/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Opsætning af parabol
Fra : jumpik
Vist : 480 gange
195 point
Dato : 12-08-09 13:16

Hejsa folks! Er der nogen som kan hjælpe? Vi har købt en parabol som vi skal ha' monterest og indstillet på grader osv. Er der nogen som kan gøre det og hvad kommer det til at koste? Vi er i Glostrup område.. helt ved siden af station!!!

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 107 point
Dato : 12-08-09 13:25

Er det en parabol til cykellygte, billygten eller noget helt andet.

Paraboler er bare en populær betegnelse for en bestemt geometrisk form.
den bruges i lamper, kikkerter antenner og meget andet.
Så det er jo ikke godt at vide hvad du har købt.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 12-08-09 13:28

Gør det selv!

Og køb et passende beslag og en SatFinder til at indstille LNB hovederne og finde satelitterne!

http://www.avxperten.dk/parabol-tilbehoer/satfinder/satfinder.asp?gclid=COrd1ZKGnpwCFYEI3godUxiFeQ

Kommentar
Fra : jumpik

Dato : 12-08-09 13:32

Hejsa dogvillestar. Tak for mega hurtig svar! Hmm... jeg har ikke forstand på det og vil godt ha en som har prøvet det før for at det skal virke med det samme! Kender du nogen eller kan du hjælpe mig med det? Hvad skal det koste...?

Godkendelse af svar
Fra : jumpik

Dato : 12-08-09 13:34

Hejsa. Der er tale om sattelit parabol for at se TV med!

Kommentar
Fra : kj

Dato : 12-08-09 13:46

Hvis ikke du vil bruge "dogvilles" link og selv prøve med en satfinder.
Så kig i de gule sider efter en antennemontør.

Kommentar
Fra : jumpik

Dato : 12-08-09 13:55

ok tak... tænkte bare på om det kunne gøress billigere end at kalde til antenemontør! er enmlig studerende og har lidt begrænset budget

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 12-08-09 14:00

Citat
Hejsa dogvillestar. Tak for mega hurtig svar! Hmm... jeg har ikke forstand på det og vil godt ha en som har prøvet det før for at det skal virke med det samme! [Glad] Kender du nogen eller kan du hjælpe mig med det? Hvad skal det koste...?

Første gang jeg selv satte en parabol op, der købte jeg en SatFinder, og selve justeringen tog under én time! (med kravlen op og ned af taget incl.)