/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
to humour somebody
Fra : Nik_
Vist : 553 gange
45 point
Dato : 19-10-09 22:47

what menes der når man siger "don't humour me" eller "you're just humouring me" ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-10-09 22:49

1. få mig ikke til at grine

2.du får mig til at grine

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-10-09 22:52

Tal mig ikke efter munden

Du taler mig bare efter munden

Eller omskrevet.. To humour somebody... at gøre hvad du mener der skla til for at gøre dem tilfreds

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-10-09 14:07

Hvad nu hvis jeg skriver en tredie løsning?

1) Mig har bare ingen humor..
2) Du gør grin med mig..

nah.. Seriøst, -jeg holder med Kortoververden..

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-10-09 20:26

mit bud er

lad vær´med at gø´r grin med mig
og gø´r du grin med mig

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-10-09 20:31

igen
1. lad vær´med at gøre grin med mig
2. gør du grin med mig ?

så blev tegnene vist sat rigtigt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-10-09 21:06

1) Jeg er i dumt humør.
2) Du er i samme humør som mig.

Altså, stol på Verden...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-10-09 21:35

How to tell if a guy is just humouring me or does actually care. I've texted him on several occasions - he always replies within literally 5 mins, then once I have replied he doesn't respond again. Help, I'm confused!

citat fra http://www.toptipsforgirls.com/tip/how_to_tell_if_a_guy_is_just_humouring_me_or_does_actually_care_ive_texted_him_on_several_occasions_he_always_replies_within_literally_5_mins_then_once_i_have_replied_he_doesnt_respond_again_help_im_confused_/19423/

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-10-09 21:37
Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 45 point
Dato : 20-10-09 22:09

Fra Oxford advanced learners dictionary

verb[vn] to agree with sb’s wishes, even if they seem unreasonable, in order to keep the person happy:
She thought it best to humour him rather than get into an argument.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-10-09 22:46

så tror jeg altså alligevel at der er to betydninger, for jeg kan godt se Kortoveverden har ret i den ene, men prøv lige at se her.

you just humouring me? (gør du grin med mig ?)

Spent ages last night writing a whole essay in response to your mail; clicked "send" then no sign of it. Suspect I took too ling in the writing, and the whole thing got cancelled! Unrepentant technophobe. So will respond a 2nd time. Let me know if it actually arrived; but no trace of it from my side.
Are you reading this with a hangover, After shaking yer booties in your dancing trousers last night?
Your birthday is really on the 17th? or are you just humouring me? Heartening to know my sorcoress tools are still in working order.
;)

Don't humor me (tale efter munden)

When someone says "Don't humor me" it usually means don't say what you think they want to hear. For example,

"Do you think my butt looks big in these jeans?"
"No! Not at all! You look as skinny as Nicole Richie."
"Don't humor me."

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-10-09 22:48

Det er altså bare citater fra diverse fra tidligere link som jeg sendte

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-10-09 23:01

Nej- jeg var vist for hurtig på tasterne, hold dig til Kortoververden. Det sidste bud på Don't humor me giver jo ingen mening

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-10-09 13:48

--Og som sagt stemmer jeg osse på Kortoververden...

Så sagen er ved at klare op..

Selv om det så sjovt ud på et tidspunkt..

"Humor" er amerikansk, "humour" er engelsk... Ifølge OALD...
Men betydningen er den samme.

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 24-10-09 23:47

Tak for svaret Kortoververden.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-10-09 23:49

puha, så blev den da opklaret

jeg var vist ude på overdrevet der