/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem har boet i mit hus før?
Fra : rosekamp
Vist : 5574 gange
300 point
Dato : 19-11-09 20:38

Egentlig hører det måske ikke til i denne kategoi, men jeg tænker at I ved bedst

Vi har købt en gammel gård og kunne godt tænke os at vide, hvem der før har boet i ejendommen og hvornår. De ved ikke noget på lokalhistorisk og vi kan ikke spørge de tidligere ejere.

Jeg tænkte at tinglysning.dk var en idé, men der kan vi kun se, hvad vi selv har haft fingrene i.

Hvor kan man finde sådanne oplysninger?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-11-09 20:40

Begynd med realrigisteret der ser du ejerne gennem tiderne

Realregister findes på Landsarkiverne, muligt dit lokalhistoriske har på cd,

hvilket kan købes på Landsarkivet

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-11-09 20:42
Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 19-11-09 20:44

Hvad med at prøve at høre ejendomsforvaltningen i din kommune?

Lis

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 19-11-09 20:47

God ide fra Lis

og gamle telefonbøger kan hjælpe. Også her på lokalhistorisk arkiv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-11-09 20:50

Du kan da selv troppe op på tinglysningskontoret og se i mappen når du har matrikelnummeret er det ingen sag at finde de tidligere ejerforhold

Tjek åbningstiden i tlf bogen

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 19-11-09 21:02

Hej
Du er jo nok ikke vild med at opgive din adresse her!

Men prøv at lege lidt med http://www.ddd.dda.dk/kiplink1.htm
Vælg Amt , herred sogn i feltet under sogn skriver du navnet på gården (eller evt landsbyens navn)
ved navn skriver du %%%
vælg et årstal og søg

Måske er der gevinst
Pøj-Pøj

MVH
modersvilje