/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Autonome er gode mennesker !
Fra : Kristian1992
Vist : 708 gange
258 point
Dato : 09-09-09 00:22

Hvad syntes du?

Jeg syntes at alt hvad de står for er meget humant. Jeg er ikke enig i deres stenkast, men det er også det eneste punkt, hvor jeg kan erklære mig uenig, når jeg kigger dybt ind i min sjæl.
For der er jo ikke noget ondt i deres politik og holdninger. Tværtimod er alt hvad de står for jo netop kun for menneskehedens og planetens skyld.

Men udover at jeg ved at mange ikke bryder sig om deres stenkast og deres reaktion på sitiationen om ungdomshuset, hvad har folk så imod dem?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-09 01:00

Citat
hvad har folk så imod dem?
Utrolig at du kan spørge om det, bare det at de er autonome gør dem absolut ikke til gode menesker, autonome anerkender vist ikke vores måde at leve på, at være autonom betyder noget med selvstyrende og ikke underordne sig samfundets love, det er flertallet i et demokrati som laver lovene, og lovene laves for at vi alle skal overholde dem, i mine øjne har de autonome anarkistiske holdninger og er dermed ikke gode menesker

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-09-09 01:10

Joda,.. jeg er sikker på enhver mor,.. mener at lige præcis hendes lille ’autonome’
er jordens sødeste / bedste menneske,

de er vel ”bare” unge, naive, venstreorienteret, med manglende livserfaring,
og respekt for andre,... ’end dem selv’

hvad mon de autonome ville mene hvis de ældre brugte samme metoder for at få et gratis ÆLDREHUS,.. eller OLDSTANIA (som de autonome brugte ved ungdomshuset)

senere,.. når de er vokset op, har købt hus, osv.
så skal jeg så sandelig love for at de ’glemmer’ hvad venstreorienteret er,
http://da.wikipedia.org/wiki/De_autonome

Citat
De autonome
De autonome betegner en løs gruppering af venstreorienterede fortrinsvis unge mennesker koncentreret i og omkring København.
Efter urolighederne på Nørrebro i København 18. maj 1993 er betegnelsen 'autonom' i stigende grad blevet brugt ofte nedsættende om venstreradikale eller anarkistiske personer/grupper på den danske venstrefløj, ligegyldigt om disse ønsker at kalde sig 'autonom' eller ej.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 09-09-09 01:15

Du skrev:
Citat
eg syntes at alt hvad de står for er meget humant

Hvad står de for.....aner du noget om det??

Kommentar
Fra : Kristian1992

Dato : 09-09-09 02:08

De er vel bare imod vores korrupte verden, som den er i dag. Det er jo åbenlyst at det er grådige og onde mennesker der udnytter den svageste del, i den verden som vi lever i lige nu.
De store kapitalistiske firmaer er jo kun ude på at lave penge, også selvom det koster menneskeliv, kan man se tydeligt. De slipper også afsted med det.

Jeg ser dem (De autonome) som en modvægt til vores materialistiske samfund. De SKAL være der, så det hele ikke blot går op i fladskærm og kjoler. De SKAL være der så det kan få andre unge mennesker til at tænke lidt ekstra over tingene. Der SKAL være nogle der sætter tankerne igang på folk, så vi allesammen ikke lever som lemminger og samtidigt bliver snydt bag kulissen af de grådige og kyniske pengemænd.

Så jeg ser dem som sagt som "en naturlig reaktion, på et kynisk samfund".

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 09-09-09 02:09

Jeg har også lært, at Auto-nom betyder selv-styret. Men er der noget de uselvstændige overforkælede møgunger ikke kan, er det da at styre sig selv. De er kun noget, når de optræder i amokflok. De er primitive egoiste, der bare kræver ind, uden at yde noget til fællesskabet, brænder og smadrer alt, når de ikke får, hvad de peger på. Og så er de ligeglade med, om det tilhører handicappede, enlige mødre eller studerende.

Så de er da vældig sympatiske

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 09-09-09 02:38

HEHEHEHE Kristian. Lad høre fra dig når du er blevet voksen. Det er vist ikke værd at bruge tid på at forklare dig hvad de autonome står for, men jeg kan garantere dig for, at de ikke står for det du skriver.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 09-09-09 05:38

Jeg har ingen rspekt for dem overhovedet!!!
Jeg kan ikke se noget fornuftigt eller medmenneskeligt i at smadre og afbrænde andre folks biler, at kaste med brosten og ødelægge knoklende butiksindehaveres vinduer. Samtidig frygter folk at gå på gaden, og det kan da ikke være meningen....

Det er helt ude af proportioner og tjener i virkeligheden intet formål, og derfor tror jeg, at det er de færreste, der kan se "gode" i disse uregerlige unger!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-09-09 06:41

Man kan vel sige at de er vor tids hippier som jo heller ikke anerkendte forholdene.
De autonome har jo så blot "tilpasset" sig til tiderne og bruger vold og råb modsat hippierne der talte om kærlighed og uddelte blomster og gik rundt i blomstret tøj.

Dog var der enkelt gang en gruppe hippier inde i København der gik i gang med at smadre butiksruder, men så var der altså bare lige en flok rockere der så det og gav dem en gang øretæver med besked om at de skulle opføre sig ordentligt.
Den episode grinede vi meget af dengang....

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 09-09-09 08:38

Hvad har de Autonome gjort. af gode ting i år.. nu sidder jeg i Jylland og ser det kun igennem medierne....
Min holdning er at de KUN vil lave ballade. nu fik i jeres skide ungdoms hun.. og der er næsten ingen der bruger den.. hvorfor.. efter min mening er der fordi at størstedelen af de Autonome kun er ude på at ballade... og at i kun går og venter på at der skal blive klimatop møde. så i kan skabe jer igen..
Den eneste grund til at du er sådan imod vores materialistiske samfund er fordi du. nok hverken har Kone, Barn, Hus, Bil eller andet af værdi.. og det er ikke andet end misundelse..
men alt hvad jeg har har jeg arbejdet hårdt for..

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 09-09-09 08:44

Citat
De er vel bare imod vores korrupte verden, som den er i dag. Det er jo åbenlyst at det er grådige og onde mennesker der udnytter den svageste del, i den verden som vi lever i lige nu.
De store kapitalistiske firmaer er jo kun ude på at lave penge, også selvom det koster menneskeliv, kan man se tydeligt. De slipper også afsted med det.

Jeg ser dem (De autonome) som en modvægt til vores materialistiske samfund. De SKAL være der, så det hele ikke blot går op i fladskærm og kjoler. De SKAL være der så det kan få andre unge mennesker til at tænke lidt ekstra over tingene. Der SKAL være nogle der sætter tankerne igang på folk, så vi allesammen ikke lever som lemminger og samtidigt bliver snydt bag kulissen af de grådige og kyniske pengemænd.

Så jeg ser dem som sagt som "en naturlig reaktion, på et kynisk samfund".

Okay, kik lige rundt i verden og se hvordan de dele der ikke har et frit markede og kapitalsystem klare sig, især hvordan befolkningen i den del har det... Stimler de sammen fordi de ikke har et arbejde der belaster dem, hjælper de hinanden og er gode ved alle. Giver de plads til at alle mennesker kan være der.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-09-09 09:43

Fortæl mig IKKE at autonome lever uden computere, biler og pænt tøj, det ville sgu være en løgn der er til at tage på

Så kan de sgu lige så godt finde nogle forladte huler i det norlige Kina og starte som Adam og Eva.

Accepteret svar
Fra : oleboleABC

Modtaget 258 point
Dato : 09-09-09 11:52

I princippet har jeg ikke noget imod at folk er autonome, og flertallet er vist heller ikke stenkastende vandaler. At ungdomshuset blev ryddet var en fejltagelse. Naturligvis skal autonome respekterer almindelig omgangstone, hvad jeg også tror flertallet gør. Desværre viser det sig, at når man er i flok, så bliver man påvirket til at gøre ting, man sikkert ikke ville gøre som enkeltperson. Det galder faktisk alle grupper i samfundet. Ikke specielt de autonome.

Det jeg kan have imod dem er at de, som laver ballede, fuldstændigt tager søgelyset væk fra en sag. F.eks 18. Maj på Sct Hans Torv. Mange mennesker tænker: EU-Modstandere er sådan nogle stenkastende vandaler! Ja, der var jo som behendt civile betjente, som også kastede sten. Men det glemmer folk, og tror det kun var de autonome = EU modstandere som helhed.

Når Klima Topmødet kommer igang vil de sikkert også fordreje hele billedet, så der ikke kommer noget konstuktivt ud af, den ellers gode idé at holde et topmøde, om en vigtig sag.

Og det kan de autonome, som er voldelige, ikke være bekendt!

Tror stadig at mange er autonome af idealistiske grunde.
Og de støtter miljø-bevægelser, amnisti-international m.m

Det drukner desværre i ballade-magerne.

oleboleABC

Kommentar
Fra : oleboleABC

Dato : 09-09-09 12:08

Faktisk tror jeg at den åndede rydning af ungeren er med til at optrappe tingene. Kommer selv fra Nørrebro. Og normalt var der ret fredeligt omkring ungdomshuset, generelt set. Ja, jeg ved godt, at nogle smadrede ruder på Nørrebrogade m.m ved "festlige lejligheder", og det var jo for dårligt! De skyder sig selv i foden med den optræden. For jeg mener folk, hvis de ellers opfører sig rimeligt, gerne må være "alternative".

oleboleABC

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-09-09 12:16

Citat
Og normalt var der ret fredeligt

Du glemmer at omgivelserne flød med pizzabakker som de ikke gad at folde sammen og smide i de dertil indrettede affaldskurve.

Godt af vi slap af med den rotterede !!!!!

Kommentar
Fra : Kristian1992

Dato : 09-09-09 13:16

Jeg syntes flertallet er blændet af Ungdomshus-sagen og glemmer at de står for andet end at kaste med sten.
Det lyder faktisk som om at der ikke er mange der ved hvad de står for.

Krummen:
jeg vil gerne oplyses? Hvad tror du de står for?

LuffeA:

Jeg kan ikke se det sjove i at en flok kriminelle massemordere, banker de autonome?
Rockere er ikke venlige og sympatiske. De støtter da slet ikke samfundet. Var det op til dem, så var de ligesom mafiaen og alle betalte til dem, eller blev dræbt. Dem skal man ikke grine af.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-09-09 13:36

På den tid var rockerne ikke så fremtrædende, og det meste af Danmark så ned på hippierne.

Dovne, hashrygende, langhårede, og hvad i alverden var det for tøj de bar og musik de hørte på

Det meste af musikken er velyndet stadig i dag, også blandt de mange som ikke var hippier.

Kommentar
Fra : oleboleABC

Dato : 09-09-09 14:21

Jeg ved godt hvad de autonome står for i store træk. Gider ikke komme med en forklaring. Og, som sagt, det må de da have lov til for min skyld, men ikke at kaste med sten og smadre sagesløse menneskers biler og butikker.

Hvis de endelig skal vise sin foragt for det bestående samfund, så skulle de invaderer politigården, børsen, folketinget. Her mener jeg den "hårde kærne", for der er jo også "bløde" autonome.

I sin tid, var det vel sådan som Provo-bevægelsen i Holland. Og Hippie bevægelsen.

Tror der var ægte menneskelig medfølelse for de udviste Irakere af Brorsons Kirke blandt de fleste fremmødte autonome + de "almindelige" mennesker, som ikke brød sig om den måde det blev gjort på.

Men der var sikkert også nogle autonome, som så det som en mulighed for ballade og kamp med politiet.

Da jeg var ung så jeg ikke ned på Hippier. Jeg brød mig ikke om Rockere, men kunne godt lide meget af deres musik + hippiernes musik.

Og Tra La La ...

Woodstock

Kommentar
Fra : oleboleABC

Dato : 09-09-09 14:34

OK, så et forklarende link, da:

http://da.wikipedia.org/wiki/De_autonome

Der, i DK, er de kaldt "Venstre-orienterede", men jeg mener at i Spanien før og under borgerkrigen og det tidligere Sovjetunionen var der flere "højre-orienterede" autonome grupperinger.

Anarkistiske, som både kan være venstre og højre rettede.

Kommentar
Fra : oleboleABC

Dato : 09-09-09 14:38
Godkendelse af svar
Fra : Kristian1992

Dato : 10-09-09 11:47

Tak for svaret oleboleABC.

Kommentar
Fra : oleboleABC

Dato : 10-09-09 13:21

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 19-09-09 20:37
Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 20-09-09 01:01

Ja det er jo de USELVSTÆNDIGE i en nødeskal. Panserne lader dem holde en uautoriseret fest et sted, hvor intet har, at gøre, og alligevel røjler de møjforkælede, primitive flokdyr sig op og smadrer alt omkring sig. Send dem ud på en ø, hvor de har mulighed for, at producere deres egen mad, og bygge noget selv.
Så kan de vise værdien af deres "selvstyre"