/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 kør som eks. XP
Fra : Eyvind
Vist : 610 gange
10 point
Dato : 27-09-09 14:46

Problemer med Vista og windows 7 er at "gamle" programmer ikke uden videre kan køres.

Men her er en måde at "kør som" i windows 7
Testet i Windows 7 / Vurderingsversion ultimate

Hent og læg programmet på skrivebordet.
Gå i start > og skriv i feltet lige over.
Skriv kompatibilitet og der vises "kør programmer fra tidligere versioner"
Klik på "kør programmer...."
Avanceret > kørsom administrator
Næste
Der ledes nu efter programmer og dit burde dukke op
Find og marker dit program
Næste
Klik på "prøv de anbefalede........"
Klik nu på start program og ..............lad >>næste<< være til efter instalation
Ja tillad
Næste
Accepter > næste > næste > næste > evt. hak i "lav ikon på skrivebordet" > næste
installer
Du har stadig programkompatibilitet kørende > næste > klik "ja gem disse indstillinger"
Luk med krydset med mindre du vil teste et program.

Programrelevante kommentarer er velkomne.
Eyvind.

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 20 point
Dato : 27-09-09 14:57

Citat
Programrelevante kommentarer er velkomne

Hej Eyvind.

Dette indlæg er IKKE programrelevant. Men du skulle måske have lavet dit indlæg, som et tip. For lige nu er der måske ikke så mange, der kan bruge din (forhåbentligt) gode opskrift. Jeg er stadig på XP-stadet. Derfor skal jeg nu lave et dokument, med dig indlæg og så huske, hvad jeg gemmer det som, og hvor .

Mvh H

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-09 15:28

Alm. brugere kan ikke lave tip.
Måske får e.c lov til at lægge det som tip.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-09-09 15:33

Citat
Vurderingsversion
????? hvad kalder du Vureringsversion??

men det var et sidespring, din guide burde virke i alle versionerne, både beta, RC, RTM og den færdige

jeg har testet i længere tid og har ikke haft problemer af den art, ting der ikke vikede i vista ser ud til at virke i Win7

men ellers er der jo også muligheden for at køre den i virtual xp mode
Her er en guide http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/241-windows-7-virtual-windows-xp-mode
der er også masser af god info til alt muligt andet på den side

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-09 15:42
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-09-09 16:29

ok, det er RC versionen, har bare ikke bemærket at de har oversat det til Vurderingsversion

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-09 16:33

Jeg kan bedst li' Dansk.
Og den holder i 3/4 år........................inden jeg skal til lommerne.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-09-09 16:37

Citat
Jeg kan bedst li' Dansk.

vi andre bruger ordet "weekend", men hvad kalder du det så

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-09 16:40

Weekend er de to dage hvor jeg udsætter det jeg ikke gider lave de andre 5 dage.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-09-09 16:43

CPU --> CRE (central regne enhed)
BIOS --> SIUS (standard indgang udgangs system)
HDD --> HSD (hård skive drev)
Computer --> Udregner

det må sq ikke være nemt at føre en samtale med dig

sorry, skal nok stoppe nu

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-09-09 16:53

Hej Eyvind.

Jeg synes da, at du er meget ualmindelig . Hvem er denne e.c. ?

Mvh H

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-09 17:15

Citat
Hvem er denne e.c.

Du kan jo spørge Cathcart

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-09 18:08

e.c er bare en af de 3 dem jeg har blacklistet - øh sortlistet.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-09-09 18:38

Citat
Du kan jo spørge Cathcart
Han ved heller ik og en ski . Og Eyvind, du sortlister da vel ikke andre gode brugere .

Mvh H

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-09 18:47

Cathcart..............................ha ha e.c er meget ældre.

e.c >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=224839

Og som du kan se, så sover lille e.c

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-09 19:08

Tak for svaret heller22.
Ok - det kommer som et tip.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-09-09 20:03

Hej Eyvind.

Nu har jeg da aldrig set noget mage ved. Det er da mageløst, at få et "ikke svar" godkendt. Tak for det

Mvh H

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-09 21:15

Det var jo et ikke spørgsmål, og du var den første med svar.........ikke.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-09-09 22:46

Nåhr ja. Det er da også rigtigt . Og så må vi da håbe, at e.c sover de uskyldiges søvn .

Ka du så ha en god kommende uge, tak .

Mvh H