/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
send en tanke
Fra : janik
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 15-11-09 22:50

Jeg ville og de skal vi alle gøre sende en tanke til
¨vores jægersoldater for det er dem der er skyld i
at der ikke kommer flere poser hjem til os igen
end der gør ..
Og tro mig de er vendens bedste...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-11-09 22:54

Nu er det jo ikke jægerkorpset der deltager i den "almindelige patruljering" der foregår i Afghanistan (jeg antager, at det er det du taler om)

Men danske soldater er generelt rigtig godt uddannet, og det gælder ikke kun jægerne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-09 22:56

Jeg skal gerne sende dem en tanke mere, min ældste søn var udsendt, så jeg kender det.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 15-11-09 22:59

Jo det er de og vi har jæger soldater i Afghanistan

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-11-09 23:02

Jeg sagde ikke, at vi ikke havde jæger soldater i Afghanistan, men de har travlt med nogle helt andre ting, end at gå rundt og blive ramt af vejsidebomber

Kommentar
Fra : janik

Dato : 15-11-09 23:04

granner01
Tak fordi du sender dem en tanke :laver denne tråd fordi at der er altså folk
der har soldt deres liv for vores soldater ..

Kommentar
Fra : janik

Dato : 15-11-09 23:07

Kortoververden
Nu ved jeg ikke hvad du ved om vores forsvar men jeg har væres der i 9 år og kan sige dig at
vores forsvar gør ikke noget før vores jæger har fortalt hvad der sker.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-11-09 23:07

Jannik

Jeg føler stor sympati for vore udsendte, og jeg arbejder til daglig med en del tidligere udsendte, men det du skriver giver ingen mening, hvem er det der har solgt deres liv på hvilken måde?

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 15-11-09 23:08

Uanset hvor mange år du har været i forsvaret, så ved du ikke hvad jægerne laver, og de går IKKE patrulje som de alm kampsoldater gør.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-11-09 23:11

viper73

Så hemmeligt er det altså heller ikke

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 15-11-09 23:12

LOL.. nej selvfølgelig ved du hvad de laver

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-11-09 23:16

Viper73

Hvis du ikke har opdaget det, så er det nye tider, og nej jeg ved ikke konkret hvad de laver, og opgaverne er mange, og meget forskellige.

Men det er soldater og ikke "hemmelige agenter" fra en eller anden film

Det meste af det jægerkorpset bliver brugt til er indsamling af informationer, og det der gør dem bedre end mange andre, er dels deres fysiske form, og dels deres træning i at ligge stille det samme sted meget længe og se hvad der sker, de fleste "almindelige" soldater har ikke den tålmodighed, og har heller ikke den fornødne uddannelse til at klare sig uden støtte i flere uger ad gangen.

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 15-11-09 23:18

Ja det er der ikke noget nyt i, det har de alle dage gjort.

Hvis man er itvivl om deres arbejdsopgaver så kan man jo få et indblik i det ved at læse Rathsacks bog.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-11-09 23:19

Eller helt banalt, ringe til Jægerkorpset og spørge

Det jeg vil frem til er, at deres opgaver ikke er hemmelige, de er bare anderledes end det man bruger kamptropperne til

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 15-11-09 23:20

Selvfølgelig er deres indsættelse og konkrete opgaver hemmelige.
Deres overordnede arbejdsopgaver er velkendte.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 15-11-09 23:22

Kortoververden
Jeg ved godt hvad vi bruger en jæger soldat til og det er ikke ¨
til noget godt for han bliver smidt i noget han ikke ved hvad
er men han kan sige hvor vi skal skyde og sådan er det .

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-11-09 23:22

viper73

Hvad er det der gør det til en selvfølge?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-09 23:22

Jovist jeg sender skam en venlig tanke til ALLE udsendte soldater og håber det hjælper dem

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 15-11-09 23:26

Hvis du ikke kan se at det er en selvfølge at menig mand ikke kan gå ind på deres hjemmeside eller læse i BT / EB el. lign. og læse hvor i Verden de er og hvad de laver der, så er der da noget galt.

Det er en elite enhed der udfører militær operationer som alle ikke skal vide om.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 15-11-09 23:36

Håber bare at i sender dem en tanke mere vile jeg
ikke sige .
Jeg har selv været på øvelse med dem og de er hårde skal jeg
hilse og sige ..

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-11-09 23:37

Der er jo ikke ret mange der ikke ved, at de bl.a. er tilstede i Afghanistan, deres tilstedeværelse er altså ikke hemmelig, og at de er en special enhed gør dem ikke nødvendigvis hemmelige, at deres hjemmeside ike oplyser hvor de befinder sig handler om en masse andre ting, bl.a. noget så simpelt som logistik, og manglende prioritering af opdatering.

Når det så er sagt, er der en masse af deres opgaver som ikke bliver beskrevet i medierne, men det betyder ikke nødvendigvis at det er hemmeligt, det er faktisk ret nemt at få oplyst hvis man kontakter de rette kanaler.

Du kan heller ikke umiddelbart se hvor mange danske soldater der er i Afghanistan, og du får heller ikke at vide hvad de foretager sig, det er ikke fordi det er hemmeligt, blot fordi det er uhensigtsmæssigt med alt for megen åbenhed.

Tro mig, hvis det virkelig var så hemmeligt, så var den bog Rathsack har skrevet aldrig blevet udgivet.

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 15-11-09 23:37

Sender dem en tanke

Kommentar
Fra : janik

Dato : 15-11-09 23:38

Men de gør et stort arbejde selvom vi ikke høre så meget om dem så PLZ send dem en tanke

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-09 23:41

Jeg ville ønske at forsvares ville sende vores hjemsendte soldater en tanke. Da vores søn blev hjemsendt, så måtte han klare sig selv, ingen hjælp fra forsvaret.

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 15-11-09 23:41

Det gør jeg Janik, hopper ud af den her tråd nu .

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 15-11-09 23:47

Citat
Kommentar
Fra : viper73 Dato : 15-11-09 23:26
Små slag Viper, små slag - ikke moppe . Og selvfølgelig skal vi sende varme og taknemmelige tanker til ALLE vores soldater i Afghanisten. De er der jo, for at kæmpe imod de fanatikere, som hader os, og som med al magt vil gøre os alle til hjernevaskede muslimer.

De samme tanker skal også sendes til vores folk i FET og PET, som med garanti har forhindret, at der indtil nu, er sket nogle terroranslag i DK. Vi får (heldigvis) ikke alt at vide om, hvad der foregår!

Vh Chris.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 15-11-09 23:53

Kortoververden
Hvor har du din viden fra nettet ???
Jeg har selv været i kamp med dem har du det ???
Nu ville jeg sku gerne vide det og hvis du ikke
ville give dem en tanke er det sku oki med mig...
Men hvis du bare har siddet på din flade RØV gider
jeg sku helt ærlig ikke høre mere fra dig...

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-11-09 00:00

Tak til dem der sender dem en tanke

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-11-09 00:03

Kære Janik

Jeg har været en del af det danske forsvar siden 1988, og hvis du har været i kamp med Jægerne, så må du enten selv være jæger, eller også tilhører du den anden side af lejren, mon ikke du har været på øvelse med dem i bedste fald?

Som jeg skrev øverst i tråden sympatiserer jeg i høj gra med vores udsendte, og ikke kun de udsendte jægere, og sender dem tanker dagligt.

Men du har ret i at jeg i dag sidder på min flade røv som KBM i et MOTINF KMP.

Tidligere har jeg gennemført PTR i Aalborg, og har stadig mange venner ude på flyvestationen

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 16-11-09 00:23

God meget sen aften til Kortoververden.

Du skal have min dybeste respekt for den måde, du taklede Janiks "bemærkninger på!

Vh Chris

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-11-09 00:24

Kortoververden
Oki *S*
Sad for magme år siden med min m62 og skulle beskytte min gruppe
min hjælper sad ved siden af med sin m75 .
Vi skulle skyde en t62 og der skete intet. på et tidspunkt
stod der en med en kniv og en hånd på min m62 og
sagde at hvis det var krig var jeg død

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 16-11-09 00:25

Og Janik - tænk for du skriver (Det glemmer jeg nogle gange, og det kan godt gi nogle dummeslag )

De bedste hilsner fra

Chris

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-11-09 00:27

Kortoververden
Men kan vi ikke blive enige om at vi har lidt glemt dem ??

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 16-11-09 00:27

Citat
på et tidspunkt
stod der en med en kniv og en hånd på min m62 og
sagde at hvis det var krig var jeg død
Ja, de jægersoldater er nogle listige gutter .

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-11-09 00:29

En af mange talemåder der bliver gentaget til hudløshed hos Jægerne er:

Den der lever skjult lever godt.

Ingen tvivl om, at de løser vigtige opgaver ligesom den øvrige del af det danske forsvar, men lad os ikke fremhæve dem mere end højst nødvnedigt, de har det faktisk bedst med så lidt opmærksomhed som muligt

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-11-09 00:36

Citat
Jeg ved godt hvad vi bruger en jæger soldat til og det er ikke ¨
til noget godt for han bliver smidt i noget han ikke ved hvad
er men han kan sige hvor vi skal skyde og sådan er det .

og det er ikke til noget godt.
Det håber jeg da, for ellers er det da lidt spildt at smide ham ned LOOL

Og sådan er det...
Selvfølgelig er det det, når du siger det Det manglede da bare

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-11-09 00:39

Kortoververden men ville bare sende dem en tanke
for de er som du ved skyld i af der ikke kommer
flere poser end der gør ..
Og må jeg lige prøve din viden lidt? hvad er en m62?? og hvornår blev den lavet??

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-11-09 00:40

Og BTW....så er man frivilligt blevet jæger, så de må finde sig i det. Det er straks værre når man bliver tvunget til at gå i krig. De får nærmere en tanke fra mig

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-11-09 00:42

ps

Hvis du virkelig mener, at forsvaret ikek gør noget før Jægerne fortæller hvad der skal gøres, så har du altså givet dem en del overarbejde.

Jægerkorpset er en taktisk enhed der bliver indsat hvor det findes formålstjenstligt, de er IKKE en styrende enhed.

Det er korrekt, at de til dels bliver brugt til måludpegning, men det er en forsvindende lille del af deres opgaver, som i langt de fleste tilfælde er mindre glamourøse end det bliver beskrevet i film.

En typisk jæger går ud i terænnet og graver sig ned, ligger der i 14 dage og kommer hjem med en helvedes masse informationer og en ide til hvordan man skal angribe eller på anden måde uskadeliggøre et objekt.

Det er meget sjældent at de spiser børn og barberer sig mellem tænderne

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-11-09 00:42

krummen

Danmark sender ikek værnepligtige i krig, alle udsendte har frivilligt indgået en kontrakt om udsendelse med et danske forsvar

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-11-09 00:45

M/62 også kaldet et LMG blev indført i det danske forsvar i 1962, kender ikke til hvornår de er produceret, skyder med 7,62 mm amunition og sender omkring 1200 bønner ud i fædrelandet i minuttet.

Det er i øvrigt udfaset i det danske forsvar, ligesom M/75

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-11-09 00:45

Hvis du vil afprøve min viden så stil mig et spørgsmål der beviser at du har været 9 år i det danske forsvar, for den der var altså for billig

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-11-09 00:46

Nu må jeg lige spørge jer hvad er en m62 og en m74 for fanden kan i ikke bare sende en hilsen da ????

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-11-09 00:54

Kortoververden
tak da men m62 er ikke ude af det danske forsvar og den er fra 34 det er våben fra den tyske nazi

Kommentar
Fra : JogR

Dato : 16-11-09 01:29

Mange gode tanker til soldaterne om at de ikke må blive skudt, og at de heller ikke må skyde nogen, samt at de hurtigst muligt trækker sig ud af de lande, som de har besat og kommer hjem til Danmark igen.

JogR

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-11-09 01:33

Citat
Danmark sender ikek værnepligtige i krig, alle udsendte har frivilligt indgået en kontrakt om udsendelse med et danske forsvar
Tak ...så ved jeg det

Jannik...Skal du ikke bare holde dig til din murerske, så kommer du ikketil skade LOOL

Kommentar
Fra : mælkebøtte

Dato : 16-11-09 01:37

Danmark burde slet ikke have eller have haft nogen soldater i Afghanistan eller Irak. Kun foretage humanitær hjælp. Lige som i Korea med Jutlandia, f.eks

Kommentar
Fra : JogR

Dato : 16-11-09 01:54

Jeg har medfølelse med de danske soldater og deres familier, som kommer hjem i poser, samt med de uskyldige afghanere som denne krig, som ikke kan vindes, har på samvittigheden.

Kommentar
Fra : JogR

Dato : 16-11-09 01:56

+ Taliban og al dens væsen er "ulækker". Ingen tvivl om det.

Kommentar
Fra : halløjsa

Dato : 16-11-09 02:52

Citat
Og tro mig de er vendens bedste...

Ja?
Til hvad?
Til at skyde?
Til at lade være med at skyde?
Hvorfor er de verdens bedste jægersoldater?

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-11-09 03:56

Citat
anmark burde slet ikke have eller have haft nogen soldater i Afghanistan eller Irak. Kun foretage humanitær hjælp. Lige som i Korea med Jutlandia, f.eks
Din politiske holdning til krigen i Afghanistan er der vist ingen der har spurgt om og det er jo heller ikke det tråden handler om.

Kommentar
Fra : JogR

Dato : 16-11-09 05:04

Næh, det er det jo ikke...

Hvad er "anmark" for en fisk?

Forslag:

Send Oprydder til Afghanistan. Det vil hjælpe de danske styrker mod Taliban !

Kommentar
Fra : halløjsa

Dato : 16-11-09 07:26

Hej Jægersoldater!
Hvis I er verdens bedste, som jeg tror på, så er I sikkert også tankelæsere. Derfor sender jeg en tanke, som er: Kom hjem til Danmark - jo før jo bedre. Den krig kan jo ikke vindes militært alligevel ...

Kom hjem, kom hjem ...

Helst inden Juleaften 2009

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-09 09:12

vrøvl vrøvl vrøvl, de har squ selv valgt det lort.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-11-09 20:32

Janik

Jeg er ked af at rette dig, men M/62 findes i dag kun i HJV og er også der ved at blive udfaset.

Modellen er ganske rigtig tysk, men blev ikke brugt under 2. Verdenskrig, den ligner dog meget den model som Wehrmacht benyttede.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-11-09 20:37

Citat
Jeg har medfølelse med de danske soldater og deres familier, som kommer hjem i poser, samt med de uskyldige afghanere som denne krig, som ikke kan vindes, har på samvittigheden.

Beskidt krig hvis hele familien kommer hjem i poser

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-11-09 21:46

Ja det vil jeg osse sige... Har man ligefrem familieposer??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-09 14:46

Ja selvfølgelig skal de have familieposer, for så får de rabat.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-11-09 15:57

Citat
Beskidt krig hvis hele familien kommer hjem i poser
Det er da sort humor . De eneste familier, der kommer "hjem" i sorte poser med gitter for øjnene, er vel muslimske kvindelige medlemmer af familier, der har været hjemme på ferie. for den da, og så i en ellers alvorligt tråd.