/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rayanair
Fra : ara
Vist : 432 gange
100 point
Dato : 17-11-09 15:43

Hej.

Er der nogle der kender til dette fly selskab og alle deres regler

Vi skal fire personer afsted og kan se at man kan betale sig fra at gå ombord på
flyet først. Det koster 8 euro pr person (totalt vildt). Gælder det så bare om at
løbe stærkt, eller er her bestemte pladser til dem der har betalt de 8 euro.

Jeg ved at dem der ikke betaler sidder hvor der er plads.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-11-09 15:48

Mon det kan være sådan noget

http://ekstrabladet.dk/ferie/article1191087.ece

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-11-09 15:50

Nææ det er nok nærmere dette her

http://jp.dk/rejser/andet/article1839782.ece

Hvor er det strengt

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-11-09 15:58

Nordsted1,

Du er inde på noget af det rigtige.

Jeg ved bare ikke om man får lov til at gå ombord før dem
der ikke har betalt, og kan så finde et sæde.

Det jeg mener er at det er jo meget at betale for at komme til at sidde sammen, hvis alle andre også giver penge for det, Så må nogen jo blive skuffet.

Derfor - er det reserverede pladser man får når man betaler 8 euro pr, person

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-11-09 16:00

Jeg ville skrive en mail til Rayanair og spørge... printe svarert ud, så du har det, hvis de nu ændrer mening undervejs

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 17-11-09 16:26

PRIORITY BOARDING
Ryanair operates an unassigned seating policy, so specific seats cannot be pre-booked. However, we do operate a Priority Boarding system which allows passengers to board the aircraft first and choose their own seat on board. For safety reasons emergency exit seats can be occupied only by able-bodied adults.

Priority Boarding can be purchased online for a fee of 4 £/4 € (or local currency equivalent) per person/per one way flight or alternatively at the airport or Ryanair call centre for 5 £/5 € per person/per one way flight.

Priority Boarding cannot be added online via the ’Manage My Booking’section once a passenger has checked in online.

Passengers with pre-booked special assistance will be boarded after general boarding is completed as seats will be held on board

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-09 16:29

Så du får IKKE reserverede pladser men det sker efter "først til mølle" princippet....

Og JA - bestiller ALLE på den måde er det som at komme på udsalg

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-11-09 16:37

De er s.. underlige hos dette selskab.

Men tak for hjælpen refi

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 17-11-09 16:39

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-09 16:42

Det er der såmænd ikke spor underligt i.....

Lavprisselskaberne er NETOP lavpris pga. at du KUN betaler for en transport - ALT ANDET koster extra....

Derved kan prisen holdes nede under de selskaber der serverer alt fra mad til champagne under turen - det koster, og der er KUN en til at betale - det er kunderne.....

Her kan du flyve billigt, men så må du tænke dig til alle extravagante tillæg.....

Eller du kan betale for dem

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-11-09 17:08

vælger nok også at flyve med dem. De er trods alt billige end andre , selvom de bruger lystigt
af diverse gebyrer.