/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Veterinærsygeplejerske
Fra : Søsser
Vist : 1128 gange
70 point
Dato : 16-11-09 10:46

Er de rnogen der har erfaringer med at tage veterinærsygeplejerskeuddannelsen i kolding, samtidig med fx at bo i aalborg? Jeg tænker på, om det vil blive for hårdt at bo i kolding i skoleperioden (eller et eller andet), og så have en praktikplads nær sin hjemby i praktikperioden?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-09 10:52

Jeg kender ikke til det selv, men jeg syntes afstanden er alt for stor, selv om det kun er i kortere perioden, så bliver du træt af al den transport

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 45 point
Dato : 16-11-09 11:04

Citat
men jeg syntes afstanden er alt for stor

Jeg havde selv langt da jeg i sin til tog min uddannelse.
Men med offentlif transport kunne jeg læse lektier på vej til og fra skole.
Det drejer sig om at udnytte tide.
Hvor der er en vilje er der en vej...................længere er den ikke-

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-09 11:13

Citat
Hvor der er en vilje er der en vej...................

Ja, men det nytter jo ikke noget, hvis man skal hjemmefra flere timer før skolestart som jo oftest er kl. 8 om morgenen... er der overhovedet mulighed med offentlig transport så tidligt på dagen, det er jo fra den ene ende af Jylland til den anden??

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-11-09 13:23

Havde selv noget uddannelse hvor jeg i et år kørte med tog dagligt fra Holstebro til Esbjerg retur.

Har aldrig før eller siden været så godt forberedt og haft så meget styr på hjemmearbejdet og var ovenikøbet udhvilet når jeg kom hjem.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-11-09 14:20

Citat
Har aldrig før eller siden været så godt forberedt og haft så meget styr på hjemmearbejdet og var ovenikøbet udhvilet når jeg kom hjem.

Lige nøjagtigt.
Hvis man gider ka' man godt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-09 14:36

Det er jo ikke kun et spørgsmål om vilje.... men om transportmuligheden overhovedet er der

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-11-09 14:49

Tror ikke de ager med stude mellem Kolding og Ålborg mere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-09 14:53

Jeg kan da kun blive misundelig hvis transportmulighederne er så gode i det jydske, for her hvor jeg bor ser det bestemt ikke for godt ud... vi skal med bil til nærmeste større station for at komme videre - selv om vi bor op ad en station

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 16-11-09 16:26

Jeg har selv taget uddannelse i Kolding, og boede på kollegie/skolehjem i skoleperioderne, og flyttede så efter min praktikplads. Jeg er glad for at jeg valgte det, da det jo også gav nye venner på kollegiet, og et lidt andet sammenhold, mellem dem fra kollegiet, som gik i klasse sammen, end med dem der "bare" tog hjem efter skoletid.. Og man har også hinanden til at hjælpe med lektier, hvis det er nødvendigt. Men det kræver også lidt selvjustits, da det jo godt kan være svært at sige nej til en tur i byen, fx. fordi man ved man har nogle lektier for..
Og man kan jo altid tage hjem i weekenderne..

Godkendelse af svar
Fra : Søsser

Dato : 01-12-09 19:32

Tak for svaret piaskov.