/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Søger gamle danske skibe
Fra : 1991
Vist : 3643 gange
500 point
Dato : 01-10-09 07:39

Kunne ikke finde andet at sætte mit spørgsmål på.
Jeg søger efter nogle danske skibe som jeg sejlede med i 1950érne.
Jeg har engang haft en bog med de oplysninger.
Det drejer sig om "Melos" og "Thyra" fra DFDS
"Aida" af Marstal samt "Esso Odin" et andet skib
jeg sejlede med hed "Tove Vendila" det fandt jeg bare
ved at taste navnet.
Det jeg søger er foto samt beskrivelsen.
Jeg søger også 2 norske tankskibe der hedder
"Beduin" samt "Tank Monarch".
Jeg har prøvet skibsregister, men det er kun nuværende skibe.

Kommentar
Fra : carlsen6

Dato : 01-10-09 07:47

prøv at gå ind på snesejler.dk mest øk men der kunne være links derinde der måske kunne hjælpe,
ellers er der virkeligt meget læsestof ! hilsen en gammel sømand

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-10-09 08:00

http://skibsregister.dma.dk/Help/SFSHelp.htm
jeg ved ikke om det her kan hjælpe dig videre, men det er vel et forsøg værd

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 01-10-09 10:28

Måske kan de hjælpe dig her på Handels og Søfartsmuseet (Kronborg):
http://www.maritime-museum.dk/

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 01-10-09 11:17

Tak for svaret Eyvind.

ALLE skibe kan findes her og fotos fra dengang af personer SUPER

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-09 11:32

- Jeg har selv en gang (1967) klistret billeder ind i det store skibskartotek.