/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
cisvc.exe driller
Fra : denevigeuheldige
Vist : 593 gange
50 point
Dato : 12-10-09 19:12

Ser ud til at den forårsager en del problemer især i forbindelse med internet aktivitet. Bruger også meget cpu-kraft (på en kraftig cpu-er). Har læst at det er en windows systemfil men der sker ikke noget særlig med windows når jeg lukker processen ned, bortset fra at cpu-forbruget bliver normal og dermed også en bedre afvikling af windows. Men er den fil mon så nødvendig?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-09 19:25

Citat
Men er den fil mon så nødvendig

Både ja og nej....

Det er en indekseringsfil (til hurtigsøgning) - og måske derfor den arbejder så meget..

Men du kan roligt "disable" den....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-09 19:37

Og dog

Visse programmer skal vist bruge den for at køre ordentligt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-10-09 19:39

Citat
Description cisvc.exe is a process that belongs to the Microsoft Windows Operating System. It is used to monitor the memory usage in CIDAEMON.exe and prevent low memory problems. This is an essential system process and should not be removed. This program is an essential system process and should not be removed.

Citat
Recommendation cisvc.exe should not be disabled, required for essential applications to work properly

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 12-10-09 20:16

Tja lige nu bruger den 50% cpu kraft - så jeg har mest lyst til at deaktivere den.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 25 point
Dato : 12-10-09 20:26

Prøv da bare - du kan jo altid aktivere den igen hvis nogen ting ikke vil køre

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 12-10-09 22:17

Tja lige nu bruger den 50% cpu kraft - så jeg har mest lyst til at deaktivere den.

Tror du ikke det er et andet progam, der er det rigtige/ forkerte problem, da filen du henviser til, kun reagerer på ? fejl under søgning.

Prøv at defragmenter din pc før du lukker det ned og kør en check disk.

Har den altid gjort det, eller det lige startet, har du scannet for for virus.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 13-10-09 12:52

Tak for svaret refi.