/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
omvendt skråsstreg
Fra : malmin
Vist : 3611 gange
50 point
Dato : 29-09-09 00:10

Hjælp jeg kan ikke finde ud af af mit tastatur på min pc!!!!!!! Jeg har en FUJITSU SIEMENS AMILO, og jeg kan ikke finde tasten der kan få pc-en til at skrive en omvendt skråstreg. Den omvendte skråstreg er på samme tast som + ?. Hvem kan hjælpe? malmin

Kommentar
Fra : vith

Dato : 29-09-09 00:20

Er ikke helt sikker på hvad du mener, men prøv at holde tasten Alt Gr nede og så trykke på den tast den omvendte skråstreg er på.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 29-09-09 00:24

Har du prøvet med knapperne "Ctrl, Shift og Alt" Du skal holde disse knapper nede samtidig alt efter hvilke tegn du vil have frem...... Prøv måske Ctrl+Alt og se om tegnet kommer frem....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-09-09 00:25

Ctrl+Alt plus +?\

Kommentar
Fra : webm

Dato : 29-09-09 00:28

Backslash heder det tegn du vil finde...

\ findes i reglen lige ud for Shift tasten til venstre på tastaturet.
fremkommer ved at trykke AltGr+\

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 29-09-09 01:40

Jeg har prøvet alt det i har skrevet til mig, men jeg kan ikke få BACKSLASH, eller omvendt skråstreg frem. Jeg kan få @£$€{[]} frem, som ligger til højre for tallene, ved at trykke på AltGr, men efter 0 kommer så ? som kommer frem efter jeg har trykket på tasten for store bogstaver, så kommer + som bare skal trykkes almindeligt, til højre for + på samme tast, kommer så den omvendte skråstreg som ikke vil frem!!!! Enten er det pc-en der er dum eller også er det mig! Desværre er det mig. Tak for jeres bidrag. Hilsen malmin

Kommentar
Fra : webm

Dato : 29-09-09 04:49

Der må vel være en butik i nærheden du kan tage tastaturet med ind i for at få en forklaring.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-09-09 06:45

Hold ALT-tasten nede og skriv 92 på det nummeriske tastatur

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-09 07:50

Og hvis ikke ALT + 92 virker bør du gå over til skrivemaskine - for så er der virkelig noget alvorligt galt....

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 29-09-09 07:51

Spørgsmål
- Ubesvarede 8
- Besvarede 1
- Annullerede 2
- Slettede 0
Ialt 11
Det bliver spændende at se hvornår det bliver:
10 Annnulerede
1 Besvarede

vvdriver

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-09 08:10

Citat
Og hvis ikke ALT + 92 virker

IKKE virker - sæt selv ordet ind

Annuleringer er en af de få ting der virker 100% automatisk hos Kandu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-09 08:12

Citat
IKKE virker - sæt selv ordet ind

Hov - jeg skal vist til optikker - det stod der jo allerede

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 29-09-09 11:03

Amilo har vist ikke numerisk tastatur, som jeg husker det.
Med mindre du først trykker på NUM LK tasten først, og så virker de tal som står inde midt i det hele.

Men til højre for mellemrumstasten er der [ Alt GR ]
Og til venstre for Z er der tasten med [ >< \ ]
Tryk på [ Alt Gr ] og [ ><\ ]
Så burde denne omvendte skråstreg (backslash) komme frem.

Ps. I morgen skal jeg hen og besøge en Amilo, og så vil jeg afprøve det.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 29-09-09 17:46

nu er det vel ikke sådan at det er FN + \ men ellers sidder tasten jo normalt til venstre for z som allerede skrevet og ikke oppe på taltasterne

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-09-09 19:32

http://peecee.dk/upload/view/194070

Tryk og hold på ALT knappen. Tryk dernæst på <>\ tasten.

Det SKAL sq virke!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-09 08:51

Om lidt går jeg over og prøver en Amilo.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-09-09 08:57

Citat
Tryk og hold på ALT knappen. Tryk dernæst på <>\ tasten.

Det SKAL sq virke!

øhhhhhh NEJ berpox, ikke "ALT" men derimod "ALT GR" tasten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-09 10:18

Her er så tastaturet på en Fujitsu Siemens Amilo.

http://peecee.dk/upload/view/194157

Jeg fik ikke testet, men tog bare et billede.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-09-09 18:54

Yes ... ALT GR selvf. - som vist på billedet

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-09-09 18:55

Nej nu går det da helt i hårdknude... som IKKE vist på billedet Min fejl ....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-09-09 18:56

Eyvind ... det er da ikke et DK tastatur du der har vist

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-09 19:03

Comp. købt hos Computercity....................... 17" på tilbud.
ja - det tastatur er ikke helt som de vi kender det.

Det gør det hele lidt forvirrende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-09 19:22

Uanset om det så er russisk tastatur vil EET af forslagene gøre tricket

Men det ser ikke ud til spørger er interesseret i det skal virke

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-09-09 19:34

Citat
Men det ser ikke ud til spørger er interesseret i det skal virke

Spørgsmål
- Ubesvarede 3
- Besvarede 1
- Annullerede 7
- Slettede 0
Ialt 11

Så må han jo også selv om det...

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 30-09-09 19:41

Der er sket en fejl fra min side. Jeg troede at jeg havde accepteret et svar, men jeg har åbenbart ikke givet rette person de point som er fortjent. Jeg er utrolig glad for den interesse der er vist over for mit problem, som nu er løst.\\\\\\\\ UNDSKYLD fejlen. malmin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-09 20:07

Hvad så med at lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 30-09-09 21:17

Hvad var så løsningen på problemet

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-09-09 21:28

Citat
Comp. købt hos Computercity....................... 17" på tilbud.
ja - det tastatur er ikke helt som de vi kender det.

Nordisk trastatur: noget fanden har skabt, og så er de enda set værre end det der.

@berpox: når du laver en fejl, så gør du det grundigt

Godkendelse af svar
Fra : malmin

Dato : 01-10-09 02:45

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-09 09:20

Men den comp. er nu meget god - man skal bare lige lære at læse mellem tasterne.