/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
overnatnig i Polen??? Haster...
Fra : notatoy
Vist : 1026 gange
100 point
Dato : 14-04-03 12:47

Er der nogen der kender et godt overnatningssted i Polen? Skal bruge en lejlighed eller lignende evt. en hotellejlighed fra på torsdag til søndag. Helst i nærheden af Swinoujscie eller Gdansk.
Er der nogen der kender nogle gode markeder eller lignende i det område? Gerne navn på stedet og evt. adresse. Eller andre gode/dårlige erfaringer med området.
Hej fra Notatoy

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-04-03 12:54
Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 110 point
Dato : 14-04-03 12:55

Hej...

Swinoujscie er beliggende ved den kanal der giver adgang mellem Østersøen og Stettinerhavet. Indtil 2den verdenskrigs afslutning var byen Tysk og havde navnet Swinemünde. I dag er byen, som dengang, kendt som bade- og kurby. Der findes adskillige sanatorier der tilbyder forskellige former for helseferie med indlagte helseprogrammer.
Ikke langt fra Swinoujscie ligger en af Europas største nationalparker hvor der er mulighed for at opleve f.eks Europæiske bisoner.
I Swinoujscie finder du et meget stort grænsemarked hvor der er mulighed for at købe alt mellem himmel og jord. Markedet er beliggende lige ved grænseovergangen til Tyskland. Bemærk at denne grænseovergang er forbeholdt gående og cyklende grænsegængere og ikke kan benyttes af biler.
Fra Swinoujscie sejler en lang række "spritbåde" til Tyskland. Sejladserne går for de flestes vedkommende til byerne Ahlbeck og Heeringsdorf. Ombord på disse både sælges toldfri cigaretter, spiritus og slik til meget lave priser. F.eks koster 1 karton Danske cigaretter kun ca. 125,- DKK og 1 liter Gl. Dansk koster ca. 65,- DKK. Når priser er så lave skyldes det at priserne skal være konkurrencedygtige med de lave priser i både Tyskland og Polen. Så her er der mulighed for at Danskere virkeligt kan føle sig i et toldfri paradis. Med i købet får man samtidig en flot sejltur langs den smukke kystlinie.

Links til andre sider om Polen
www.polska.dk : Side om Polen og polske byer skrevet på dansk
www.stettin.dk : Side om Stettin skrevet på dansk
www.gdynia.dk Side om Gdansk, Gdynia og Sopot skrevet på dansk

Mvh Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-04-03 12:58

http://www.poleninfo.dk/turist/vandrerhjem.htm

Prøv ogsaå dette link
Christina

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 14-04-03 13:00
Kommentar
Fra : hansandersen22

Dato : 14-04-03 14:20

CLAN virkelig flot... jeg bøjer mig i dybet for dit ultralave niveau....

Giv dog folk et ordentligt svar eller lad helt være, det du leverer for anden gang idag er UBRUGELIGT !!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-04-03 14:42

Bob, bob... der er nok nogen der er mavesur i dag
Nu kan vi jo prøve at kigge på point stillingen, hvis vi absolut skal snakke ubrugelig... men jeg tror ikke, jeg vil hoppe med på den vogn - dertil er MIT humør for højt.

God påske til alle... også dig Hans

Søren

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 15-04-03 17:30

øh...hansandersen22...skulle du ikkke liiiiige feje for egen dør først? (mit spørgsmål i "folkeskole"... hvor anvendeligt tror du selv dit "velkommen i klubben" svar er? Havde det ikke været for dette ene, højst ubrugelige, indlæg kunne jeg have slettet spørgsmålet, når nu ingen kan besvare det.)
mvh Christina

Godkendelse af svar
Fra : notatoy

Dato : 28-04-03 13:58

Tak for svaret skingur.

Sødt af dig.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-04-03 14:00

velbekomme...håber du havde en god tur