/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Identificering af akvariefisk
Fra : Dennis85
Vist : 722 gange
500 point
Dato : 08-10-09 14:05

Hejsa alle sammen.

Jeg har fået et akvarie af et familiemedlem, der desværre ikke kunne passe fiskene mere.
Der meldes dog ikke noget om hvad fiskene er for nogle, så jeg håbede nogle af jer måske kunne identificere dem? Jeg har i forvejen søgt Google tynd, samt prøvet en masse forhandleres hjemmesider, uden held.

For nemhedens skyld har jeg kaldet dem Fisk A-G, og lagt dem ud her med billeder: http://dslj.dk/fishy/

På forhånd mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-10-09 14:15

B Tiger barber? måske
C Skalar (Scalar)
D Malle ? måske
E Sværddrager hun
F Sværdrager han

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-10-09 14:16

Tag et bedre billede af den sidste, måske en barber

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 510 point
Dato : 08-10-09 14:19

A og B er tetraer af en slags
C scalare, den oprindelige vildform
D Pansermalle, der findes hundredevis af varianter, lige hvilken kan jeg ikke se på billedet
E og F er sværddrager E Hunner og den med spidsen på halen (F) er hannen
G er en lille tetrafisk af en slags

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 08-10-09 14:31

Hold da op, der er vist nogle kendere herinde .

Jeg skal nok se om jeg kan få nogle bedre billeder senere i dag.
Mange tak for svarene der er kommet indtil nu!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-10-09 16:07

Den lille pansermalle har jeg selv haft, hvis den er enlig så køb et par sykker mere da de i modsætning til flere andre maller lever i flok.
De er skideskægge at se på når flokken vipper op og ned langs bunden, og de vokser sig ikke store og agressive som almindelige sugemaller kan gøre.
De lever af alger, men der er nok for lidt i akvariet. Køb nogle små "grønpiller" hos dyrehandleren, dem er de små maller vilde med, og iøvrigt også scalarerne når de opdager pillerne.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 08-10-09 17:06

LuffeA > Tak, det vil jeg prøve. Den er dog ikke alene, den har en legekammerat .

Jeg har prøvet at tage billeder en halv times tid, men jeg kan altså ikke få dem bedre. Der er alt for meget fart på dem hehe.
Jeg har dog en idé om hvad det er for nogle nu.
Tak for alle bidragene.

Godkendelse af svar
Fra : Dennis85

Dato : 08-10-09 17:07

Tak for svaret dova.
Det svar var mest beskrivende informationsmæssigt, men hvis nogen føler sig snydt så skriver de bare. Så får de en omgang point også.