/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Hjemmeside virker ikke i Firef
Fra : emhauge
Vist : 1498 gange
100 point
Dato : 29-09-09 08:51

Hej

jeg har lavet en hjemmeside som virker perfekt, når den vises i Internet Explorer - men i Firefox og Safari er der flyttet rigtigt meget rundt på tingene. Jeg tror det er min CSS den er galt med. Hvordan kommer jeg ud over dette problem? Da det efterhånden er blevet til en kæmpe site, vil jeg helst ikke skulle starte forfra, så kan man lave et browser tjek og derfra henvise til andre CSS filer - eller hvilke løsninger har I andre brugt?

Siden indeholder også en masse database behandlinger, ikke om jeg ved at det skulle have nogle betydninger!

/emhauge

Kommentar
Fra : mooseinc

Dato : 29-09-09 09:32

Jeg har desværre ikke noget direkte løsning til dig, men det ville være en god idé at linke til din side så man kan tjekke den ud og måske på den måde kunne se hvad du taler om.
mvh Moose

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-09 10:45

Det ér højst sandsynligt din css, der er problemer med. Databasebehandlingerne kan ikke være problemet. Jeg ville lave et browser-check og på grundlag af resultatet indlæse det relevante stylesheet

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 29-09-09 11:13

Hej Smorch

du har tidligere (mange gange) hjulpet mig, hvor finder jeg noget om browser tjek og hvordan man opbygger et stylesheet der er kompatibel med firefox og safari?

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 29-09-09 11:56

http://www.quirksmode.org/js/detect.html

1.: KISS (Keep It Simple Stupid :) Jo enklere det laves jo nemmere er det at gøre det cross browser kompatibelt.

Mht. forskelle i de forskellige browsere (som altid har været et tilbagevendende for¤%#& problem) er der ikke meget andet at sige: brug standarden og lave så stylesheets, der retter sig til til den enkelte browser og brug dem hvis det er nødvendigt. Eller find objekterne, der er problematiske og skriv en version for hver enkelt browser og lav et browsercheck, og en if then else alt efter hvilken klient brugeren bruger.

(Diskussion om problemet : http://www.daniweb.com/forums/thread29797.html#)

Forskelle : http://www.ibm.com/developerworks/web/library/wa-ie2mozgd/

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 29-09-09 11:57

Kunne du ikke lave et link til siden? Evt. sende det direkte til mig hvis ikke du vil have det offentliggjort.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 29-09-09 17:49

Kan vi få et link til hjemmesiden så vi kan se den ?

Prøv og kig på min hjemmeside og se kildekoden : http://mentos.wep.dk

Du er ikke den eneste der oplever problemer med at få ting til at se ens ud i diverse browsere.

Internet explorer er den browser som der er flest problemer med.

Prøv og validere din hjemmeside på http://validator.w3.org/ så fortæller den og fejl og eventuellle forslag osv du kan lave.

Der er også en CSS validator : http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Godkendelse af svar
Fra : emhauge

Dato : 30-09-09 10:58

Tak for svaret smorch. Det var mine CSS som var galt med, nu virker skidte igen

Kommentar
Fra : smorch