/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Kopiere bootfiler fra CD > HD
Fra : CarstenGP
Vist : 930 gange
100 point
Dato : 01-09-09 18:49

Jeg har brug for at lægge en bootbar CD med indhold ind på en harddisk så harddisken kan boote indholdet på en bærbar PC.

Jeg har disken i et USB-kabinet.

Jeg har XP på den maskine, der skal foretage kopiering.

Hvordan gør jeg lige det?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 01-09-09 19:23

Du sætter kabinettet i maskinen og hvis den forsøger at boote så stop den. Og så kopierer du via stifinder.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 01-09-09 19:38

Det booter den jo ikke ligefrem af på den bærbare...
Men det er ligemeget nu... jeg har fundet en anden løsning.

Du får pointene anyway...

Godkendelse af svar
Fra : CarstenGP

Dato : 01-09-09 19:38

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-09-09 19:38

Desværre har jeg ingen anelse om den streaming du vil lave.
Men hvis den comp har diskettedrev - så har jeg et par disketter med DOS 6.2 som kan sendes over nettet.
Du har jo spurgt i DOS

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 02-09-09 05:49

Tak Eyvind, Jeg har selv dos-disketter, men jeg fik det fikset via en USB-nøgle som kan boote.

I gamle dage kunne man kopiere systemfilerne fra en diskette via kommandoen "sys a: c:" havde håbet at man kunne gøre det samme i dag, men det hører jo nok fortiden til. Det undrer mig bare, at man kan lave en boot-diskette, en boot-cd, en boot-USB-nøgle osv. men ikke en "boot-harddisk"