/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
WA 3773
Fra : Højris
Vist : 1309 gange
200 point
Dato : 17-11-09 00:17

Jeg har en vaskemaskine og om den kan jeg sige at alle funktionerne virker, sådan hver for sig. Den kan køre langsomt, sjaske frem og til bage, og den kan centrifugere på både 1000 og på 1400 omdrejninger.
Problemet er så, at den afslutter alle vask med at tøjet er sjask vådt.
Der er ikke centrifugeret eller noget.
Hvad er der galt.
Højris

Kommentar
Fra : myg

Dato : 17-11-09 07:41

Er overskriften en invitation til 3773 til at svare, for han ved det sikkert - det skulle i hvert tilfælde ikke undre mig .

Jeg vil gætte på, at der skal udskiftes et print, der indeholder programmerne som vaskemaskinen er udstyret med.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-11-09 08:30

Ikke utænkeligt.

Har selv haft en maskine, hvor slangen til pressostaten var stoppet med sæberester. Maskinen kunne så ikke registrere at den havde tømt vand ud, og ville derfor ikke centrifugere.

På min sad den inden i, ved bagsiden. Og en tynd slange der gik ned til bunden af karret.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-11-09 09:27

hvis det er den type der har trevlesi, kan det være den der er stoppet. mere skal der ikke til.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-11-09 09:57

Nemlig trimare - jeg har oplevet flere gange at min maskine, på grund af at trevlesien var tilstoppet, ikke ville centrifugere. Jeg har faktisk oplevet det med mere end een maskine. Trevlesien er en lille lumsk bisse - den kan være skyld i flere ting.

På min nuværende maskine sidder trevlesien nederst til venstre, på fronten, der er en lille hvid låge som skal åbnes med en mønt, derefter kommer man ind til en lille gummislange som kan trækkes ud og lægges så vandet løber ned i evt. en balje. Selve sien skrues ud og jo længere ud jeg får den (laaaangsomt) jo hurtigere løber vandet ud, når alt vand er ude kan jeg trække sien ud og få den renset - nogle gange er det måske et lille søm som har stoppet det, andre gange en halv tandstik eller lignende, det er faktisk sjældent det er 'trevler'

Held og lykke med det, håber en gang trevlesi-rens vil løse problemet.

mvh Dorthe

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 17-11-09 13:32

Myg !
Citat
Er overskriften en invitation til 3773 til at svare

Både ja og nej, fordig maskinen er en WA3773 med såkaldt fuzzy logic bauknecht.
Typisk har den, den fejl at den afslutter med at gå i fejl, der er 3 min. tilbage og så bibber den.
Derefter kan jeg så stille den på, luk vand ud.
så rumler den lidt med programmerne, går ud af fejl, og er så færdig men, tøjet er stadig sjasket.
Den kan så stilles til at centrifugere men det gør den kun med 1000 omdr. og ikke med 1400 og så i en alt for kort tid.
Det er ikke fnuggen for så ville der jo også være noget galt i den indledende vaskeproces, hvor både vand ud,centrifuge og alt det andet jo virker.
Men jeg kommer lige i tanke om at den anden 60 grader levere tøjet centrifugeret, men så skal jeg jo køre to vaskeprogrammer for at blive færdig.
Det er jo ikke så godt for co2 regnskabet "forstå min elregning"
Kort sagt når alt andet virker hvorfor så ikke den egentlige afslutning på vasken. ?
Når jeg derefter sætter den til at starte på ny går den i gang med at tømme for vand, og jeg kan høre at vandet løber ud, og processen køre videre til den igen går i fejl 3 min. osv.
Højris

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 18-11-09 19:16

Den mangler signal fra trykdåsen til at kunne starte med at centrefuger, og det er sæberester og andet snask der bloker.

Tag fronten af 2-3 skruer i bunden af fronten ,af med yderste del af lugebælgen og husk nu at løsne dørlåsen husk det nu ellers kan den gå i stykker og nu er fronten til at fjerne.

Under lugebælgen sidder en klar beholder og den kan afmonteres og rengøres under den varme hane så den er helt ren og så er det bare den anden vej med at samle den igen og maskinen virker igen......

" Men det krræver lidt gør det selv mand " MEN HUSKE NU AT SLUKKE FOR STRØMMEN TIL MASKINEN......

Bassebo...