/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Forkert farve
Fra : daipino
Vist : 674 gange
100 point
Dato : 26-09-09 19:33

Hvorfor udskriver min printer mine billeder i brunlige farver, når de skal være sort hvide ?
Kan nogen hjælpe

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-09-09 19:40

du skal bare ryste den - det er dine farvepatroner der er gået ud af sync og hvis du ryster printeren vil den virke igen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-09-09 20:06

hvis du vælger at den skal udskrive i gråtoner undgår de det.

grunden til at det bliver brunligt er at den bruger dine farvepatroner til at udskrive med og ikke kun den sorte

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-09 20:07

Flash77, er du seriøs????

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-09-09 20:12

Citat
Flash77, er du seriøs????

Flash77 er da altid seriøs

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-09 20:17

LOL, jeg ville kigge på indstillingerne for farve på printeren.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-09-09 20:40

Jeg er helt seriøs - farvepatronerne er bare lidt forvirrede og skal rystes, så virker de igen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-09 21:02

Du skal vist selv rystes kraftigt før Du virker

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-09-09 01:12

Hold da kæft han er seriøs. Virker den metode også på mit dankort, vil det også virke hvis jeg ryster det?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-09-09 01:17

Citat
Virker den metode også på mit dankort

det virker ikke på dankort, kun på sparegrise

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-09-09 09:44

Arg damn it.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 27-09-09 11:11

Selvfølgeligt virker det også på et dankort! Du skal bare vente med at ryste det til lige inden du skal bruge det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-09 11:41

Mit Dankort kan få bankdamen til at ryste på hovedet.

daipino - Du har vel ikke byttet rundt på patronerne.

Kommentar
Fra : daipino

Dato : 27-09-09 14:01

Hej Eyvind

Nej jeg har ikke byttet om på farvepatronerne, har lige kigget efter.
Jeg har også skrevet ud i grå-tone, billederne er stadig brune.
Har også været i indstillinger for farvejustering, for at rette lidt, men det rækker mine evner vist ikke til at finde ud af.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-09-09 16:14

Citat
Jeg har også skrevet ud i grå-tone, billederne er stadig brune

så er der da noget helt galt, når du vælger gråtoner burde den ikke bruge farvepatronen men kun den sorte.
er det originalpatroner eller er de genopfyldte?

Kommentar
Fra : daipino

Dato : 27-09-09 17:20

Det er originale Canon patroner

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-09 18:13

Prøv lige at køre en printtest

Kommentar
Fra : daipino

Dato : 27-09-09 18:49

Hej Eyvind

Jeg har "Kørt" grundig rensning / printhoved justering / dysetest og billederne er stadig brune, så det kan jo godt være at der er et eller andet jeg gør forkert!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-09 18:55

Tja så har jeg ikke flere idéer.
Jeg har selv en Canon Pixma ip 4500 med 3 favede og 2 sorte patroner.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 27-09-09 19:02

Nu ved jeg ikke hvor mange patroner der sidder i din printer, men jeg ville prøve og bytte dem alle ud med sprit nye originale patroner og så se hvordan det ser ud, forudsat at du har gendannede standard indstillingerne.

Kommentar
Fra : daipino

Dato : 27-09-09 20:53

Hej Webnoob

Tak
Jeg prøvede lige at gendanne standard indstillingerne og Wupti - nu bliver billederne sort/hvide,
tænk at det var så let (hvis man altså ved at det er det man skal gøre).

Godkendelse af svar
Fra : daipino

Dato : 27-09-09 20:54

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-09-09 21:32

selv tak, altid glad for at hjælpe.