/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Retur af MAGASIN ?
Fra : molokyle
Vist : 880 gange
300 point
Dato : 01-09-09 18:42

Nu har jeg købt et eksemplar af DATATID tidskriftet: http://www.datatid.dk/

..og har så samtidig fået et eksemplar af SAMME tidskrift forærende af en bekendt.

Kan jeg så tilbagelevere i UÅBNET ..og FORSEGLET tilstand; mit købte eksemplar af samme tisdskrift i den butik hvori jeg hart købt det; ...og lade handlen gå RETUR ???

= Få mine penge tilbage ???

Jeg mener; at der er 8 dages retur-ret for u-åbnede/u-brugte varer ?

Min KIOSK vil IKKE tage mit nyligt indkøbte ..og "FORSEGLEDE" tidskrift retur.

De tager ikke solgte tidskrifter RETUR mod refussion af PENGE ...påstår indehaveren.

Må sælger virkelig nægte dette ???

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 310 point
Dato : 01-09-09 18:52

Nej, returret har man ikke ved køb i en "fysisk" butik, det er kun ved nethandel, at man har 14 dages returret.

Men du kan muligvis få bladet byttet til noget andet, hvis der er lidt service i butikken, men returret har de ikke pligt til at gi'

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-09 18:54
Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 01-09-09 19:00

Citat
Ifølge købeloven har man ved et almindeligt køb i en butik hverken fortrydelsesret, hvor man kan få pengene tilbage, eller bytteret.

Lars Quistgaard Bay er advokat og chefkonsulent hos Dansk Erhverv (DE). Han forklarer, at forbrugerne i de fleste større butikker både kan få byttet deres varer eller få pengene tilbage. Mens det i de små butikker kan være vanskeligere at få byttet sweateren fra moster Oda.

Derfor kan det ifølge Lars Quistgaard Bay være en god ide at lave en individuel aftale med forretningen, når man handler.

"De små forretninger er jo også interesserede i at sælge og har derfor ofte en såkaldt individuel bytte og returret. Så hvis du kommer ind i butikken og ser en kjole, og spørger, om du må tage den med hjem, så din veninde eller kæreste kan hjælpe med at bedømme den, så vil de som regel gerne yde den service," siger han.

http://avisen.dk/laes-koebeloven-foer-du-juleshopper_101281.aspx

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-09 20:14

Tjoeh... dova:

Det fandt jeg så også ved nærmere granswkning ud af
Men min 'flinke' forhandler ombyttede da også gerne til et andet tidskrift
...til samme pris ...naturligvis
Nemli' : http://www.altomdata.dk/
...ellers havde jeg sikkert os' bar' købt bajer'
..og smøger for pengene !!!
...men; dét bli'r man sgu sikkert nok hel'r ik' kloger' a' ???

</MOLOKYLE>