/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lang tid om at åbne hjemme sid
Fra : frederikshavn
Vist : 547 gange
100 point
Dato : 18-09-09 11:16

Hej
Har en kammerat hvis kærste har købt en acer 1000hp(xp home) bærbar i Bilka,problemet er at da de kom hjem og sattte lortet til,og vil på nettet,tader det en krig og evighed for at komme på nettet, deres forbindelse er en 4mbit, hva' kan man lige gøre for at løse det problem ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-09 11:23

Det er der jo ligesom ingen der kan svare dig på da ingen aner HVAD du/I har gjort

Citat
problemet er at da de kom hjem og sattte lortet til,og vil på nettet,tader det en krig og evighed for at komme på nettet

Den skal jo lige installere færdig først - INDEN man overhovedet begynder at bruge den....

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-09 15:23

Uanset hvor stor hastighed der er ud på nettet, så har det også noget at gøre med, hvor meget trafik der er på den server du er koblet op imod, samt på forbindelsens vej rundt på nettet.
Giv det lige et par chancer til, og se om det er et enkeltstående tilfælde, eller om det er et permanent problem!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-09-09 15:36

Der kan testes hastighed på nettet her: http://hastighedstest.tdc.dk/?csref=_tdcforside_genveje_hastighedstest

Mvh H

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-09-09 15:40

Rigtig Heller!
Men det giver kun et billed af den forbindelse der er mellem PC og den server der køre testen. Derfor kan der sagtens være større trafik på andre dele af nettet.
Forskellige mål ude i verdenen kan godt være forskellig i trafiktæthed, alt efter hvor og hvornår!!!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-09-09 19:53

Ja, sådan er det jo Severino. Men nu venter vi vel bare på, at frederikshavn uddyber spørgsmålet, som Refi efterlyser !

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 18-09-09 20:08

de ikke pillet ved noget som helst,pakkede den bare ud,og tændte for den,og gjorde instal. færdig,og ville så på nettet,det kan den godt men det tager en krig,kan det have noget at sige der er 3 andre bærbare, tilsluttet det trådløse net værk,de er godt nok slukket,ville det hjælpe hvis man tildelte aceren en manual ip adr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-09 20:24

Muligheden kunne jo være de slet ikke er på det net de regner med

Det er måske genboens der kun har den halve hastighed.....

Sååååååå

Er den overhovedet sat RIGTIG op...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-09-09 20:29

Måske en manuel IP kan hjælpe lidt. Du skal i hvert fald sørge for, at du vælger en IP som ligger inden for den uddeling af IP'er,som routeren er sat op til, og helst i den øvre ende af rækken, så den ikke konflikter med de andre, når de kommer på sammen med den.
Routeren vil normalt uddele fra neden af i den række at muligheder der er åben for.
Husk når du så sætter den op, så skal du have IP adressen + Gatway adressen + Supnetmask adressen med i opsætningen. DNS er den samme som din Gatway.
Så prøv bare, husk at angive routerens SSID, så den kobler op til dit eget netvær!!!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-09-09 20:35

Refi og Severino: Kom nu ind igen, da dette overstiger min fatteevne. For jeg vil sige nej til dette spg.:
Citat
ville det hjælpe hvis man tildelte aceren en manual ip adr.?
og derefter ytre, at det må være internetindstillingerne, der er noget i vejen med, og så vil jeg liste ud af spørgsmålet, idet jeg håber, at de 2 nævnte Herrer kan komme med noget konstruktivt hjælp .

Held med det.

Mvh H

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-09-09 20:37

Jøsses da. Jeg er så længe om at bruge tasterne, at jeg er helt bagud .

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-09-09 20:42

Det skal du HELLER ikke være ked af. Det er bedre at være bagud, end slet ikke at være med!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-09-09 21:10

Hej Severino. Du er altså altid så rar at ha med at gøre. Tak for de trøstende ord .

Og det er nu helt fint med Kandu. Du sidder med en øl eller kaffe i Nakskov, jeg med kaffe og tobak i Odense, og spørgeren i Frederikshavn? Sådan kommer vi riget rundt .

Mvh H

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-09-09 21:45

Nakskov??? - Der er ca. 100 km til Nakskov herfra!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 18-09-09 22:14

Ja, ja. Kan du nu ikke stave til Næstved ?

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 19-09-09 20:05

Citat
Den skal jo lige installere færdig først - INDEN man overhovedet begynder at bruge den....

Er det noget nyt__ellers
Citat
ville så på nettet,det kan den godt men det tager en krig

HAR DU EN skide FIREWALL___ELLER hænger du på den, da alle vil IND til dig.
Og installere KEY_loggers //
Uden du kan komme på nettet, før de er færdige med DIG

GO FO_NØSEL

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 21-09-09 08:39

Tak for svaret severino.det var en fejl fra deres udbydrr(telenor)