/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Downloads fra DR2
Fra : kandu
Vist : 767 gange
45 point
Dato : 03-11-09 16:01

Ved at søge på youtube home får man en utrolig flot film på 1 1/2 time.
Vist første gang som vist herunder:

Dokumania: Home
tirsdag 20.10.2009 kl. 20.45 - 22:15 på DR2

Den bør man kunne downloade til sin computer (absolut lovligt).

Hvordan??

dummerniklen

Kommentar
Fra : kandu

Dato : 03-11-09 16:02

Undskyld, er 45 point nok?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-11-09 16:42

Du kan skrive til DR2 og spørge om de vil sende den til dig, eller oplyse dig hvor den kan downloades. Jeg har før fået film fra DR.
Der er copyrights på en del af de ting som de viser, men det kan de oplyse om.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-11-09 17:52

Du kan bruge YouTube Downloader
http://youtubedownload.altervista.org/

Installer programmet, start det og kopier adressen fra Youtube ind i feltet
Enter video URL

Adressen ser f.eks.så'n ud
http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU

Klik OK

Home fylder 1,38 GB så det ta'r nok noget tid at hente den

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 03-11-09 20:11

Hej, du skal hente og installere Real player free.. http://europe.real.com/realplayer/

når du ser et klip i youtube eller ex dr's hjemmeside vil der være en " download this clip " i øverste højre hjørne, så kan du hente ALT du vil til din computer, og evt lave det om til andra formater.
genialt program.. ved så ikke om det er lovligt..

Søren K

Kommentar
Fra : kandu

Dato : 03-11-09 22:18

til Søren K

ja, det er rigtigt, og jeg har real player installeret, og knappen findes i øverste del af filmen. Downloaden går i gang, viser er bjælke, og kører derudaf, indtil connection afbrudt p.g.a. time out.
Det sker efter 80 mb, 100mb eller 300 mb, tilsyneladende helt tilfældigt, og eneste mulighed er at begynde forfra. æv

kan du gi' et bud på, hvad der er galt?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-11-09 00:32

Ja der er lagt en blokering fordi det er piratkopi. Skriv til DR og hør om du kan få den/købe den lovligt.

Kommentar
Fra : kandu

Dato : 04-11-09 10:33

hej granner

Er det DR2 filmen, der er en piratkopi, eller er det downloadprogrammet, der er piraten?

Og hvordan kan du se (vide) det???

m .v.h. Jørgen

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 45 point
Dato : 04-11-09 11:59

Det er DR2 kopien der ikke rigtigt er lagt på YouTube. Det er ikke nødvendigvis en piratkopi, men den der lagde filmen på youtube har klokket i det.

Når jeg vil have sådan en dokumentarudsendelse fra DR, så plejer jeg at skrive. Og jeg er altid blevet hjulpet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-11-09 16:10

Hva' med at prøve YouTube Downloader
http://youtubedownload.altervista.org/

Jeg har hentet HOME engelsk 1,38 GB, virker fint

Godkendelse af svar
Fra : kandu

Dato : 04-11-09 17:57

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-11-09 18:27

Selv tak du.