/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Patentansøgning
Fra : the1best
Vist : 844 gange
500 point
Dato : 02-11-09 11:00

Kan man på nogen måde finde ud af hvad der er taget patent på?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 02-11-09 11:03

Ja det kan du godt.........men jeg vil råde dit til at henvende dig til patentkontoret, og spørge om de vil hjælpe dig... ellers er det et mas uden lige

Det gjorde jeg i sin tid, og "min" ide, var allerede brugt af en asiat

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-09 11:03
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-09 11:04

Du skal alligevel henvende dig der - de er meget hjælpsomme - Det er kun hos dem, du kan finde ud af om opfindelsen er brugt

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 02-11-09 11:22

ans....kan desværre ikke bruge linket, jeg kan ikke finde ud af det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-11-09 11:38

Så må du jo kontakte dem

http://ip-center.dkpto.dk/om-os/kontakt-os.aspx

de vil kunne hjælpe dig på vej

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 02-11-09 12:58

Som andre siger skal du have fat i patent og varemærkestyrelsen www.dkpto.dk. øverst på siden er der en fane der hedder søg i registre, med links til hhv danske patent og brugsmodeller, europæiske patent og brugsmodeller og internationale(espacenet)

Når/hvis du kommer så langt at du selv vil ansøge om et patent, så skal du være opmærksom på at et patent kun gælder for et land og altså ikke er verdensomspændende medmindra at man tager verdenspatent på det = meget dyrt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-09 13:54

Har du opfundet en have, der passer sig selv.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-11-09 15:58

Græsgrøn asfalt LOOOOL

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-09 17:12

Eller måske en variant af støvsugerrobotten... bare en der slår græsset, eller er den opfundet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-11-09 18:47

En automatisk parasolsammenklapper når det er ved at blæse op.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-09 18:54

Eller elektrisk hegn til dræbersnegle

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-11-09 11:27

Citat
Eller måske en variant af støvsugerrobotten... bare en der slår græsset, eller er den opfundet

- JEP Nordsted, sådan en har futtet rundt ved vores græsslåmaskine forhandler i et par år
Så den ER opfundet - jeg tror dog ikke der er opfundet en effektiv tyverisikring af dimsen og...tro mig...den er bare SÅ nem at nappe og stikke af med

Men ja, den er opfundet

Held og lykke med patentet til spørger!

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-09 11:31

Øv øv øv og atter øv, jeg tænker langsigtet her

PT. har jeg en 1.90 høj "robot" men en dag flytter han vel hjemmefra, og hvem hænger så på den??

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 03-11-09 11:38

Bare forsæt Nordsted1......pludselig er der en ide

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-09 11:38

Vi har en telefonstyret græsklipper.

Min kone ringer bare til nabokonen som går ud og tager solbad............
og græsmaskinen går straks i gang.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-11-09 11:52

the1best... det vil jo ikke være så smart,hvis jeg liiige huggede din ide

Kan du ikke også lige opfinde et fortelt til en campingvogn,hvor man bare skal trykke på en knap,så slår det sig selv op og ned.... det er der bestemt kr. i

Jeg håber virkelig ikke der er nogle der har taget patent på din ide, iih hvor vil du blive skuffet

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 10-12-09 14:22

Tak for svaret Nordsted1.