/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel - ændre områdenavn
Fra : ampere
Vist : 4782 gange
200 point
Dato : 23-09-09 15:40

Hej

Jeg har navngivet en celle i excel f.eks A1=År, dvs. cellehenvisningen er ikke længere A1, men 'År'. Nu har jeg brug for at redigere dette navn - hvordan gør jeg det?

Tilsvarende har jeg navngivet et område f.eks A1:C13 i excel, men har brug for at udvide området der skal høre under det samme navn - hvordan gør man det?

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 23-09-09 15:48

Hej

hvis det er Office 2007 du bruger er det nemt:
gå ind under fanen FORMLER, stil dig i feltet du vil omdøbe, klik på DEFINER NAVN, indtast nyt navn.
dit felt A1=ÅR kan eks. nu være A1=UGE og ÅR det vil sige du kan nu bruge begge henvisninger UGE og ÅR

/emhauge

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 23-09-09 16:00

Desværre - det er Excel 2002...

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-09-09 16:11

Bobbeltklik blot på fanen A1, den bliver markeret sort og du kan nu skrive et hvilket som helst navn du vil.

For at udvidde et område højreklikker du på enten talrækken eller bogstavrækken og vælger Indsæt så får du en række mere enten den ene eller anden vej. Den bliver automatisk sat ind i alfabetisk eller numerisk orden. Hvis du har formler deri skal du lige sørge for at formlen nu tæller med i den nye række

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-09-09 16:12

Der skulle altså stå Dobbeltklik

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 23-09-09 16:43

Hej Fijala

Jeg har navngivet en celle, men vil gerne ændre det navn - det har jeg problemer med at få lov til.

Jeg kan desværre ikke bare indsætte en kolonne eller linie, idet der er andre steder der henter data herfra og de formler må ikke ændre sig.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-09-09 16:54

Jeg forstår ikke hvad det er du ikke får lov til mht ændring af navn. Men det er en celles navn og ikke en kolonnes navn vi snakker om, eller er jeg stadig væk rundt på gulvet

Hvis du vil udvidde er du jo nødt til at ændre nogle formler et sted. Men er det ikke simpelt at ændre de steder det drejer sig om, det er jo blot et nr. højere tal eller bogstav der skal stå istedet for.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-09-09 17:02

HVis du højreklikke på en celle og vælger Formarter celler har du så ingen mulighed

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-09-09 17:23

Hvis du markerer det område du vil omdøbe får du mulighed for at ændre navnet oppe for oven i tekstfeltet. Nu har jeg godt nok 2007 så jeg kan ikke lige huiske hvor det er du skal skrive i

Accepteret svar
Fra : Rosco40

Modtaget 200 point
Dato : 23-09-09 17:42

Hej Ampere
Ændre nanet på celle A1:

tast Ctrl + F3 , her kan du definere både cellenavne og Områder.
marker "År" klik på tilføj angiv navn på øverste linje.

Det navngivne område du vil udvide, markerer du, vælg markøren på nederste linje til højre for områdereferencen (=ark1!$A$1:$C1$3) du er nu inde i arket og kan markere det område der nu skal dækkes.

Godkendelse af svar
Fra : ampere

Dato : 25-09-09 08:37

Tusind tak for svaret Rosco40. Det var lige hvad jeg skulle bruge

Mvh. ampere