/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Skinnebensbetændelse
Fra : kajsvaj
Vist : 706 gange
100 point
Dato : 28-10-01 11:29

Jeg tror jeg har fået skinnebensbetændelse. Efter at have været i alm dårlig form startede jeg på karate, og gik til det et halvt års tid. Nu holder jeg pause på grund af smerter i skinnebenene når jeg har været ude at løbe. Nogen foreslår at jeg skal starte med at løbe korte ture, andre siger jeg skal vente til det ikke længere kan mærkes, før jeg begynder at løbe. Har nogen overstået skinnebensbetændelse succesfuldt og i så fald hvordan? Jeg har nu holdt pause i to måneder, hvor jeg kun har svømmet.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-10-01 12:19

Hej igen du skal når du kommer ind på siden hvis ikke dit svar står der gå op under den fane der hedder søg i forum når den kommer frem skriver du skinnebensbetændelse og så kommer der en masse andre frem
Brian

Accepteret svar
Fra : BASSES

Modtaget 100 point
Dato : 28-10-01 14:56

Hej Kajsvaj.

Du starter med at skrive at du "tror" du har fået Skinnebensbetændelse. Hvis du ikke har været hos din Læge, så vil jeg da først og fremmest råde dig til det.
Jeg har selv haft Skinnebensbetændelse,-pgr af overbelastning ved træning,-min læge stillede Diagnosen. Men efter 3 Mdr. pause,-opstart igen,-smerter igen,-læge igen -Gigtpiller,-osv.osv.osv. blev jeg træt af det. Jeg henvendte mig til en
Sportsklinik,-! Der blev oprettet et nøje planlagt træningsprogram der passede lige til mig,-jeg fil også indimellem Massage,-laser osv. Nu 2 År efter har jeg det bare fint.
Ønsker dig Helf og Lykke.

Mvh
Basses

Godkendelse af svar
Fra : kajsvaj

Dato : 30-10-01 13:59

Kommentar
Fra : AbsoluteBaby

Dato : 08-06-03 09:34

Det er faktisk ret enkelt, min kæreste er nemlig i hæren, hvor de menige "tit" får skinnebensbet. da de som regel ingen kondi har når de kommer ind og så får det lige på og hårdt det hele, jeg foreslår dig at ringe til en kaserne, f.eks Antvortskov i slagelse, tlf: 58555555
bare sig dit navn, og at du gerne vil bede om infermeriet.
Og så siger du bare, det er menig blahblah *G* ellers gider de sgu ikke bruge tid på det :) og spørg hvad du gør ved din skinnebens betændelse, og at du er på weekend nu, derfor ringer du.
Så ring en fredag, efter kl 15 :)

Kommentar
Fra : amanner

Dato : 21-04-04 19:26

Du kan hver aften i en periode smøre muskel varmer på dine skindeben og derefter trække f.eks. fodboldstrømper op omkring og sov med det!!!!