/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Router
Fra : maxikurt
Vist : 631 gange
100 point
Dato : 20-11-09 18:43

Hej har en Netgear WNR 2000 router og så er spørgsmålet når jeg har min pc på med kabel kan jeg måle 95 mbit og når jeg kører trådløs er den 72 mbit kan det passe at den skal midste så meget hastighed fordi den køre trådløs

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-11-09 18:58

ja
Der går tid med at håndtere den trådløse protokol. Også selv om den trådløse forbindelse formelt er mange gange hurtigere.

En af grundede er trængsel og meget støj på det bånd den trådløse bruger. Der er jo også dørklotkker, bærbare telefoner og mikrobølgeovne mv.

Så der mistes nogle bit så en hel pakke må sendes om ret tit.

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 20-11-09 19:03

ok men sidder mindre end 3 meter fra den og ingen af de ting du nævner er imellem
men syntes bare det er meget tab

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-11-09 20:00

Det kunne jo også være at din trådløse maskine er landsommere en din maskine på kabel. Det behøver ikke at være din routers fejl.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-11-09 20:21

Undskyld, jeg misforstod spørgsmålet.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 21-11-09 00:58

Nu har du jo et pænt hurtigt internet, så måske kan routeren ikke klare den fulde båndbredde? men du bruger nok en nyere router med 802.11n, og jeg skulle mene at den nemt burde kunne trække en 100mbit forbindelse.

Jeg har kun en 10/2 mbit, og jeg mister ingen hastighed. men som transor siger, så skal der ikke så forfærdeligt meget til før signalet bliver forstyret.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-11-09 09:09

Problemerne kan være af mange forskellige slags.
En "N" router gør det ikke hurtigere, hvis din netopkobling ikke kan følge med, for din forbindelse ud af huset, er nøglehullet, hvor alt skal igennem, ud og ind på det store internet.

Som nævnt, så kan den trådløse del være beskæftiget med andet end den rene transmision, lige som din processor har andre gøremål, som den håndtere samtidig. Hvis du har mulighed for at fordele resourcerne, kan du ændre det, så det primære aktive program får større råderum.

En ting som især er vigtig, og det er da også derfor at man siger, at router og netkortet i PC'en skal være af samme mærke; ER at så burde man være sikker på, at de begge køre nøjagtig på samme frekvens. Selv om båndbredden på kanalerne er på 22 MHz, så vil selv en lille forskydelse af centerfrekvensen være betydende for hastigheden.
Båndbredden bruges kun, når der overføres signal.
Hvis centerfrekvensen ikke er helt ens for både sender og modtager, så opnår du samme effekt som hvis du stiller på din radio, så den står en smule ved siden af stationen. Du kan høre radioen, men den er ikke ren i lyden. - Det er det som sker i et trådløst netværk.

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 21-11-09 09:51

ok takker for svarrene men er ikke utilfreds med min forbindelse men kunne bare ikke lige forstå den store forskel på kabel og uden kabel har lige målt den til 72 mbit i download på trådløs det er en fiber forbindelse der hedder 100/10 som jeg køre på og har ikke prøvet en opload under 14 ligger gerne på 27 mbit så jeg lader det være som det er havede ellers tænkt på at opdatere routeren