kunne ikke åbnes. Kontroller, at pakken findes, og at du har adgang til den, ellers kontakt programforhandleren for at kontrollere, at dette er en gyldig windows installer-pakke".
Jeg har købt en ny computer med gyldig microsoft 7.

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 28-11-09 21:18

Skal lige sige/skrive at jeg ikke har java på maskinen.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 29-11-09 13:30

Hent offline installations udgaven -> http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=35684
Fjern markeringen om den skal lukke vinduet når download er færdig
Vent til download er færdig og tryk kør/run
Følg vejledning
Genstart maskinen
Check Java via denne link -> http://www.java.com/en/download/help/testvm.xml

Kommentar
Fra : bolette

Dato : 29-11-09 15:31

Har prøvet det du skrev, men der skete ikke noget, det hele er som før

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 05-12-09 09:32

Lyder underligt.
Check om Java findes under KontrolPanel - Programmer - Fjern et program
Hvis den før prøv at fjern det (afinstalleret)
Genstart
Check det er fjernet
og installere det igen.
Virker det stadig ikke, så opret en ny/ekstra bruger på maskinen (via KontrolPanel), log på som den nye brugere og check java med det samme uden at ændre noget. (det vil checke om du har sat en forkert indstilling i den browser)
Hjælper dette heller ikke er det en Firewall eller andet software som blokere for Java.

Godkendelse af svar
Fra : bolette

Dato : 08-12-09 16:31

Tak for svaret JegErHer. - Jeg opgiver, der er ikke noget der virker, selv de suport hvor jeg har købt computeren kan heller ikke finde ud af det :( Regner med at få byttet den til en anden. Da den er ret ny. Mvh.Bolette

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 10-12-09 23:00

surt :(, lyder mere som et omtræk da det virker fint under Windows7