/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
IRRITERENDE OVERFLOD
Fra : rasmine1954
Vist : 684 gange
25 point
Dato : 18-10-09 08:47

En eller anden havde i sidste uge, fjernet mit NEJ TAK til reklamer på min postkasse nede i opgangen og straks væltede det ind i kassen med reklamer.

I forvejen får man næsten dagligt smidt reklamer ind fra pizzariaer der ikke respekterer skiltet og de der Med rundt omslag fra postvæsenet.

HVORFOR skal man have så meget besvær med noget man ikke har bedt om. Det ville da være mere fair, at de mennesker der ønsker reklamer, sætter et Ja Tak mærke på deres postkasse. Det er fandens besværligt at slippe for at få det glittestads der vælter ud når man åbner sin postkasse.
Det er også spild af resourcer og garanteret også noget der får Co2 udslippet op, når de skal futtes af på forbrændingen.

De reklamer jeg ønsker at se, får jeg på email.

Jeg er træt af at slæbe reklamer og gratisaviser ned fra 1. sal og helt ned i enden af blokken til skraldeskuret, hvor jeg skal bakse med et pokkers tungt låg til papircontaineren.

For at slippe for Med rundt reklamerne, skal jeg henvende mig på posthuset....hvordan hulen skal det kunne lade sig gøre når jeg som selvstændig arbejder fra 7 morgen til 7-8 om aftenen - og også arbejder om lørdagen. FNYYYS

Hvad mener I ???

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-10-09 09:10

Du skriver at postkassen er Nede.......... men at du er træt af at slæbe reklamerne ned fra 1ste sal...........

Hvad med at gå direkte ud med, når du er nede ved postkassen?

Det ville da spare dig for et par ture LOL

Men ellers er det umuligt. Sæt et nyt markat på og tag det som det kommer!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-09 09:19

Reklamer KAN være ret interessante - prøv at læse dem

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 22 point
Dato : 18-10-09 09:37

Det kan være skide træls at få fyldt postkassen op med alt muligt reklamefis, enig.
Det er også træls, at det skal være så besværligt at blive fri for dem.

Men jeg har lige et spørgsmål, i denne forbindelse:

Hvorfor er danskerne, de folk i hele verden, der absolut modtager flest reklamer i postkassen ???

Der må jo være mange der læser dem, og kommer i de forretninger der udsender dem, ellers holdt de jo nok op med at udsende dem.
Mangler danskerne noget at læse i eller hvad??? Der må jo være en stor forskel på os, og de andre lande vi plejer at sammenligne os med, men hvad???

Måske skulle alle der ikke ønsker at modtage "med rundt" fra PostDanmark, tage at gøre som hende vi engang så i TV. Hun tog simpelthen "med rundt" og puttede dem i en alm. postkasse.

Hvis alle gjorde det, ville postkasserne hurtig blive overfyldte, og mon så ikke PostDanmark hurtigt ville holde op med at smide alt muligt ragelse ind til folk.

MVH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-09 10:39

Radioens P3 har i den forløbne uge, haft en kampange for at formindste co2 udslippet

De oplyst at man bl.a kunne nedsætte det ved at vi sagde nej tak til reklamer, og oplyste at man kunne framelde dem elektronisk.........så jeg har lige fundet siden til dig -- håber det virker -

http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/eposthuset/postservices/ingen_reklamer_tak.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/ekom_open_menu.xml&lang=dk

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 18-10-09 11:32

For dårligt at du får reklamer, hvis du har "Nej-Tak" på døren.

Selv vil jeg gerne have reklamer.

Og der bliver trykt i millionvis alligevel, selv om man siger "Nej-Tak".

Er ellers enig ... Vi skal passe på miljøet o.s.v ...

Kbh-N

Kommentar
Fra : Kbh-N

Dato : 18-10-09 11:35

Når, læser at en "provo" har fjernet dit skilt.
Dumme bæst!

Skriv et nyt i hånden, eller bestil et nyt "officielt"

Man hører også at folk, selv om de har "Nej-Tak" alligevel får reklamer.

Og det er jo dårligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-10-09 11:40

Citat
Man hører også at folk, selv om de har "Nej-Tak" alligevel får reklamer.

Sådan nogle kender jeg også... årsagen var at skiltet skulle fornyes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-09 11:48

Tænk sig hvis der IKKE fandtes reklamer.....

Halvdelen af Kandu´s tråde ville så slet ikke eksistere

Og vi ville IKKE kunne hjælpe med at finde den "gratispris" alle søger

Jo

Reklamer er godt for privatøkonomien - det skaber en udmærket konkurrence....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-10-09 13:33

Hej
Der må sandelig også være ansat mange i reklamebranchen + distributionen . Den eneste formildende omstændighed ved reklamer er at de skaber arbejdspladser ------ og arbejde i mere end een forstand.

Suk, hvor er jeg iøvrigt træt af Post Danmark. Deres lukning af posthuse (13 km nærmeste posthus), og deres salg af al mulig tingeltangel i de få posthuse der er. For slet ikke at nævne deres priser. En Bog spm vejer 1.040 gram fra QXL eller den Blå Avis til 20 kr. koster 59 kr i porto - Hva'Ba??????

DEt klarer de meget bedre f. eks. i Tyskland, hvor der som i gamle dage hos os var billige portopriser på tryksager og vareprøver. 1 pakke max 10 kg koster 100 kr i DK. I Tyskland koster den nationalt 6,90 Euro = ca. 45 kr. Så kan man også printe sin porto og pakkelabel ud direkte, betale med Paypal og spare 1 Euro ved at benytte denne service. Småpakker op til 2 kg koster knap 30 kr. i forsendelse.

Post DK har meget at lære

Mange hilsner
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : rasmine1954

Dato : 18-10-09 17:14

Tak for svaret viskinge.
Det er da det jeg gør fremover....hæhæ

Kommentar
Fra : rasmine1954

Dato : 18-10-09 17:25

og til I andre

Jeg kan ikke bare smide dem i opgangen - vel ?

Nøglen til skuret, kælderrum, cykelkælder m.m. render jeg ikke rundt med i mit i forvejen store nøglebundt. De hænger oppe på knagen i entreen. Efter 12 timer på arbejde er det så som så med energien - man er næsten kun lige til at spænde sofaen på ryggen

Da vi fik reklamerne op til døren, drønede jeg ud...flåede døren op og kylede bundtet ned af trapperne og råbte til budet der var en etage længere oppe. Kan du ikke læse????? værsgod....så kan du fandme lære det......

Det var såmænd 3. lørdag i træk at jeg - trods Nej tak på døren - alligevel fik reklamer. Det er sgu nok ham der hævner sig nu ved at pille mit skilt af.

Jeg har fundet et af de blå skilte på nettet, printet det ud i 3 dobbelt størrelse og klistret det på postkassen, så nu må vi se om det hjælper.

Kommentar
Fra : Yogi-Bear

Dato : 18-10-09 18:11

Held og lykke med dit anti-reklame projekt, Rasmine!

Overser du så også de fine reklamer på Kandu.dk?

Yogi-Bear

Kommentar
Fra : rasmine1954

Dato : 18-10-09 20:37

Reklamer i postkassen, på tv og på netsiderne........jeg gider ikke beskæftige mig med dem

Reklamepause på tv....der ordner jeg lige vasketøj, sætter kaffe over....bogfører dagens salg i regnskabet eller går i bad...hvad som helst......Jeg er dødtræt af de reklameblokke der sendes gang på gang - de samme og de samme.

Stopper hermed tråden.....tak for svarene