/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Den nye riffelprøve..
Fra : Heidi-Ho
Vist : 3496 gange
100 point
Dato : 21-09-09 13:21

Vi skal have en ny og vanskeligere riffelprøve, sagde de skriftkloge.
De skriftkloge oprettede et hurtigtænkende udvalg. Alt imens de skriftkloge sad i deres nyoprettede udvalg og grublede - og grublede - og tænkede så det bragede, blev udvalget beværtet med mad, øl og sprut i lange baner.
Og pludselig en dag var problemet løst.
"Vi skal slet ikke have en hvide skive på rådyret mere", udbrød den allermest belæste af dem allesammen. "Der skal nemlig en indstikskive på, som falder ind med den øvrige del af rådyret"
Det skålede udvalget på og følte sig endnu klogere, og endnu mere betydningsfulde.
- Og således blev det. Alle de jægere der havde bestået den "gamle riffelprøve - den hvor den hvide skive var klistret på rådyret" var jublende glade. "nu skal de nye prøveaspiranter satme få kam til håret".
Resten af riffeljægergruppen - dem som aldrig har aflagt nogen som helst form for skydeprøve, tørrede sveden af panden og udbrød lettet "Pyha, så går vi fri endnu engang".

Men ak og ve. Nu viser det sig, at den nye skyde prøve er lettere at bestå end den gamle skydeprøve - skydeprøven med den hvide skive.
Allerede nu - på den nye skydeprøver, er der 27% færre der er dumpet.
Den nye skiver er så lette at skyde på, fordi, det er så tydeligt at se hvor indstikskiven sidder, at man næsten skal være blind for ikke at ramme.

Nu er der nogen der spørger, Heidi, Robert, Lasse, Lars, Jacob eller hvad fanden EBB nu har døbt dig, hvor ved du det fra.?
Det skal jeg såmænd fortælle jer.! - fra de prøvesagkyndige.
Og da jeg selv, her i week-enden, afprøvede det at skyde til et rådyr med en af de nye skiver på, må jeg give dem ret.
Og hvor er jeg glad for, at jeg har aflagt den prøve hvor man skød til den hvide skive.

Hvem sagde "kejserens nye klæder".?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-09-09 15:01

Og hvor er jeg glad for, at jeg har aflagt den prøve hvor man skød til den hvide skive.

Jamen Gud i Himlen dog hvor er det dejligt at læse sådanne eksalterede ord fra Heidi, Robert, Lasse, Lars, Jacob eller hvad fanden EBB nu har døbt dig. Det er også rart at læse om andet end dine fantasier. Man bliver squ i godt humør af den slags.

Det er flot, at 27% af en tidligere dumpeprocent på i gennemsnit 37% nu skyder bedre. Det vil sige, at ud af 100 aspiranter dumper nu kun 28 - altså 28%, hvis jeg har regnet rigtigt.

Nu går dyrene en gladere fremtid i møde - og hurra for det. Vi interesserer os vel alle for dyrevelfærdet.

Men, kære Heidi, Robert, Lasse, Lars, Jacob eller hvad fanden EBB nu har døbt dig,; nu følger det store forkromede spørgsmål!!!!!

Er du blevet en bedre skytte af at skyde til den nye skive????????????????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-09-09 15:05

Nej vel? Men det er blevet lettere at bestå prøven - og det var nok ikke det, der var meningen - vel???
Det næste bliver vel, at man må forsøge sig med påsat bajonet, hvis alt andet glipper. Gad vide, om man ikke kunne tjene guld på at opkøbe resterne af gamle Mausere, hvortil man sagtens kan få blankvåbentillaldelse til en original bajonet.

Hurrrraaaaa - der er håb for alle.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-09-09 15:12

Er du blevet en bedre skytte af at skyde til den nye skive????????????????

Hmmmmmmm! Der skulle stå: Er man blevet en bedre skytte af at skyde til den nye skive??????????

Hvis jeg har forstået dig rigtigt, så er du stadig tilhænger af den hvide skive. Det er jeg sådan set også, men måske burde man helt fjerne skiven og efter skydningen vurdere, om kuglerne sad på en sådan måde, at vitale organer var truffet. Egentlig burde man afgivexantal skud enkeltvist med efterfølgende kontrol og derpå afgøre, om aspiranten kan bestå eller ej. Det sker jo sjældent, at et rådyr bliver stående i samme stilling efter første skudafgivelse.

Og burde aspiranten i virkeligheden også prøves i skud til bevægeligt mål???

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 21-09-09 16:08

Jeg synes at de forskellige jægere,der gebærder sig her på Kandu,sku`ta`en ½ års ophold i Afghanistan.Der kan i få afprøvet jeres jagt instinkt,under realistiske forhold.
Og så lade mere eller mindre tamme dyr,være i fred herhjemme.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 21-09-09 16:13

Du mener da vel ikke seriøst at det er nemmere at bestå riffelprøven ved at skyde på den nye skive, kontra en hvid skive?
Du tror ikke det har bare en lille smule at gøre med der har været snakket så meget om en lidt sværere prøve, at aspiranterne har trænet en smule mere?

Eller er ironien i de her indlæg bare helt spildt på mig her?

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 21-09-09 16:14

Til Tonganeseren og sjofle Heidi.

Mon ikke i skulle lade de godkendte skyde instruktøre udtale sig, de ved hvor skoen trykker, jeg ved de har nogle formidable instruktøre i Jægerforbunds regi. Jeg har lige læst, at det har været på dagsordnen i ledelsen i jægerforbundets bestyrelse, som dog lagde emnet på is, de havde nemlig glemt at rådføre sig, inden de skulle tage stilling, derfor som Heidi skriver kejserens nye klæder.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-09 16:23

Nøøøøøøjjjjjj, Berthel, 3 hurtige indlæg i rap. Du skulle have været en racerbil.
Nu gider jeg ikke at plotte alle dine ubehjælpsomheder i citatbokse - men jeg prøver lige at besvare nogle af dine vrøvlerier.

Dit regnestykke.????? Det er en ommer. Hvordan kommer du frem til de tal.???

Nej, jeg bliver ikke en bedre skytte fordi jeg har skudt til en hvid skive. Jeg har allerhøjst fået mere selvtillid.
Skød du også til en hvid bukkeskive da du aflagde prøve.???

Du skal nok afholde dig fra at handle med Mausere. Du kan ikke engang sælge en høne uden at blive snydt 20 kr.
I øvrigt er indlægget en frygteligt vrøvl.

Men du skal også roses, Berthel. Du har haft et klart øjeblik da du skrev;
Citat
Og burde aspiranten i virkeligheden også prøves i skud til bevægeligt mål???

Det har du helt ret i.
Og jeg håber så inderligt at dette foreslag bliver til lov - og loven skal gælde ALLE jægere.!!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-09 16:27

Kære fromme formand for indremission, habibiPro.

Jeg har netop alle mine oplysninger fra.... Ja, de prøvesagkyndige - altså dem der er i marken når skydeprøverne skal aflægges.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-09 16:36

Peptobizmo, jo absolut. Jeg mener hvert et ord jeg har skrevet.
At skyde på en hvid skive, klæbet på et rådyr, er sværere at ramme, end at ramme en indstikskive der falder i med rådyret.
Dumpeprocenten beviser det også. Der er 27% færre der dumper.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 21-09-09 16:45

Nej Heidi der skød helt forbi, jeg bor god nok i et område med mange af disse hykler, men men gamle Habbibi Pro tror hverken på gud eller fanden, derfor behøver man ikke at være sjofel, det klæder ikke engang Heidi Ho, så er det sagt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-09-09 16:50

Citat: Dit regnestykke.????? Det er en ommer. Hvordan kommer du frem til de tal.???

Ved simpel regning. Men din skolegang har måske været præget af det ydmyge samfund du stammer fra. Men for god ordens skyld: Du nævner en forbedring på 27 % - som naturligvis skal beregnes udfra den gennemsnitlige dumpeprocent på 37%. Nu har jeg brugt hjernemassen til udregningen -men jeg mener ikke det er helt galt. Så vidt mit indre øje ser det, så er 27% af 37% 9,9, hvilket naturligvis skal subtraheres fra den oprindelige gennemsnitlige dumpeprocent på 37. Fik du den???

Citat til citatet: Nej, jeg bliver ikke en bedre skytte fordi jeg har skudt til en hvid skive. Jeg har allerhøjst fået mere selvtillid.
Skød du også til en hvid bukkeskive da du aflagde prøve.???

Svar på spørgsmålet: Nej, det ved den søde grød jeg ikke har. Hvad skulle en skydeprøve gavne? Du har jo selv skrevet, at det er selvtilliden der får et løft ved en prøve, og med mine 58 år som riffelskytte, fejler selvtilliden ikke noget.

Nonsens - fra ende til anden. Nu skuffer du mig - Heididittelihej - eller hvad pokker du ellers kalder dig. Hvis man ikke selv kan bedømme egne skydefærdigheder, så hjælper hverken prøve eller fine emblem noget som helst. Din påstand er til at skrige af grin over. Du må være en umoden usikker sjæl.

Man tillægger generelt jægerne stor troværdighed, når det kommer til den regulering de foretager. Stoler du på andre jægere i det henseende - min dreng? Stoler du på at alle jægere regulerer udfra hensyn til vildtets bedste?

Jeg ville gerne se dig - sådan i levende live. Ligner du også en kloning af Raunkjær - sådan med fuldskæg, grønt tøj, masser af skydeemblemer, kæk hat med gemsefjer og lederhosen???? For ser man sådan ud, så må man jo være en "brav" jæger, selv om man ikke kan ramme en ladeport på 15 meters afstand og derudover brækker sig, når et dyr skal brækkes.

Med venlig hilsen

Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-09 16:50

Citat
fanden, derfor behøver man ikke at være sjofel, det klæder ikke engang Heidi Ho, så er det sagt.Nej Heidi der skød helt forbi, jeg bor god nok i et område med mange af disse hykler, men men gamle Habbibi Pro tror hverken på gud eller

Fint nok gamle HabibiProf, som hverken tror på gud eller fanden.

Du skriver på din måde, jeg skriver på min - og kan du ikke lide at læse mine indlæg, så spring dem over.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 21-09-09 17:00

Skriv som du vil.
jeg vil tillade mig at bruge BB ord, det fortæller mere om din person end om min.

Sjoflel tale tiltaler ikke mig.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-09 17:04

Citat
Ved simpel regning. Men din skolegang har måske været præget af det ydmyge samfund du stammer fra. Men for god ordens skyld: Du nævner en forbedring på 27 % - som naturligvis skal beregnes udfra den gennemsnitlige dumpeprocent på 37%. Nu har jeg brugt hjernemassen til udregningen -men jeg mener ikke det er helt galt. Så vidt mit indre øje ser det, så er 27% af 37% 9,9, hvilket naturligvis skal subtraheres fra den oprindelige gennemsnitlige dumpeprocent på 37. Fik du den???

Citat
Det er flot, at 27% af en tidligere dumpeprocent på i gennemsnit 37% nu skyder bedre. Det vil sige, at ud af 100 aspiranter dumper nu kun 28 - altså 28%, hvis jeg har regnet rigtigt.

Citaterne er fra Berthel.....i 2 forskellige indlæg

Berthel hønsefjer gætter igen;
Citat
Jeg ville gerne se dig - sådan i levende live. Ligner du også en kloning af Raunkjær - sådan med fuldskæg, grønt tøj, masser af skydeemblemer, kæk hat med gemsefjer og lederhosen???? For ser man sådan ud, så må man jo være en "brav" jæger, selv om man ikke kan ramme en ladeport på 15 meters afstand og derudover brækker sig, når et dyr skal brækkes
.

Nu er din hjerne da totalt kortsluttet . Lad mig nævne i flæng;
Først var jeg Robert Hæ, så Lars, senere Lasse, så blev jeg til Jacob. Nu er jeg blevet en kloning af Raunkjær...
Berthel, Berthel..... Hvordan synes du selv det går.?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-09 17:07

Citat
Skriv som du vil.
jeg vil tillade mig at bruge BB ord, det fortæller mere om din person end om min.

Sjoflel tale tiltaler ikke mig.

Hvilket jeg er glad for, at du synes.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-09-09 17:22

Ikke særlig godt H.H. men var det forventet?

Ifølge riffeludvalget blev den hvide plet fjernet, fordi man i moderne sigtekiggeter kunne se skuddene, det mente man var et problem. ( For nemt )

At den nye skive i samme farve som bukken allene skulle være den eneste årsag til at færre er dumpet i år holder ikke helt vand. Det kunne jo også være fordi man har afholdt bedre instruktions kurser inden prøverne og det faktum, at prøve aspiranterne bliver ældre og ældre. (gennemsnits alderen på de der tager jagttegn)

Habibipro`s sædvanlige injurier om,hvad man har tænkt eller besluttet på de bonede gulve i DJ. Kender han som sædvanlig intet til, det er rent gætværk - var han måske fluen på vægen.

Hverken han eller E.B.B. var med til de møder,hvor det blev bestemt at pletten. Ja hele skiven skulle udskiftes....

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 21-09-09 17:34

Citat
Peptobizmo, jo absolut. Jeg mener hvert et ord jeg har skrevet.
At skyde på en hvid skive, klæbet på et rådyr, er sværere at ramme, end at ramme en indstikskive der falder i med rådyret.
Dumpeprocenten beviser det også. Der er 27% færre der dumper.

Jeg kan kun være uenig.
Har selv skudt til begge skiver, først til riffelprøven på den hvide skive, og senere for sjov på den anden.
At dumpeprocenten er lavere er ikke det samme som at det kun skyldes ændringen på skiven, og slet ikke den vej.

Jeg kan slet ikke se hvordan du selv kan føle det er nemmere at skyde på noget der har samme farve og mønstre som dyret, kontra at skyde på en hvid skive der skiller sig uhyggeligt meget ud fra dyret.

Men hver sine præferencer. Jeg mener bare på ingen måde prøven er nemmere.
Jeg tror langt mere på, at folk har øvet mere, til det de troede var en sværere prøve.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-09 17:44

Hej bb1. Den eneste tilføjelse jeg har til dit indlæg er, vi to er uenige om dette punkt.

Til Berthel.

Berthel, du er virkelig en selvmodsigende mand af rang.
Du skriver;
Citat
Nej, det ved den søde grød jeg ikke har. Hvad skulle en skydeprøve gavne?
Du har da om nogen advokeret for, at jægerne skulle bevise deres skydeduelighed, både her på Kandu, på Jagtformidlingen og sågar på netnatur.
Nu skriver du Gudhjælpemig "Hvad skal en skydeprøve gavne"

Citat
Du har jo selv skrevet, at det er selvtilliden der får et løft ved en prøve, og med mine 58 år som riffelskytte, fejler selvtilliden ikke noget.
Nej, nej, og atter nej, det skrev jeg ikke.!!!!!
jeg skrev;
Citat
Nej, jeg bliver ikke en bedre skytte fordi jeg har skudt til en hvid skive. Jeg har allerhøjst fået mere selvtillid

Og dine 58 år som påstået riffelskytte. Det kan alle da påstå. Bevis det dog. Men du kan vel ikke ramme en ladeport fra en afstand på 15 meter.
Det er sku lidt af en tilsnigelse at påstå, når man har ahft riffel i 58 år så er man pr. automatik en god skytte.
Bilder du dig selv det ind.?? Ja, det skulle ikke undre mig.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 21-09-09 17:53

Ja det er glædeligt at høre fra en af de vise mænd, en der tror han ved noget om prøver, ikke detto mindre har hovedbestyrelsen i jægerforbundet haft emnet oppe og vende fornydeligt. Dette er ikke, gætværk., og vi taler om en ny prøve der er på bedning,hvis ellers du følger med i timen.
Set med mine øjne er de prøver kun engang fis og nøgler, nej bette Bent folk der har bestået prøven, og skal ud og skyde til vildt, er en helt anden sag, og når der er nogle gamle idioter der praler med, hvor langt borte de kan skyde en ræv, hvor herre bevares, og siden indrømmer de ikke nogen ørn til at skyde med riffel. uha uha bette Bent .

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-09-09 18:31

Habibipro - gider ikke "lege" med personer, der lyver eller balnder tingene sammen blot for at få dem til at passe ind i eget kram...

Det jeg har skrevet er sanheden om DJ har yderlige stramninger af prøven under overvejelse
ved jeg ikke noget om, men jeg ved som skrevet, hvorfor den hvide plet blev fjernet..

Dit øvrige personfnidder kan du stoppe skrådt op.....

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-09 19:38

Lad mig lige gøre en ting klart - bare så der ikke er nogen misforståelser.

Jeg har ingen personlig interesse i at bringe til torvs, at den nye skydeprøve er lettere at bestå i forhold til den gamle med den hvide skive.

Men når de skriftkloge går ud og bilder både befolkningen og jægerne ind, at den er sværere, så er det vel på sin plads at nogen siger dem imod.
Oplysningerne har jeg fra flere prøvesagkyndige, skydeinstruktører samt masser af skytter.
- Og det er sku da også underligt, at samme år som prøven bliver sat i værk, at dumpeprocenten yderligere falder med hele 27%.

Indrøm dog at prøven ikke lever op til de intentioner man havde med at gøre prøven sværere.
I samme åndedrag man laver skydeprøven om, kunne man samtidigt få fat i alle de gamle nisser, der aldrig har aflagt nogen form for skydeprøve.
Tænk sig, de her gamle nisser tror, når man har haft riffel i 58 år, kan man pr. automatik også skyde.

Sætningen i "kejserens nye klæder" - den drengen udbrød; "Han har jo intet tøj på"!!
Passer bedre og bedre.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 21-09-09 19:45

Har bette Bent glemt at han pralede engang med hvor langt væk han skød en ræv, og senere fortalte at han ikke var nøgen ørn med en riffel, fordi du trænede ikke så meget mere. hukommelsen bette Bent. Er det også løgn??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-09-09 20:15

Åh ja, åh ja og 10 x åh jah til dette besynderlige menneske, som kalder sig Heidi-Ho.

Ser du - min dreng. Hver for sig tror vi alle, at vi hver for sig udgør det absolutte højdepunkt i udviklingens historie. Derfor sætter du en norm - udfra din egen viden og dine færdigheder. Du kan derfor ikke forstå, at andre har andre normer, hvor deres mindstemål i alle henseender overgår toppunktet af dine færdigheder.

Man møder ofte denne holdning hos skolebørn - af den umodne karakterafvigende art. Jeg vil ikke bede dig tænke over sagen - du kan nemlig ikke bruge indersiden af hovedet til noget positivt. Men i det mindste kunne du holde kæft. Du er trættende at læse og må have et enormt personligt problem.
Fik du i øvrigt regnet efter - med en regnemaskine????

Ekstra Bladet lod engang et hold sociologistuderende undersøge trafikken på avisens læserbrevkasse.
Og ved du, hvad de fandt ud af?? Op til 70% bruger læserbrevkassen som led i en personlig terapi.
Hvad bruger du Kandu til??

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-09-09 20:47

Det er da ufatteligt - jeg prøver igen.

Først skrev du;
Citat
Det er flot, at 27% af en tidligere dumpeprocent på i gennemsnit 37% nu skyder bedre. Det vil sige, at ud af 100 aspiranter dumper nu kun 28 - altså 28%, hvis jeg har regnet rigtigt

og så skrev du;
Citat
Så kom du på banen igen og skrev;Ved simpel regning. Men din skolegang har måske været præget af det ydmyge samfund du stammer fra. Men for god ordens skyld: Du nævner en forbedring på 27 % - som naturligvis skal beregnes udfra den gennemsnitlige dumpeprocent på 37%. Nu har jeg brugt hjernemassen til udregningen -men jeg mener ikke det er helt galt. Så vidt mit indre øje ser det, så er 27% af 37% 9,9, hvilket naturligvis skal subtraheres fra den oprindelige gennemsnitlige dumpeprocent på 37. Fik du den???

Og så skriver du gudhjælpemig;
Citat
Man møder ofte denne holdning hos skolebørn - af den umodne karakterafvigende art. Jeg vil ikke bede dig tænke over sagen - du kan nemlig ikke bruge indersiden af hovedet til noget positivt. Men i det mindste kunne du holde kæft. Du er trættende at læse og må have et enormt personligt problem.
Fik du i øvrigt regnet efter - med en regnemaskine????

Hvilket af regnestykkerne skal jeg regne efter.????

Og så lige den der med der personlige problemer....
Du har da om nogen et stort IQ problem. Det ses alle de steder hvor du optræder på "slap line"

Citat
Ser du - min dreng. Hver for sig tror vi alle, at vi hver for sig udgør det absolutte højdepunkt i udviklingens historie. Derfor sætter du en norm - udfra din egen viden og dine færdigheder. Du kan derfor ikke forstå, at andre har andre normer, hvor deres mindstemål i alle henseender overgår toppunktet af dine færdigheder
.
Berthel, du ved ligeså godt som jeg. Du er et nul og nix - bliver aldrig andet end et nul og nix.
Du ejer ikke format. Du er og bliver aldrig andet end en storskrydende løgnhals.
Med alt det løgn du har skrevet på de forskellig fora, burde du faktisk være 512 år gammel.

Citat
Hvad bruger du Kandu til??

Sikkert til det samme som dig.
Men modsat dig, kunne jeg f.eks. også bruge jagtformidlingen, Netnatur, VTF
Kandu er absolut sidste holdeplads for sådan en småtbegavet løgnhals som dig.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-09-09 21:41

He, he - du er den onde lynemig syg i skallen, og det er alvorligt.

En henstilling:
Træk dig over på jagtformidlingen, Netnatur og VTF. Du kan jo altid starte med dine sædvanlige perverterede seksuelle fantasier. Der vil givetvis være et par stykker, som vil bifalde dette.

Du får den lige en gang til. Meget instruktiv i dit tilfælde.

Citat
Ser du - min dreng. Hver for sig tror vi alle, at vi hver for sig udgør det absolutte højdepunkt i udviklingens historie. Derfor sætter du en norm - udfra din egen viden og dine færdigheder. Du kan derfor ikke forstå, at andre har andre normer, hvor deres mindstemål i alle henseender overgår toppunktet af dine færdigheder.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 21-09-09 22:07

Tonganeseren E.B.B. og Habibipro Rasmussen har i denne tråd vist, at de begge ikke evner andet end personfnidder. De sidder begge nu i mudder til halsen og hvorfor så det?
De omtaler begge at DJ er ved at indføre en ny riffelprøve og at DJ har bestemt plettens farve på skydeskiven. DET KAN DJ SLET IKKE.
Forklaring: Bekendtgørelsen om aflæggelse af riffelprøven er vedtaget efter en indstilling fra Skov-og natur styrelsen. Det er dem og dem alene, der har bestemt, hvilken farve skydeskiven skal og skulle have. Det er også Skov-og Naturstyrelsen, der alene bestemmer om prøven skal gøres svære.
At de så administrativt har lagt afholdelsen af prøverne ud til Danmarks Jægerforbund er af praktiske grunde. D.J. havde i forvejen de uddannede mennesker, som kunne foretage prøverne, ligesom D.J. havde adgang til de skydebaner, der kunne anvendes.
Det var der ikke andre jagtforeninger i Danmark, der havde eller har!
Altså I to I aner intet, men det har sin forklaring: I sidder nemlig ikke med det lille hvide plastkort (som et jagttegn) med sort tekst: RIFFETINSTRUKTØR mit billede og DJ`s logo på forsiden. På bagsiden står der bl.a. Indehaveren af dette bevis har deltaget i et af skov-og naturstyrelsens godkendt riffelinstruktørkursus og bestået den tilknyttede prøve i henhold til justitsministeriets bekendgørelse nr.66.
Det vil sige: Jeg kan afholde en godkendt riffelprøve og har da også assisteret ved flere..
Hvad har I to? Ja, E.B.Berthelsen, som er Dansk Land og Strandjagtforenings riffelsagkyndig har end ikke bestået riffelprøven. Den var jo så let, så den er uden betydning, har han tidligere skrevet. Kunne man ikke bestå den skulle man ikke have lov til at drive riffeljagt – Netop det er meningen, derfor er den stramning vi kan forvendte da også, at den bliver obligatorisk for alle den dag de skal have fornyet deres riffeltilladelse av av EBB hvad vil du gøre når parkeren er slidt op, det kan ikke vare så længe…

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-09-09 23:43

"Den var jo så let, så den er uden betydning, har han tidligere skrevet".

Fandens også med den åndsvage løgn til sidst, idet jeg indtil da var helt enig med dig. Hverken EBB eller undertegnede har nogensinde brugt den formulering - altså at den er uden betydning. Men her er du igen fuld af løgn. Kan du overhovedet sige et enkelt sandt ord???

Men du mangler lige at bringe bevis på, at EBB kontaktede dig angående en dueflusher han ikke kunne få til at virke.
Du ævlede om en CD og at du havde beviset. Hvor bliver det af? Eller hænger det måske sammen med, at du enten lyver som altid tidligere, eller er du bare blevet dement m/tilhørende Altzheimer?

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 21-09-09 23:47

Til Julemanden riffel instruktør Bent Ballegaard Knudsen.
Nielsen om jeg må bede, du fumler rundt i navne som så ofte før.
Hvis du kunde finde rede i din egen tråd, hvor du stiller dig selv spørgsmål og svarer. sikken en nar.
Så siger vi at Skov og Naturstyrelsen bestemmer alt, uden instillinger fra jægerforbundet, hvorfor har DJ punktet på dagsordnen?? Du svarede ikke på spørgsmålet om dit praleri om hvor langt afstand du påstod du skød en ræv, en ræv er også et levende væsen, som kun bør beskydet på rimelig afstand, og siden fortæller du selv, du ikke er nogen ørn til at skyde med riffel, tror du nu ikke bette Bent du skulle op til en fornyet prøve.
Hvis du kunne huske hvad du selv praler med, fik du ikke alle de nederlag, husk det nu bette Bent.
Forøvrigt har der været på tale, at alle instruktøre snart skal omskoles, det være sig flugtskydning og riffel instruktøre, nogle har fået tildelt instruktør status uden nogen som hels kunnen, en øvre alders grænse har også været på tale, tag du bare det værdiløse skilt af glorien.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-09-09 00:05

Personfnidder kan man kun det kan man igenting.

Til tonganeseren beviset omkring duekasteren kommer bare rolig. Udtalelsen om riffelprøven som er kommet her på Kandu skal jeg også nok lede efter...

Tid er dog ikke det jeg har mest af lige nu. Agerhønsejagten er jo gået ind og fasankyllingerne skal passes. Det er jo snart den 1. oktober og helt ærligt. Det er meget vigtigere end Jeres personfnidder.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-09-09 00:24

Her er så hele dit indlæg læs det engang til -AV AV for sørgen. Hvad var det lige du skrev - jeg har næsten ramt ordret - så selv hukommelsen fejler altså ikke noget.
Det gør den heller ikke med hensyn til duekasteren.

Læs alle hvad Tonganeseren EBB selv skrev::

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren
Modtaget 100 point
Dato : 19-02-09 00:27

--------------------------------------------------------------------------------
Det er helt OK med den nye prøve. Den er bare for let. Hvis man ikke kan placere samtlige krævede skud inden for en "tænkt cirkel" på maksimalt 10 cm, skal man ikke have lov til at drive riffeljagt. Skuddene skal også sidde således, at dyret forender (dør) momentant. Det vil sige i hjerte/lungergionen - der hvor skiven tidligere sad. Nu ved jeg at Centerpoint kan placere samtlige skud næsten hulihul, så han får ikke noget problem med præcicionen.
Jeg ville gerne gå længere, idet jeg mener, at en jæger skal op til ny riffelprøve, hvis han anskaffer sig en riffel med sværere kaliber end den han gik til prøve med. Går man op til prøven med en .222`er og består, for derefter at gå ud og købe en 30-06`er, så er rekylen voldsommere - og skydningen bliver derefter.
Endvidere burde prøven indeholde skydning til bevægelige mål - som i Sverige - ja. DJ har lige opgjort antallet af eftersøgninger i 2008 - i forhold til 2007, og man har 100% flere eftersøgninger. Det er Fandeme for dårligt - selv om der i statistikken også er de dyr, der er blevet kørt ned på landevejene eller af togene.
Jeg kommer ofte til riffelprøver - og der er dumpeprocenten i gennemsnit 36%. Hvabeva? Det er jo uhyggeligt.
Mere øvelse og lad jagtforeningerne varetage undervisningen og prøverne.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-09-09 01:05

Den multihandicappede Bent Baghyler skrev den den 22. 09. 09 kl. 22.07 følgende, som han hævder at Tonganeseren har skrevet:

Citat "Den var jo så let, så den er uden betydning, har han tidligere skrevet"

OK - Bent Baghyler!!! Det nedenstående er Tonganeserens indlæg. Hvor Fanden i fænghullet står der, at Tonganeseren finder riffelprøven udenbetydning??????????

Citat: Det er helt OK med den nye prøve. Den er bare for let. Hvis man ikke kan placere samtlige krævede skud inden for en "tænkt cirkel" på maksimalt 10 cm, skal man ikke have lov til at drive riffeljagt. Skuddene skal også sidde således, at dyret forender (dør) momentant. Det vil sige i hjerte/lungergionen - der hvor skiven tidligere sad. Nu ved jeg at Centerpoint kan placere samtlige skud næsten hulihul, så han får ikke noget problem med præcicionen.
Jeg ville gerne gå længere, idet jeg mener, at en jæger skal op til ny riffelprøve, hvis han anskaffer sig en riffel med sværere kaliber end den han gik til prøve med. Går man op til prøven med en .222`er og består, for derefter at gå ud og købe en 30-06`er, så er rekylen voldsommere - og skydningen bliver derefter.
Endvidere burde prøven indeholde skydning til bevægelige mål - som i Sverige - ja. DJ har lige opgjort antallet af eftersøgninger i 2008 - i forhold til 2007, og man har 100% flere eftersøgninger. Det er Fandeme for dårligt - selv om der i statistikken også er de dyr, der er blevet kørt ned på landevejene eller af togene.
Jeg kommer ofte til riffelprøver - og der er dumpeprocenten i gennemsnit 36%. Hvabeva? Det er jo uhyggeligt.
Mere øvelse og lad jagtforeningerne varetage undervisningen og prøverne.

Ved du hvad - dit elendige kvaj af en løgnhals. Du stinker af løgn - og dit fjæs på din hjemmeside mere end idikerer, at man ikke kan stole på dig. I Guder hvor du er fuld af løgn.

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 22-09-09 06:37

Tid er dog ikke det jeg har mest af lige nu. Agerhønsejagten er jo gået ind og fasankyllingerne skal passes. Det er jo snart den 1. oktober og helt ærligt. Det er meget vigtigere end Jeres personfnidder.

Vigtigere ting, er at få kroner i kassen, forstådeligt nok bette Bent. At du selv skal passe fansankyllinger, de er vel lukket ud forlængst, eller er de Ikke?? pasning beskæftigere rigtige alfonser sig ellers ikke med, tidligere har du ellers fortalt, at dettte havde du folk til, her svigter hukommelsen også, september er også tiden hvor de højt uddanne riffel instruktøre også travlt.
Og hvad med nat arbejdet, nå nej, var der ikke noget om du blev fyret?
Du må have Robert til at opdatere din hjemmeside så vi kan følge rigtig med

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-09-09 09:43

- Hvor kan I dog hyle!!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-09-09 12:37

Den multihandicappede Bent Baghyler skrev den den 22. 09. 09 kl. 22.07 følgende, som han hævder at Tonganeseren har skrevet:

Citat "Den var jo så let, så den er uden betydning, har han tidligere skrevet"

OK - Bent Baghyler!!! Det nedenstående er Tonganeserens indlæg. Hvor Fanden i fænghullet står der, at Tonganeseren finder riffelprøven udenbetydning??????????

Citat: Det er helt OK med den nye prøve. Den er bare for let. Hvis man ikke kan placere samtlige krævede skud inden for en "tænkt cirkel" på maksimalt 10 cm, skal man ikke have lov til at drive riffeljagt. Skuddene skal også sidde således, at dyret forender (dør) momentant. Det vil sige i hjerte/lungergionen - der hvor skiven tidligere sad. Nu ved jeg at Centerpoint kan placere samtlige skud næsten hulihul, så han får ikke noget problem med præcicionen.
Jeg ville gerne gå længere, idet jeg mener, at en jæger skal op til ny riffelprøve, hvis han anskaffer sig en riffel med sværere kaliber end den han gik til prøve med. Går man op til prøven med en .222`er og består, for derefter at gå ud og købe en 30-06`er, så er rekylen voldsommere - og skydningen bliver derefter.
Endvidere burde prøven indeholde skydning til bevægelige mål - som i Sverige - ja. DJ har lige opgjort antallet af eftersøgninger i 2008 - i forhold til 2007, og man har 100% flere eftersøgninger. Det er Fandeme for dårligt - selv om der i statistikken også er de dyr, der er blevet kørt ned på landevejene eller af togene.
Jeg kommer ofte til riffelprøver - og der er dumpeprocenten i gennemsnit 36%. Hvabeva? Det er jo uhyggeligt.
Mere øvelse og lad jagtforeningerne varetage undervisningen og prøverne.

Ved du hvad - dit elendige kvaj af en løgnhals. Du stinker af løgn - og dit fjæs på din hjemmeside mere end idikerer, at man ikke kan stole på dig. I Guder hvor du er fuld af løgn.

Tak skal farmand den ondelynene ha'.!!....Berthel, der går du godt nok i selvsving.
Hmmm....tror du ikke du skulle deponere dine våben inden det ender grueligt galt.? Du beviser her, Berthel, dit temperament har du svært ved at styre - især, når folk kommer tæt inde på dine mange svagheder.
Det kan endnu engang ikke nytte noget, Berthel, at du forlanger at alle andre jægere skal bevise deres evner med en riffel for at gå på jagt. Men dine egne evner vil du ikke bevise. Hvorfor mon.?
Er det ikke sådan, Berthel, det med at skyde, evner du ikke helt så godt som du giver udtryk for - og er det ikke sådan, det, at tage en simpel skydeprøve, evner du heller ikke.

Du skulle tage og læse alle dine indlæg igennem, dels her på Kandu, dels på Jagtformidlingen og til sidst på Netnatur. Når du har gjort det, så sæt dig ned i din bedste lænestol og tænk på al det løgn og pralerier og usammenhængende vrøvl du har forfattet gennem tiden. Så vil du forhåbentlig mærke, hvis du ikke er så psykopatisk som du giver udtryk for, at skamrødmen langsomt kommer snigende op i dine kinder.

Til slut er det mit håb, at du vil opsøge en psykiater, således, at du kunne få lidt medicin imod din fremskredne sindsygdom.

God bedring, Berthel.

Mvh.
H.H.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-09-09 14:03

Heidi-Ho

Tillad mig at benytte denne tråd til at kommentere dit spørgsmål i tråden "Hvad gør man når hunden fiser ?". Jeg nåede desværre ikke at svare dig i aftes og til morgen var tråden lukket !
Men den 210909 kl. 20.21, skrev du at jeg har bragt mange indlæg om bb1 som kunne virke stødende m.m. - Deri har du fuldstændig ret og det er med fuldt overlæg.
Til forskel fra din helt unødvendige gøren grin med Indre Misions formand, som ikke kan forsvare sig, er bb1 i en helt anden situation - han har ALTID været den der gav bolden op med sine tåbelige postulater og nedrigheder ikke kun over for mig men i høj grad over for andre, og derfor har han fået af samme skuffe og det vil han iøvrigt også få fremover, hvis vore klinger krydses. Der må være en kant et eller andet sted !

Iøvrigt behøver du ikke at "søde venne" mig - brug du din "charme" andre steder, som forstår din "humor".

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-09-09 14:26

Kære søde ven

Jeg bruger nøjagtig de, eller den vending der passer mig.

Sådan som jeg læser dit indlæg, kære Øjenvidne nr. 4, trives dobbelmoralen godt hos dig - det kom da heller ikke som en overraskelse.

I det univers (læg mærke til, jeg skrev ikke store) er det åbenbart tilladt at såre og nedvurdere mennesker, når bare mennesket har et navn.
Modsat dig , nedvurderer/såre jeg aldrig levende navnbærende mennesker - dog bortset fra dig og Berthelsen...... Nu kan du jo så sprørge mig, hvis du har lyst, hvorfor jeg nedvurderer jer to - og jeg skal med den allerstørste glæde svare dig.

Fortsat god dag

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-09-09 18:01

Heidi-Ho

Det er morsomt at kunnet konstatere, at du nu ikke igen hverken kan læse/eller rettere forstå en tekst, ejheller stave - du har bl.a. problemer med ental og flertal - det må da være problematisk for en forfatter, som bl.a. skriver revy-tekster til Ørkenens Sønner. Men det er jo deres problem at læse , forstå og fortolke din tekst.
Jeg har egentlig ikke lyst til at spørge dig om nogetsomhelst, for i dag har du én mening og om få dage har du en anden mening om samme emne - det husker jeg fra vore diskusioner om jagtforeninger.
Da jeg ikke kan forhindre dig i at skrive din mening om mig, må vi så afvente tingenens tilstand til den tid.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-09-09 18:23

Kære øjenvidne nr. 4
Vil du lige rette teksten.......

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-09-09 18:34

Kære Øjenvidne nr. 4
Ved nøjere gennemgang af din tekst til mig, må jeg desværre også konstatere - du evner heller ikke stavningens kunst

Husk nu - fej for din egen dør først...etc.....

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-09-09 20:35

Heidi-Ho

Hvor er det glædeligt at du fandt fejlen. Nu er jeg mere rolig - når du skal, kan du jo godt - fortsæt de gode takter!

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-09-09 21:25

Ja, det er sandelig glædeligt Hr. Øjenvidnet4 for du har jo altid været en af de kloge Åger,som straks er faldet over andres stave/slå fejl - når du sådan ikke lige kunne finde på andet....

Og det tyder jo på et meget højt IQ eller også er forklaringen, at du selv er blevet moppet meget, måske i skolen

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 22-09-09 21:51

Endelig erkender Bent han blev moppet, da vi gik i skole, det er nok årsagen han er som han er i dag

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 22-09-09 22:01

at du selv er blevet moppet meget, måske i skolen.

Ja Bent blev moppet meget er rigtigt, han kørte heller ikke på byens hurtigste cykel

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-09-09 22:02

Heidihuddelihej

Kan du andet end at kopiere citatbokse?

Derfor en gave til dig:

Ser du - min dreng. Hver for sig tror vi alle, at vi hver for sig udgør det absolutte højdepunkt i udviklingens historie. Derfor sætter du en norm - udfra din egen viden og dine færdigheder. Du kan derfor ikke forstå, at andre har andre normer, hvor deres mindstemål i alle henseender overgår toppunktet af dine færdigheder.

Med venlig hilsen

Tonganeseren

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 22-09-09 23:09

det er sandelig vise ord - hvor har du læst dem?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-09-09 01:24

det er sandelig vise ord - hvor har du læst dem?

Det skrev Bent Baghjul.

Men!

Vi mangler stadig en kommentar og et bevis. Er du blevet håndsky - som dengang i skolen??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-09-09 05:48

- der er meget du mangler, men tro nu ikke du er så vigtigt så alt kun drejer sig om dig

Livet er for kort til at diskutere med fjolser som dig...

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 23-09-09 07:52

Bette Bent,

Hvorfor opsøger du så sådanne nogle fjolser? du har udelukket dem fra dine egne tråde. det er ganske enkelt, at lade være med at blande dig, du beder selv om måden du får igen på
Kan du ikke finde ud af det, spørg du pædagogen nede i skovbørnehaven.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-09-09 08:46

Bendt Ballegård.

Vær du glad for, at jeg ikke kun har fokuseret på dine stave/slåfejl - så havde serveren hos KanDu været fyldt. Som jeg før har skrevet til dig, kan vi alle slå forkert, men derfra og til det antal gange du laver fejl, er der langt. Ikke alene kan det virke meningsforstyrrende, når du ligeledes bruger ord hvis betydning er noget helt andet end det du tror, ja så har vi balladen. Du har jo somme tider helt fejlfrie kommentarer rent sprogligt, men p.g.a. ligegyldighed (?) flyder tingene. At du sandsynligvis er ordblind, gavner dig heller ikke, men det er jo ikke noget man selv kan gøre for, men det bør indskærpe en om at være mere vågen ! Kald du mig blot Klogeåge hvis du har det bedst med dét ! Et helt gratis råd vil jeg give dig: Brug ordbøgerne flittigt - du vil opdage at det i mange situationer hjælper.

Forresten har jeg aldrig haft problemer med mobning, da min statur har indgydt den naturlige respekt hos kammerater, uden på nogen måder at have været en slagsbroder.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 23-09-09 10:13

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-09-09 15:26

Bent Bagskudt er ikke ordblind. Han er bare dum.

Kommentar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 23-09-09 16:51

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-09-09 19:33

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-09-09 19:56

Selvtak!
Du har da humoristisk sans,ved at acceptere mit indlæg.
Jeg griner nu også en del,når jeg ser disse jagt-tråde.
Man kan da få udvidet sit ordforråd.

Mosebaek.