/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
OBS!
Fra : heller22
Vist : 598 gange
10 point
Dato : 11-10-09 15:45

Her er billeder af tastaturer m. bemærkninger for enhver smag

http://www.pcworld.dk/galleri/tastaturer2009?o=0

Mvh H

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-10-09 16:07

Der er vist ikke meget fremtid i nummer fem med drejeskiverne, det ville tage en time at skrive et indlæg herinde.
Nummer 13 er mindst fem år gammel, dog er det nyt med Blutooth.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-10-09 16:11

Nåh - endelig er der en der har "opfundet" et tastatur, hvor bogstaverne står i alfabetisk orden!
Synes dog farverne er lige skrappe nok!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-10-09 20:03

Ja det med drejeskiverner, har jeg heller ikke fattet den højere mening med. Men det til enarmede er en fin ting. Og jeg kan da godt li farverne på det alfabetiske. Måske skulle tasterne bare ha haft hver sin farve, for at gøre Vith helt snurretosset . Men alt i alt synes jeg, der er et par brugbare "nyskabelser" .

Mvh H

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-10-09 20:35

Så, så, heller22 - nu ikke mobbe, vel?

De der farver ville bare ikke matche i mit kontor - og det skal de helst. (ikke at de gør det i virkeligheden, men det ku' jeg bare godt tænke mig!)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-10-09 20:37

Det med "klimanlægget" kunne jeg godt bruge, der hvor jeg sidder om sommeren er der ret varmt, sveden tapløber fra håndledene.
Men man kan jo bare købe et par svederemme.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-10-09 20:55

For en del år siden havde vi besøg på den skole hvor jeg arbejdede. Det var af verdensmesteren i maskinskrivning, Mihail eller Misha, som han blev kaldt. Han foretrak helt klart nr. 6. Det havde han selv med og han havde selv bygget den version han havde med.
Efter hans system er det simpelthen den hurtigste måde at skrive på et tastatur hvis det foregår på tastaturet med nr. 6.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-10-09 21:22

Næh, verdensmesteren hedder Barbara Blackburn.
http://da.wikipedia.org/wiki/Dvorak_(tastatur)#Verdensrekord

Det med antal ord er dog mivisende, de er sgu ikke lige lange
Der ville jeg holde på antal anslag som nævnt for mange år siden hvor en sekretær nåede op på over 700 i minuttet på en elektrisk IBM.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-09 22:44
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-09 22:51

UPS... man ku' ik' deep-link'e til billedet af det "dobbelt runde" tastatur

..så her kommer oprindelses-siden istedet:

http://www.homotron.net/2007/11/new_wolf_king_keyboard_for_the.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-10-09 22:57

I 80érne var verdensmesteren i maskinskrivning russer og blev kaldt Misha.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 10 point
Dato : 11-10-09 23:07

Det man nok skulle lægge mest fremtid i er "knæk" tastaturer så man selv kan bestemme armenes stilling, hundrede års indlæring i tasternes standardplacering er nok hundesvært at se bort fra.

Og hvem har IKKE siddet og bandet over andres mus end ens egen

Jeg var på kursus og lånte en bærbar da jeg skulle skrive en del i timerne, jeg lukkede dog lortet hurtigt og brugte blæk og papir da jeg blev rasende på det damned touchpad.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-10-09 01:27

Ihh altså. Skønt med de herlige og mange indlæg . Vil tjække Molokyles mange links ud i morgen .

Mvh H og godnat

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-09 14:11

Jag bruke mæst nommmmer IV ~ su gik dø hårtit.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-09 14:12

håv næmmer 5 ska di vere ik IV.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-10-09 16:39

Haj Eyvind.

Jaj vi gå kåmplet aht, vis jaj sku bru nr. 5. . Så hælre nr. 4.

Mvh H

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-10-09 16:56

Ryst Jeres tastaturer, der er drysset fjolletobak i dem

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-10-09 17:04

Haj LuffeA

Hva du lie hæntyr te ?

Godkendelse af svar
Fra : heller22

Dato : 12-10-09 17:06

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-10-09 20:04

Og det var Eyvind, der begyndte .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-10-09 20:58

God aften LuffeA

Nu har jeg godt og grundigt rystet mit tastatur. Og desværre kom der ikke noget fjolletobak ud af det. Sjejsse da også, for det kunne være sjovt at prøve

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-09 21:07

Mig - jeg har ikke røget i 5 år nu i dag.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-05-10 22:21

Og jeg har netop tændt Prince nr. 18 for i dag og nok ikke den sidste .

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-10 17:31

..og jeg?
Ja; jeg ryger STADIG "Grøn Ama'r"
</MOLOKYLE>