/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs netværk
Fra : marcussen1
Vist : 545 gange
200 point
Dato : 21-09-09 12:39

Mit trådløse netværk virker/virker ikke.
Foruden en stationær PC har vi også 2 bærbare PC'er med en Netgear router. Netværket har virket 100% indtil for ca 8 dage siden. Hvis begge de bærbare er i samme værelse, virker den ene 100%, hvorimod den anden næsten hele tiden mangler forbindelse. I ny og nær kan jeg dog godt komme på nettet et stykke tid, men hvis jeg lukker ned og genstarter kan jeg i 99% af tilfældene ikke komme på igen. Den "syge" er godt og vel 3 år gammel. Er det netkortet der træt?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-09-09 13:08

Jeg glemte lige at sige, at hvs jeg forbinder den med et kabel direkte fra routeren eller modemet, kører den, som den skal.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 21-09-09 14:25

Du har været på KANDU i mange år, så du burde have lært, at give de nødvendige oplysninger for at få et ordentligt svar, men nu må vi enten til at spørge eller gætte os frem til en løsning.
Jeg formoder at du køre DHCP på din router lokalt.
Det kan skyldes en for lang time-out på routeren, således at den husker de tidligere uddelte lokale IP-adresser. Så kan der opstå konflikt, når du kobler op, og den så vil give dig en adresse en anden maskine har fået.
Routeren er sat til at dele IP adresser ud i et nærmere angivet område.
Prøv at sætte den besværlige PC til at bede om en fast adresse øverst i området, så vil den helt sikkert koble sig op hver gang, da de maskiner der får tildelt en adresse, får dem fra neden af i stakken.
Har du checket, om firmwaren er opdateret i din router???

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-09-09 14:42

severino........
først tak fordi du gider at hjælpe mig.
1. Jeg ved ikke hvaf DHCP er.
2. Hvordan beder jeg om at få en fast adresse øverst i området?
3. Hvilke andre oplysningern skal jeg give?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-09-09 15:28

Først skal vi lige have adgang til menuen i din router. Det gør du fra din internetbrowser, ved at skrive routerens GATWAY adresse ind i søgelinien. Den kan typisk være http://192.168.0.1 eller http://192.168.1.1 - Du kan gøre det ved at klikke på disse links. Du skal være tilsluttet via kabel, da ikke alle routere giver adgang via trådløs.
Når du klikke på den der er rigtig, så vil du få en boks, hvor du skal indtaste adgangskode og password til din router.
Herinde vil du finde opsætningen for dit netværk, og under det trådløse netværk skal uddelingen sættes fra 1 til f.eks. 100. Det skal du acceptere ved et tryk på godkendelsesknappen.

Når du har adgang så fortsætter vi undervisningen.

Du kan ringe til mig, hvis det er nemmere, jeg sender et nummer i en PM, hvis du har åbent for det!

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 21-09-09 16:10

severino.........
jeg bliver nødt til at stoppe indtil videre, nu kan jeg hverken boote på den "syge" eller på nogen måde få liv i den.
Indtil videre tak for hjælpen, jeg vil meget gerne have lov til at vende tilbage, hvis jeg får vækket den.
Mvh
Niels

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 22-09-09 07:10

Tak for svaret severino.
Jeg kommer ikke videre i øjeblikket.
Mvh
Niels