|
| Fejlmeddelelse Fra : Fattig | Vist : 708 gange 500 point Dato : 17-09-09 18:32 |
|
Når jeg vil sende mails kommer denne fejlmeddelelse:
Meddelelsen kunne ikke sendes, da en af modtagerene ikke blev godkendt af serveren.
Serversvar. 554 Service unavailable; Client host (80.166.143.250) blocked using
sbl-xbl. spamhaus. foo;http:77 www.spamhaus.org/query/bl?ip=80.166.143.250.
(Konto: "pop3.mail.dk", SMTP-server: "smtp.mail.dk, fejlnr.:0x800ccc79)
Den samme fejl vises uanset hvem jeg sender mail til, også når jeg forsøger at sende til mig selv.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 17-09-09 18:45 |
|
bruger du et program der hedder spamhaus, så har du måske lukket andre og dig selv ude.
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 17-09-09 20:01 |
|
Du har formodentlig selv kigget på siden, og læst følgende:
Citat IP Address Lookup
80.166.143.250. is not a valid IP address. |
Hvem er din udbyder?
| |
| Kommentar Fra : Fattig |
Dato : 17-09-09 20:04 |
| | |
| Kommentar Fra : Fattig |
Dato : 17-09-09 21:21 |
|
IBM760
Jeg forstår ikke hvad du mener, har været inde på den side at du anbefaler. (Er ikke særlig god til engelsk.)
Jeg kan godt modtage mails, men ikke afsende.
Hvad er/hvorfor kommer der meddelelse der nævner spamhaus?
Har søgt efter ordet på min harddisk men uden resultat.
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 17-09-09 21:26 |
|
Din IP-adresse er umiddelbart blokkeret hos Spamhaus, at eller anden årsag.
Normalt vil sådan noget ske, hvis du har udsendt Spam-mail eller nogen har meldt dig.
Men selvfølgelig kan det også skyldes en fejl - kontakt evt. din udbyder TDC, og fortæl dem om problemet.
| |
| Accepteret svar Fra : dk | Modtaget 500 point Dato : 17-09-09 21:46 |
|
hvis ikke det er en fast (dynamisk fast tildelt ip adresse)
så er det nemmeste du kan gøre
sluk/tag strøm fra dit Modem i mindst en time, du vil så få en ny ip adresse automatisk
og du gøre bare som du plejer.
hvis det er en dynamisk fast tildelt ip adresse skal du på spamhaus gå til
IP Address Lookup og går guiden igemmen således den kan frigives.
hvis intet af ovennævnte hjælper skal du kontakte tdc.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Fattig |
Dato : 18-09-09 05:49 |
|
Tak for svaret dk.
Jeg ved ikke hvad årsagen har været, men jeg lukkede computeren ned. Her til morgen virker alt ok.
Så det med ny IP-adressen ser ud til at virke.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|