/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digitalt camera
Fra : MTI
Vist : 424 gange
100 point
Dato : 23-11-09 16:55

Hej.

Da min datter skal ud for at købe nyt camera, efterlyser hun anbefalinger, prisleje: 3.000,- kr.

Hilsen

Klaus-E

Isolatør

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 23-11-09 17:03

Snakker vi still-kamera eller videokamera eller et, der helst skal kunne begge dele? Fortæl mere om behovet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-09 17:49

Skal det være spejlrefleks må hun ofre lidt mere, eksempelvis dette:
Canon EOS 1000D (Canon EF-S-objektiv, 18-55 mm)

Ellers kan jeg anbefale: Canon PowerShot SX20 IS

Det sidste er en mellemting, ikke så tung, men med bedre optik end de små kompakt cameraer.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-11-09 21:06

Canon Powershot så har hun et godt kamera.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 23-11-09 21:10

Du er nødt til at skrive noget om hvor gammel hun er og hvad hun har prøvet før.

Det anbefalede Canon er rigtigt godt men ikke til en begynder og slet ikke til et barn.

Så fortæl lidt mere også om der er behov for at det skal være robust.

Ellers vil jeg anbefale dig at købe den test hus Tænk hvor de vurdere digital kameraer og så tage en snak med en rigtig foto handler, ikke sådan noget Fona, Expert noget men et sted hvor man kun har foto.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 24-11-09 03:44

Et spejlreflekskamera er det bedste kamera man kan købe. Man får akkurat det man ser i gennem linsen, og hvis man ikke er tilfreds med billedet, slætter man det bare

Jeg var 14år, da jeg fik mit første spejlreflekskamera, og det er en af de bedste gaver jeg har fået.
Den gang skulle ALT indstilles manuelt, men det skal det jo ikke idag. Der sætter man bare kameraet på auto, indstiller skarphed - og klik, så sørger kameraet for resten. Senere. når man bliver mere øvet, prøver man sig frem med de manuelle indstillinger.

Jeg har næsten lige købt et Canon spejlreflekskamera i Føtex. Det gjorde jeg fordi, jeg kender to proff fotografer som sagde at det var et godt kamera, akkurat det samme mærke, som i foto forretninger, bare meget billigere.

Den ene af min proff venner har akkurat det kamera der er på tilbud i Føtex i denne uge, men han har selvfølgelig en masse tilbehør til kamerate, som en proff jo har.

Så hvis det ikke ligefremt er et barn der skal have et kamera, så køb et spejlreflekskamera.

Kommentar
Fra : MTI

Dato : 27-11-09 17:57

Cameraet skal kunne tage billeder ved diverse koncerter, hvor der forekommer meget forskelligt lys, samt røg.
Og så må det ikke være for stort, da det ellers bliver afvist ved indgangen.

Forøvrigt er min datter voksen.

Hilsen

Klaus-E.

Isolatør

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 29-12-09 21:12

Hej.
På biblioteket kan man låne en bog om køb af digital Kamera, sammen lagt med at læse svarene her får man er ret god viden om sagen. I øvrigt er der mange gode bøger om foto, også månedsmagasiner m.m.