/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværksafspiller på netværk
Fra : Tipsjensen
Vist : 642 gange
300 point
Dato : 24-09-09 18:10

Mit hjemmenetværk består af to bærbare pc´ere, 1 med XP + 1 med Vista, en Netgear WNR2000 router + en netværksafspiller (Roku Soundbridge). Når jeg kører trådløst finder netværksafspilleren kun biblioteket/serveren (som er Windows Media Player) på den pc der kører XP. Hvis jeg tilslutter ethernetkabel til Vista´en finder afspilleren Vistaen og XP´en uden problemer.
Jeg har prøvet at udskifte min router med en anden model, men det ændrede ikke på problemstillingen. Jeg har også prøvet at slukke XP pc´en, men det bevirker stadig ikke, at jeg kan tilgå serveren på Vistaen.
Er der nogen, der har et bud på hvordan jeg får trådløs adgang til min netværksafspiller fra begge mine pc´er? Jeg har ingen interesse i at skifte server til Firefly eller lignende, da jeg med Soundbridgen og WMP kan afspille TDC Play filer på mit stereoanlæg.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-09-09 19:11

Du skal jo få Vista pcen til at dele netværk med de andre på netværket. Inde i Netværk og Delingscenteret kan du konfigurere en trådløs router samt dele filer og mapper, men du skal lige give adgang til det derinde

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-09-09 20:38

Hej ROKU bruger
Når du har kontakt med den ene PC, så må det nødvendigvis være forbindelsen mellem VISTA'en og routeren, der er problemet.
VISTA har en firewall som er noget mere skarptandet, end den er i XP, så det kunne meget vel tænkes, at det er din VISTA der skal tilpasses.

NB! - Jeg har, og konen bruger den ROKU M1001 som er her i huset. - Hun kommer fra sydamerika, og høre derfor dagligt nyheder og musik fra Radio San Borja så det har været en ret god inverstering.

Kommentar
Fra : Tipsjensen

Dato : 25-09-09 10:49

[Når du har kontakt med den ene PC, så må det nødvendigvis være forbindelsen mellem VISTA'en og routeren, der er problemet.
VISTA har en firewall som er noget mere skarptandet, end den er i XP, så det kunne meget vel tænkes, at det er din VISTA der skal tilpasses. ]

Jeg har frakoblet Windows firewalls i både XP´en og Vista´en, da jeg har TDC Sikkerhedspakke og benytter deres firewall. Jeg har prøvet at give tilladelse i firewall´en til Soundbridgen (oprettet regel + åbnet port). Men hvis det var firewall´en der forhindrede at jeg kan se netværksafspilleren, så ville den vel også forhindre det, når jeg har kablet netværket og der fungerer det jo fint!
Så må det vel være routeren der skal pilles ved? Har prøvet at helt at fjerne + ændre nuværende WPA2-krypering i routerindstillingerne, intet virker...Måske jeg skal ind i lidt mere avancerede indstillinger i routeren, men har ikke lige mod (evner) til det?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-09-09 16:42

Du kan jo checke det ved at prøve om XP'en kan afspille fra Vista'en.
Og nej mange firewalls kan ikke finde ud af der er 2 netkort, så når du åbner går den det kun på det ene kort, hvorfor der stadig er lukket på det andet.
Så deaktivere firewallen på vista og check den indbygget ikke er gået igang "automatisk", og prøve så igen.

Kommentar
Fra : Tipsjensen

Dato : 27-09-09 15:29

[Du kan jo checke det ved at prøve om XP'en kan afspille fra Vista'en.
Og nej mange firewalls kan ikke finde ud af der er 2 netkort, så når du åbner går den det kun på det ene kort, hvorfor der stadig er lukket på det andet.
Så deaktivere firewallen på vista og check den indbygget ikke er gået igang "automatisk", og prøve så igen.]

XP´en kan godt afspille fra Vistaen.
Hjælper ikke at deaktivere firewalls, desværre. Ellers et godt bud!

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 300 point
Dato : 28-09-09 07:22

Luk op for 'Port TCP 10243' står der på nogen forums & genstart Roku efter du har aktiveret sharing på vista.

Godkendelse af svar
Fra : Tipsjensen

Dato : 29-09-09 18:12

Tak for svaret JegErHer. Det var godt nok ikke kun åbning af den ene port du nævnte, der skulle til for at få forbindelse, men det inspirererede mig til at søge videre i forums og jeg fandt svaret ved at følge rådene i dette link:

http://forums.rokulabs.com/viewtopic.php?t=15824

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-10-09 08:28

Søg og du skal finde