/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Bager-butik langs motorvej E45
Fra : merced
Vist : 3555 gange
100 point
Dato : 27-08-09 14:54

Jeg efterlyser en bager-butik der ligger tæt motorvejen (E45) i forbindelse en af/til-kørsel, hvor man kan købe morgenbrød uden for meget tidsspilde. Mortorvejs-kiosker har ingen interesse.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-08-09 15:02

Nærmere specifikt ?

Der er 4920 km at vælge imellem.
http://da.wikipedia.org/wiki/Europavej_E45

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-09 15:21

I Lund ved Horsens er der en efter sigende udmærket bager. Han ligger vel en kilometer fra E45.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 27-08-09 15:25

Lidt syd på: Vangs bageri i Hatting, Guldbageren Vinding osv osv

Gå på www.dgs.dk indtast søgeord "bager" og din by.

Tryk på kortet og forstør det. Flyt med cursoren langs motovejen og se hvilke bagere der er.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-09 15:32

Rundt om Århus, kan du finde Bavichi i Stiiling, Centerbageren Hørning, Konditor Bager i Tilst, Vorup Bager i Randers osv osv.

Meget anvendeligt faktisk.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-08-09 15:41

Nu har du jo ikke sagt det skal være i Danmark?

Når du kommer hjem sydfra og passerer Hamborg, så kører du i ca 20 minutter,
og så ligger Kalten Kirschen lige et par kilometer væk fra motorvejen...

Der plejer vi at handle, med udmærket bager og iøvrigt også god græsk restaurent.

Kommentar
Fra : merced

Dato : 27-08-09 15:48

Til LuffeA
Og hvordan finder så lige et bageri ved E45?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-09 15:52

-> merced, følger min vejledning eller fortæller hvilken by du søger i nærheden af!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-08-09 15:56

Citat
Til LuffeA
Og hvordan finder så lige et bageri ved E45?

Du har spurgt helt hen i vejret, ikke et pip om hvor i nærheden det skulle være, så mit indlæg var på sin plads.

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 27-08-09 15:56

Århus ved tilst, Bilka

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-09 16:02

tjaaa flejsen, men tror du ikke bageren's rundstykker er en kende bedre en Bilka's bake-off brød? Ved godt sådan noget bager-noget er vildt forskelligt. F. eks. har vi i sommers prøvet at få ganske uspiseligt franskbrød og rundstykker ved en Guldbager. Og i den by, var Brugsens bake-off faktisk bedre en den store fine guldbager.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-08-09 16:14

Tjaeh, rundstykkerne på motorvejsstederne kan være en blandet fornøjelse, dog får man bedre kaffe end på Storebæltsfærgerne engang

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-09 16:22

Ej enig Luffe...... På togfærgerne ---- JA, men faktisk kunne jeg godt lide kaffen på bilfærgerne. Og brugte næsten altid at tage det store morgenbord, når jeg sejlede til øen. Men smag og behag er jo forskellig. Bruger ekstremt sjældent motorvejsbikserne til andet end tankning, cola og smøger. Har nogle få gange spist der af lutter nød. Hver gang har jeg lovet mig selv at "ALDRIG MERE".

Iøvrigt, sidst jeg sejlede hurtigfærge fra Sjælland til Århus, fik vi faktisk en særdeles lækker culotte eller filet tror jeg det var. Mør og god. Kartoflerne var rigtig gode flødekartofler. Det var sgu OK. Så det kan lykkedes. Ellers husker jeg med gru en togtur hjem fra øen, hvor de på DSB færgerne serverede 5 ødelagte T-bones for os. Og der var simpelthen ikke tid til at klage. Men spild af penge var det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-08-09 16:38

I det hele taget når vi taler om morgenbolle af de traditionelle typer uden kerner m.v. er kvaliteten faldet, krydderboller smager ikke af krydderier mere, eller også er jeg blevet gammel.

Præsten ved Storebæltskaffen:
- Her mangler ikke tro eller tørst, men BØNNER !

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-08-09 16:44

LOOOL......

Husker du en reklame for vistnok lotto......

Der spyttede han kaffen og og sagde: "Føj for Puttgarden" med henvisning til den elendig kaffe. Men det var vel egentlig også DSB der bryggede det?

Godkendelse af svar
Fra : merced

Dato : 27-08-09 20:14

Tak for svaret 3773. Det var lige nøjagtig sådan en hjemmeside jeg søgte.
Venlig hilsen merced