/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows "staller" ofte
Fra : Skaevben
Vist : 640 gange
250 point
Dato : 30-07-09 08:24

Hej,
Jeg er nu ved at være noget træt af min computer. Jeg kører windows xp, men er ofte ude for at computeren gå helt i stå, så man ingenting kan gøre andet end at strykke reset. Skærmbilledet står bare stille.

Endnu mere underligt er det at det næsten kun sker, hvis brugeren er sat som administrator på xp. Hvis jeg stiller den samme profil tilbage til begrænset adgang, sker det ret sjældent. Derfor har jeg to profiler nu, men der er lidt træls alligevel.

Jeg har en mistanke om at det kan være hardwareproblemer, fx ram'en, som på en eller anden måde bliver presset af administratorfunktionen. Kan jeg finde ud af det på nogen måde, eller hvad det ellers kan være?

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 30-07-09 09:14

hi
eller skal jeg sige godnat , nå men vi er et par stk. ovre i det vestlige der hvor nu er 00.10
der har vi talt om kandu.dk, vi må konstaterer at det da noget være pladder der bliver lukket ud lige for øjeblikket.
og vi har set utallige at tip hvor folk opfordre nogle oprydnings programmer , der faldt vi over dette
tip.
http://www.kandu.dk/tip19910.aspx
og jeg vil lige sige at vedkommende har fat i noget af det rigtige , selvom vi synes han/hun lyder til at være , det vi kalder "" script kiddie ""
og der du starter fra er fra denne linje~
""her er nogle stks og de SKAL køres i denne rækkefølge ""

og så husk: at opdatere din windows , jeg får lige at vide i mine øresnegl at du starter aller først med at køre en chkdsk på alle dine drev

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-07-09 10:36

Daws.

Fint indlæg fra dos-man. "" script kiddie ""s (skøn betegnelse ) anvisninger er en anelse omstændelige, men virker helt sikkert.

Tillad mig lige en tilføjelse til dette:
Citat
at du starter aller først med at køre en chkdsk på alle dine drev

Og når så rensning, opdatering og dhkdsk er overstået, så mangler der bare en gang diskfragmentering .

Mvh Bette

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 31-07-09 08:56

Tak, men problemet er det stadig med umindsket kraft. Flere gange om dagen, specielt ifm. internetsurfing, låser skærmen og pilen står stille uden anden mulighed end at trykke på computerens resetknap.
Kan det, som jeg tidligere var inde på, være hardwareproblemer(ram)?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-07-09 11:36

Du kan selv høre om dine ram er i udu, det giver 3 týdelige bip når din maskine starter op. Hvis den kun siger 1 bip, så fejler dine ram ikke noget.

Hvor mange ram har du?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 31-07-09 11:39

Daws.

Der må være noget, der konflikter. Har du kørt de nævnte "oprydningsprogrammer" + chkdsk + diskfr.?

Og så er der 2 stk. renseprogrammer mere, som du måske skulle prøve.

http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=advanced%20system%20care&searchArea=programs

og

http://danish.ilsc.org/lv/group/view/kl34946/EasyCleaner.htm

Hvis disse (heller) ikke hjælper, skal du måske finde opdateringer til driverne i din pc .

Det er, hvad jeg kan bidrage med, og jeg krydser fingre for, at noget af det hjælper

Mvh Bitte

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 31-07-09 11:45

Daws igen.

Der er lige et program mere: http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=revo%20uninstaller&searchArea=programs

Når det åbnes, skal du klikke på Værktøj, derefter for neden til venstre på Fjern unødvendige filer, så på Scan og til sidst på Slet. Det program har før hjulpet nogen med samme probl., som du har

Mvh Bitte

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-07-09 11:45

Følger lige med... havde engang samme problem, et viste sig at være mit antivirusprogram, som på en eller anden måde konfliktede og bragte min PC i knæ (AVG købe udgave), men følger lige med i tråden.
Go' weekend

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 31-07-09 11:46

Jeg har kørt programmerne, men bruger avast som antivirus, så jeg har ikke kørt det nævnte antivirus. Har kørt chkdsk og defrag. Prøver lige de andre en af dagene, når jeg får tid.

Synes det helt klart er værst når jeg er på nettet og besøger visse hjemmesider, herunder særligt bold.dk. Lyder det ikke lidt underligt??

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 31-07-09 12:08

Citat
Lyder det ikke lidt underligt??
Man kan jo godt få af for meget bold, hvis du både læser om "den" og ser "den" meget på TV . Nå, det var useriøst .

Citat
Prøver lige de andre en af dagene, når jeg får tid.
Held med det

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 31-07-09 12:26

hej skaevben
der er et meddelse til dig i privat indlæg

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 02-08-09 16:40

Måske er der noget malware over det alligevel. Når jeg kører en grundig scanning med superantispyware, låser skærmen HVER gang samme sted ifm registry-scanningen.
Jeg mener der stod at den var i gang med at scanne noget i retningen af "ratbot"??

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 17:27

Har du spillet Quake liggende på din pc? For der er en ratbot.zip-fil . Se her: http://www.mpcdownloads.com/forums/downloads/Quake-1-2-3/ratbot.zip/2094.html

Sikkert ramt helt ved siden af, men det kom frem ved søgning af ratbot på nettet

Mvh lille

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 02-08-09 18:49

Lyder underligt, det har jeg ikke spillet.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 19:28

God aften Skaevben.

Det var jo også et gæt fra min side, for jeg fik det jo på nettet. Men prøv selv at se, hvad der kommer frem, når der søges på ratbot .

http://www.google.com/search?q=ratbot&hl=da&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&rlz=1I7GPEA_daDK314&start=0&sa=N

Men jeg forstår godt nok ikke, at du stadig har problemer, hvis du har kørt alle de programmer, som der er linket til ..???????

Og det her:
Citat
Endnu mere underligt er det at det næsten kun sker, hvis brugeren er sat som administrator på xp. Hvis jeg stiller den samme profil tilbage til begrænset adgang, sker det ret sjældent. Derfor har jeg to profiler nu, men der er lidt træls alligevel.
Jamen, det er fanme (undskyld) helt hen i vejret, at det skal være så bøvlet .

Og du har sikkert ikke for meget kørende ad gangen, altså på pc-en . Og der er vel mindst 2 GB ram.

Hvad er den virtuelle hukommelse sat til?

Som du kan se, er det rent gætværk fra mig af. Det er fordi jeg prøver at tænke .

Og lige nu er det til at få af.

Mvh lille

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-08-09 23:01

efter din beskrivelse ville jeg starte med at fjerne java og flash og derefter installere nyeste versioner, det plejer at hjælpe.
men inden da ville jeg lige scanne med superantispyware i fejlsikret tilstand for at være sikker på at der ikke ligger noget snavs og roder rundt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-08-09 10:00

Hvis du har fået "snavs"... eller har mistanke om det, så sving ind forbi www.spywarefri.dk og ret henvendelse i deres forum. De er seriøse og hurtig til at hjælpe + sidder med den form for problemer dagligt = STOR erfaring... har selv brugt dem et par gange, dengang børnene var små og rigtig "dygtige".