/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hjælp!!! Det trådløse er nede.
Fra : Visionary
Vist : 547 gange
58 point
Dato : 12-11-09 16:13

Mit trådløse netværk er nede, efter jeg den anden dag fik reset routeren, ved en dum fejl...

Jeg har nogenlunde styr på, at bevæge mig rundt i routerens menu.

Men når det kommer til den bærbare, tjaahhh.... så skal det ind med skeer, hvordan jeg får klikket mig ind til de forskellige indstillinger.

Kan i hjælpe mig???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-09 16:24

Det kan til tider være nødvendigt at koble Mac filter og kryptering fra men routeren lige genkender din bærbare.
Og så sæt kryptering og derefter MAC filter på.

Indstillinger på bærbar og router virker ikke med det samme (nogle minutter)

På den bærbare kan du slette den huskede adgang og oprette en ny .........via LAN

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 12-11-09 16:27

Hej Eyvind,

Mange tak for dit svar...

Som jeg skrev, skal de virkelig ind med skeer......

Efter reset af router, hvad er der så gået tabt, og hvordan kommer jeg på igen????

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 12-11-09 16:29

Den bærbare prøver hele tiden, at hente en "netværksadresse", men der sker ikke mere.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-11-09 16:36

Alle indstillinger er væk ved reset.
Nogle routere har to slags reset.
Total slet af brugerindstillinger eller delvis slet af brugerindstillinger.

Nye indstillinger bør laves med kabeltilslutning via en browser eks. internet explorer.
Adgangen er http://192.168.x.x > x er forskelligt fra router til router (måske 1.1 eller 0.1 eller 1.0
Navnet på routeren har ændret sig til routerens standardnavn.

1. Er der adgang til internettet med kabel gennem routeren.
2. Kan den bærbare se routeren.

Hvor langt når du af det jeg har skrevet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-11-09 16:41

Jamen så tager vi den store sneskovl i anvendelse!
Som nævnt, slå alt sikkerhed fra, vær sikker på, at den trådløse del er aktiv, og SSID navnet er det som du har valgt, for ellers kan det tænkes, at din trådløse PC, leder efter et netværk som måske har skiftet navn.
Hvis du kører dynamisk, så vil din pc, automatisk følge routerens kanalindstilling, når den kan se routerens SSID, som din PC sikkert er indstillet til at vælge som fortrukken.

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 12-11-09 16:54

1. Jeg er på med kabel i pc.

2. Jeg er inde i routeren...

3. I routeropsæt. er der noget der hedder værtsnavn, er det det samme som SSID navn????

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 58 point
Dato : 12-11-09 17:21

SSID vil du finde inden i den menu, som brugestil indstilling af den trådløse del. Her vil du også senere kunne skjule dette navn, så andre nysgerrige hackere ikke kan se dit netværk. Ikke alle routere kunne skjule dette navn før i tiden, min incl. men en senere opdatering af firmware, gjorde det muligt.
Nu ved vi af gode grunde, ikke hvad det er for en routerbørge du har, så det kan derfor være lidt svært, at svare direkte, da de forskellige mærker, også er forskellige inden i.

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 12-11-09 17:26

Det er en tdc boc.....

Men der må være nogle oplysninger, som er forsvundet/ændret fra routeren, som pc ikke kan genkende..

Men når jeg kigger i egenskaber får trådløs på pc, så bliver jeg noget hjælpeløs....

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 12-11-09 17:32

pc'en kan sagtens se det trådløse netværk, med fremragende signal!!

De nye oplysninger fra routeren, må skulle lægges ind på ny, på pc'en.

Der er bare lige hvordan........... Det må være inde i "Egenskaber for trådløs"

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 12-11-09 17:53

Så virker det sgu igen!!

Mange tak for hjælpen begge to.

Men det er ikke nemtat dele point......

Godkendelse af svar
Fra : Visionary

Dato : 12-11-09 17:53

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-11-09 18:46

Vi er her jo også mest for at kunne hjælpe andre!

Kommentar
Fra : Eyvind