/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 7 ingen lyd
Fra : Broderpivert
Vist : 1740 gange
180 point
Dato : 17-11-09 17:20

Har lige fået windows 7, men da jeg får installeret den virker lyden ikke på min computer. Jeg kan se at den afspiller noget lyd men der kommer ikke noget ud af højtalerne.
Nogle der ved hvad der kan være galt?

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 17-11-09 18:05

Hent windows opdateringer det hjalp på min.
Det er nok HD lyd det er galt med.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 17-11-09 18:10

Ok, men hvor finder jeg helt præcis det sted hvor jeg opdatere? har gået i start og så windows update. Hvad skal man så vælge derinde?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 18:32

I hjælp og support > skriv > opdate

eller klik på logo nede til venstre og ruden lige over skriv opdate

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 17-11-09 18:55

har fundet det sted hvor der står windows update. Men inde i det program står der at der er 33 ting der er tilgængeligt til at blive opdateret. Og det er kun sprogpakker??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 18:59

Sprogpakkerne skal du ikke hente.

Er der ikke andet....................så kommer det nok snart.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 19:01

Har du selv installeret - så skal du måske lige installere drivere - har du en CD der fulgte med comp.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 17-11-09 19:02

Nej der er kun 33 forskellige sprogpakker. Men det kan vel ikke passe at hvis der ikke kommer en opdate feks. før i morgen, at så er der ingen lyd på computeren? Dette her problem har jeg aldrig haft i xp

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 17-11-09 19:03

ja det har jeg. Men når jeg sætter cden i, hvordan opdatere jeg så driverne?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 19:05

Ef jeg havde kørt lidt med min win 7 så kom der pludselig drivere til min bærbare comp.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 17-11-09 19:10

altså der hvor der står man har feks. 33 opadteringer tilgængelig??? Men det kan da ikke passe at man ikke kan få lyd på ens computer, før opdateringen viser sig?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 19:39

Nu har jeg startet min win 7
Du skal lige over i enhedshåndtering og kigge på drivere.
start > h-klik på computer > egenskaber > oppe til venstre står der enhedshåndtering > klik på den
Er der der nogen advarsler ud for noget.

Så skal du ned til højre i proceslinien og klik på højtaler
Du kan se en skyder til lydstyrke og et højtalersymbol (afb / tændt) og en mixer
prøv evt. mixer og om der noget nedlukket

Er der ingen højtalersymbol så klik på den lille pil > tilpas > nu kan du vælge hvad der kal ses
kan du ikke det så h-klik et tomt sted på proceslinien og klik så der ikke er markeret ud for "lås procslinien

Fortæl hvor langt du når.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 17-11-09 19:57

der en advarsel udfra pc multimedielydkort og PCI inputenhed. Altså sådan en lille gul ting som er ovenpå de 2 nævnte. Har prøvet at søge efter opdateringer til de 2 online men den kan ikke finde noget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 20:05

Jammen det er jo lige det multimedielydkort du mangler drivere til.

1. Har du selv installeret win7
2. Har du en CD som fulgte med comp. som kan hedde motherboard eller utility
3. kan du se hvad det lydkort hedder.
4. Hvad hedder din comp navn og typebetejnelse
5. Er det en bærbar eller stationær comp.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 17-11-09 20:09

har selv installeret windows 7. Det er en gamel stationær computer, så har desværre ikke en cd til lyskort osv. Hvor kan jeg se hvad mit lydkort hedder?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 20:21

med dette lille program kan du "kigge" ind i din comp.
http://majorgeeks.com/download.php?det=4181
klik lige under "downloads" på det australske link

Og vent til den spørger om du vil gemme.................klik på gem
Læg den et sted på skrivebordet og dobbeltklik på den du har hentet

nu har du et værktøj til at kigge på comp.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 17-11-09 20:43

der står under systemproducent ASUS og under systemmodel står der a7v400-mx

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-11-09 20:49

Er det et on-board lydkort, så gætter jeg på at det er et Realtek

Her kan du hente driver til Realtek
http://www.bran.dk/driver/realtek-high-definition-audio-driver-r2-36-vista-7-xp/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 20:55

Dit motherboard er så her og der er driver ude til højre.
Men driverne går kun til XP og jeg tror desværre ikke du kan bruge de drivere.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 17-11-09 20:57

Amm kan det ikke passe der er et lydkort der hedder asus?? For det står der som sagt ved systemproducent

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 17-11-09 20:58

Det fik jeg vist ikke helt fat i Eyvind

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-11-09 20:59

Det kan os hedde AC'97, driver er her
http://www.filehippo.com/download_realtek_ac97/

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 17-11-09 21:03

når jeg prøver at installere det sidst nævnte link skriver den at den ikke kan finde Realtek.sys

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 17-11-09 21:16

Den viser stadig en advarsel inde i enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 17-11-09 21:35

men jeg skal have fundet ud af hvilken driver jeg skal bruge til mit lydkort, og hvor jeg kan finde den!?

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 17-11-09 22:35

Der er ingen driver til win7.

http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=hORgEHRBDLMfwAwx&content=download

SoundMAX Audio Driver version 5.12.01.3663 xp

Så kommer vi nok ikke nærmere.

Held og lykke med win7.

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 18-11-09 00:44

Her er et link til driver gældende i 7 dage.

https://rcpt.yousendit.com/777417260/79fd7e651d4eccc2db6efa57e1eb0c7a

Du kunne jo også prøve dette, ASUS LiveUpdate Utility.

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 18-11-09 09:57
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-09 10:02

Jeg kan nok ikke bidrage med mere hjælp - desværre.