/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Hvor kan man købe????
Fra : mulle-mor
Vist : 1222 gange
200 point
Dato : 13-08-09 11:13

Ja, så har jeg lige et spørgsmål igen til mine altvidende Kandu-venner.

Er der nogen, der ved, hvor man kan købe små træ-æg - den slags som man ser i udlandet med ikon-dekorationer på. Gerne nogen som også står i en lille holder, igen som dem man kan købe sydpå.

Jeg har fundet et sted på nettet, hvor de først kommer i handlen i starten af næste år, og så fandt jeg en hjemmeside, hvor det var almindelige æg, der blev dekoreret med ikonbilleder. Jeg vil gerne have dem af træ.

Jeg laver jo "moderne ikoner" og har lige lavet nogle små rejseikoner - og nu kunne jeg godt tænke mig at prøve at dekorere nogle træ-æg med moderne ikon-dekorationer.

Så er der nogen, der ved, hvor jeg kan få fat i dem????

Mange hilsner

Mulle

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-08-09 11:31

Jeg går ud fra, at du har forsøgt at søge på google:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=tr%C3%A6+%C3%A6g&meta=

Her findes der umiddelbart en del henvisninger, men om de kan bruges - er et stort spørgsmål:
http://shop.curiosa.dk/product.asp?product=1065
http://www.lillebi.dk/legek%C3%B8kken-og-k%C3%B8bmand/tr%C3%A6%C3%A6g-i-%C3%A6ggebakke.ashx
http://www.antoniashus.dk/shop/haba-legemad-traeaeg-2337p.html

Desværre ser det ud til, at de er fra samme producent og prisen er ens!

Her er så lidt bemalede Ikon-æg:
http://www.pulternisserne.dk/documents/99.html - de er ret flotte.

Det var desværre et magert udvalg.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-08-09 11:32

Du kan købe æg af træ i Panduro Hobby

http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxServlet?QRY=%C3%A6g&p=IXS750&m=1

Men om det er det du søger er jeg lidt i tvivl om.

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 13-08-09 11:42

Tak - jeg har kigget på Google og også fundet noget, men ikke de rigtigt. Dem fra Panduro er fine, men jeg vil gerne have dem noget højere - de højeste der er bare 6 cm. Dem jeg søger, skal være omkring 9 - 10 cm høje og gerne stå i en lille træ-holder.
Jeg venter med spænding....

Mulle

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 13-08-09 11:45

Jeg tænkte faktisk på, om der skulle være en af Kandu's medlemmer, som havde prøvet at lave de ikon-æg, og som kunne fortælle mig, hvor de kan købes. Måske skal jeg købe på en webside i udlandet, men det er også OK.

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-08-09 12:43

til mulle - mor

lav din egen form i silikonegummi. så kan du stå og støbe disse ved dit køkkenbord f.eks.

i træmasse savsmuld og lim -- stuk gibs. ++ mm fl.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 13-08-09 17:06

Umiddelbart skulle du prøve på Cchobby.dk eller vinston design. Har fundet mange spennende ting hos Cc, og de har en god service.

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 13-08-09 18:45

Det var da en god ide med at selv lave dem i savsmul og lim. Det har jeg ikke tænkt på. Hvis jeg ikke kan købe nogle, vil jeg måske gøre det.
Men jeg venter lige og ser, om der skulle komme et godt svar.....

Mulle

obs. Har lige set dem i en hobby-forretning i hvidt plastik (det man bruger til kasser) - men det synes jeg ikke, at jeg kan bruge. Jeg sælger jo mine ting i vores galleri, og så skal det også være god kvalitet.......

Accepteret svar
Fra : snerose

Modtaget 200 point
Dato : 14-08-09 06:16

Jeg handler tit hos www.cchobby.dk

Her er der et link til trææg: http://www.cchobby.dk/pages/product.asp?itemGuid=205817

De har også æg af terracotta.

Og til dekoration af æggene:

Ikonstickers: http://www.cchobby.dk/pages/product.asp?itemGuid=330951
Ikonstickers: http://www.cchobby.dk/pages/product.asp?itemGuid=205810
Ikoner i decoupagepapir: http://www.cchobby.dk/pages/product.asp?itemGuid=205263

Og her er alt, hvad du skal bruge til decoupage: http://www.cchobby.dk/pages/searchResult.asp

Det burde være muligt at finde noget, du kan bruge. God fornøjelse!

Det er en kanon butik - de har simpelthen alt, hvad du skal bruge af hobby artikler.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 14-08-09 06:20

Hov.... det sidste link virker ikke.

Her er et andet: http://www.cchobby.dk/omraade/Lim-/-Lak.html

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 14-08-09 18:41

Hej Snerose.

Jeg har gemt alle dine link. Men der er ingen træ-æg i den rigtige størrelse. Hvis jeg ikke finder de specielle ikon-æg, så vil jeg købe nogle af dem fra CChobby.

Jeg venter lige og ser, om der ikke skulle komme nogle af de rigtige.

God week-end.

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-08-09 14:16

Er det så denne type æg du søger

http://www.goldencockerel.com/shoprussian.asp?object=store&id=300000

Men om de kan købes i Danmark, det ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 16-08-09 17:20

Hej ans.

Jeg har set dem her, men - men - det koster $35 mindst at få det sendt fra USA, og æggene koster kun $1,6 pr stk. Og jeg havde da faktisk kun tænkt mig i første omgang at købe 10 æg. Det ville være dejligt at kunne købe dem her. Ellers skal jeg lave en større ordre på andre ting også. Det vil jeg lige tænke over.

Men det er sådanne træ-æg jeg leder efter.
Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 24-08-09 22:40

Hej igen.

Selvom jeg ikke fik det helt rigtige svar fra jer, så vil jeg give mine points til Snerose. Hun gav mig link til CC Hobby. Jeg har godt nok handlet der engang, men aldrig set hvor meget, de i grunden har.

Jeg har gemt link til alle de træting, som de forhandler. Det gør bare lidt ondt i mig, når jeg ser, hvad man kan købe til at lave flotte ting med. Sådan en som mig, der laver det meste i hånden - skærer selv mine ikon-plader ud, og jeg maler selv dekorationerne o.s.v. Jeg kan se, at man kan købe næsten alt og bare klippe og klistre - og vips er det hele færdigt.

Det eneste, som jeg ikke selv kan lave, er de træ ikon-æg. Men nu er jeg kommet i forbindelse med en trædrejer, som er ved at regne en pris ud til mig på de rigtige æg med den rigtige holder til. Det bliver nok også mere dyrt end hos en hobby forretning, men til gengæld bliver det god kvalitet, og jeg kan tillade mig at tage en rimelig pris for de færdige æg, når jeg får dem lavet.

Men tak til alle, som kom med gode råd. Jeg har skam også gemt det råd fra vic2000 om, at jeg kunne støbe dem i træ samsmul og lim. Det er meget mere mig, sådant at lave det selv fra bunden. Måske kan jeg bruge det råd til et eller andet spændende.

Mange hilsner fra Mulle

Godkendelse af svar
Fra : mulle-mor

Dato : 24-08-09 22:45

Tak for svaret snerose.

Det var nok det bedste svar jeg fik - ikke det helt rigtige, men jeg kan måske bruge dit svar til noget andet. Der er i hvert fald mange fine ting hos CC Hobby.

Hilsen
Mulle

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 25-08-09 05:26

Selv tak, Mulle-mor.
Ha' en god dag!