/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
stokkeholder til rollator
Fra : ingelein
Vist : 2255 gange
50 point
Dato : 23-08-09 13:24

Hej
Min svoger vil gerne have en stokkeholder til sin rollator. Som mange ældre sikkert husker, vil han gerne have sådan et par klemmer, som vi i gamle dage havde til vores cykelpumper. Den ene klemme var til at klemme om cykelstangen, den anden klemme var til cykelpumpen. Jeg har været i en del forretninger - uden held. Jeg har googlet mig frem til noget nymodens stokkeholder til rollator til den nette sum af næsten 3-400 kr. Det er da vist lige i overkanten, når jeg tænker på de ganske almindelige cykelpumpeklemmer. Jeg tror også at der var nogen, som brugte disse klemmer i kosteskabet.

Hvem ved, hvor jeg kan få sådanne klemmer?
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-09 13:43

Campingfolket må da have sådan noget til at sætte på teltstængerne.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-08-09 13:54
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-08-09 13:56
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-09 13:59

Klaudi-link:
Ja og så skrue to og to sammen ryg mod ryg.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-08-09 14:07

Hej Klaudi
Tak for det, det ser da fint ud.
@Eyvind: Mon ikke de kan skrues ind i Rollatorstellet med en selvskærende skrue??
Det andet virker lidt klodset.

Til den ringe pris kan jeg selv bruge et par stykker eller flere i redskabsrummet.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 23-08-09 14:10

Prøv at se http://www.biltema.dk/ art.86220

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-08-09 14:17

Jo da - men jeg viste ikke om der må øves vold mod den rollator.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-08-09 14:23

Der er også stokkeholdere her

http://www.seniorshop.dk/product/Gangredskaber/Stokkeholder-1

Jeg vil tro, at de kan bruges.

Accepteret svar
Fra : skytten49

Modtaget 50 point
Dato : 23-08-09 15:39
Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 16:11

I vore dage bruger man "burrebånd"

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-08-09 17:36

Hej Ingelein

I kan købe stokkeholdere her, de koster kr 108,- + moms - det er så nok prisen, hvis man skal købe tilbehør til rollator.
http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=22442

Man kan godt købe rollator, hvor stokkeholder er indbygget - men det er jo i en helt anden prisklasse

http://butik.seniorland.dk/product.asp?product=854

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-08-09 17:37

Ups Skytten49, så lige du havde sendt samme link

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 23-08-09 17:42

har han fået sin rollator af kommunene så kan han også få dem der, jvf servicloven

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-08-09 17:50
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-08-09 18:13

Hej
Og tak for alle svarene bortset fra burrebånd, som man bliver hængende i med striktrøjer osv - selv i vore dage , Der er mange brugbare forslag, som er værd at kigge på.
Næh, manden har ikke fået en kommunal rollator, og bor iøvrigt i Flensborg.
Nu har jeg printet nogle af forslagene ud og sender dem til ham - med snail mail.

Mange hilsner og tak
Ingelein

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 23-08-09 19:09

Hej ingelein. Har du prøvet hos de faste loppe/familie markeder der finder mange steder. Nogle af dem har faste stande, og det er som regel nogen der rydder dødsboer eller rydder et hjem når nogle skal flytte til noget mindre, fordi alder forhindre dem i at bo i deres hus mere. Mange af dem der flytter er jo ældre mennesker, så måske kan du have mulighed for at finde sådanne stokkeholdere du leder efter på sådanne stande. malmin

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-08-09 19:32

Hej og tak malmin
Desværre hader min mand sådanne steder som pesten - tænk om jeg slæbte andet med hjem end det jeg kom for. Gemalen er altid min chauffør, og så er dert vist for langt at køre efter sådanne tingester. Tanken var god, men ikke lige brugbar for mig. Det er heller ikke så meget et pengespørgsmål som at finde det rigtige. Priserne på der der kan bruges svinger fra 29,85 for 3 stk. til 395 kr. for to stk. - og der vil jeg nok tage hensyn til pengepungen, hvis det ene er lige så brugbart som det andet.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 31-08-09 15:33

Hej Ingelein

Jeg ved ikke om du må oprette en købe side her
ellers kan du jo prøve qxl.dk - gul og gratis - den blå avis - brusen i Flensborg.

(håber du finder dem)
mvh 123nu

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 31-08-09 15:38

Jeg får lige den besked at de klemmer man bruger til en cykkelpumpe til montering på cyklen kan bruges, da det er samme stel størelse.
Du kan prøve et byggemarked - cykkelforretning
mvh 123nu

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-08-09 15:39

Hej 123
Nu er det jo ikke af nærighed jeg leder efter de der tingester, skal bare finde det rigtige. Og svogerens ønske var jo to af de der cykelpumpeklemmer.
Men tak for svaret
Mange hilsner
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-09-09 16:21

Tak for svaret skytten49.

Tak for svaret - du hjalp mig på sporet. Stokkeholderen er nu købt hos
www.bjoern-nielsen.dk
e-butik, privat, søg varenr. A8379.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 27-09-09 16:44

selv tak. altid rar at kunne bidrage med noget.