/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Link i en list menu (formular)
Fra : Render
Vist : 1910 gange
50 point
Dato : 25-07-09 17:16

Hej Alle
Nogen der ved hvordan man laver link i en list menu (formular) eksempelvis når der vælges et emne i list menuen så linker den til en ny side. Har prøvet mig lidt frem med nogle server behaviors uden held.
Bruger Dreamweaver 8

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 25-07-09 17:43

<ul>
<li><a href="din_link.html" target="_blank">Mandage </a></li>
<li>Onsdage </li>
<li>Fredag: </li>
</ul>

Kommentar
Fra : Render

Dato : 25-07-09 18:22

Hej tak for svaret
jeg havde vis ikke forklaret tydeligt hvad jeg mente. Den list menu jeg tænkte på er Dw formular element.
Se eksempel her http://www.art-utopia.dk/eksempel.html

Nogen der ved hvordan man laver link i en list menu (formular) eksempelvis når der vælges et emne i list menuen så linker den til en ny side. Har prøvet mig lidt frem med nogle server behaviors uden held.
Bruger Dreamweaver 8

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 25-07-09 18:43

Det tror jeg ikke du kan uden at bruge PHP eller noget andet scriptsprog

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 25-07-09 19:08

Glem Dreamweaver ..og andre WYSIWYG programmer ...de laver IKKE validérbar kode !

Vil du lave fejlfri (X-)HTML, PHP, ASP ..eller anden webkode?

Så lær det for pokker fra bunden: http://www.hjemmesideskolen.dk/

Mht. dit 'problem', så kast et blik på dette:

http://blogs.msdn.com/lisawoll/archive/2004/08/19/217427.aspx

..eller:

1.) http://www.thesitewizard.com/archive/textsubmit.shtml
2.) http://trif3cta.com/blog/entry/xhtml-css-web-forms-5-simple-techniques/

..men måske du skulle uddybe dit spørgsmål en smule?

For det er ikke selv-indlysende, hviken 'funktion' du efterspørger Render !!!

Det skulle vel gerne virke i ALLE browsere?
Hvorfor f.eks. CSS-behaviors, som er en Microsoft specifik 'ting' ..ikke er vejen frem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-07-09 19:24
Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 25-07-09 21:05

Citat
Hej tak for svaret
jeg havde vis ikke forklaret tydeligt hvad jeg mente. Den list menu jeg tænkte på er Dw formular element.
Se eksempel her http://www.art-utopia.dk/eksempel.html

Nogen der ved hvordan man laver link i en list menu (formular) eksempelvis når der vælges et emne i list menuen så linker den til en ny side. Har prøvet mig lidt frem med nogle server behaviors uden held.
Bruger Dreamweaver 8

SMID EN PM___SVARER IKKE PÅ ANDRE´S

men meget simpelt at lave, tager DIG et par timer at KODE ALLE DINE LINK`S/ drop-down.
adresser.
+
du får et / 1 par tusinde andre scripts med
De ligger ellers frit på nettet, men har dem samlet i en ´rimelig pæn´FORENING.

PM:
og intet andet.

SELV MOLO_TOV KENDER DISSE, men om de er UP_2= TO_ DATE ? tvivler jeg på.

Men selve ? DIN DROP_DOWN ligger i et af disse scripts OG VIRKER.
Men skal gerne smide det på nettet til dig.

Sidder lige med en syg kat__ SÅ svarer sikkert ikke før efter 24,,

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 25-07-09 21:09

Citat
Dreamweaver 8

R den IKKE udgået for 10 år siden?

Ellers findes der nyere_______MEN KAN INTET, som den gamle heller ikke kunne / GØRE.

Medmindre du installere LOKALT PHP/ og fanden tage DET gamle firma/ som NU HEDDER
ADOBE_CS/ 3- 4 __-+ LUS og downloadere/ updatere..

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 25-07-09 21:28

BTW?
tvivler på du kan lave en side som den du henviser til, UDEN andre programmer +
NOTESBOOK / eller andre redigerings DITTO

Dog kan du lave en side ? nogelunde på samme måde med
http://www.websitex5.com/en/index.html
som ellers var GRATIS/ = refi´s dagen´s RET, som du også gerne må få,
da jeg var dum nok til at lave den udgave til en portable udgave = PÅ DANSK.

PM.

ser ind ?? engang imellem!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-07-09 22:02

Citat
Glem Dreamweaver ..og andre WYSIWYG programmer ...de laver IKKE validérbar kode
Tror du skulle prøve at validere en side der er lavet i de Dreamweaver CS3 eller CS4
molokyle !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-09 22:50

bentjuul -> Dét har jeg skam prøvet mere end een gang

Du kunne jo selv lægge ud med, at validere det angivne eksempel:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.art-utopia.dk%2Feksempel.html&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Citat
Validation Output: 1 Error

Line 10, Column 90: Attribute "bordercolor" is not a valid attribute

…ing="0" cellspacing="0" bordercolor="#E8E8E8">?

You have used the attribute named above in your document, but the document type you are using does not support that attribute for this element. This error is often caused by incorrect use of the "Strict" document type with a document that uses frames (e.g. you must use the "Transitional" document type to get the "target" attribute), or by using vendor proprietary extensions such as "marginheight" (this is usually fixed by using CSS to achieve the desired effect instead).

This error may also result if the element itself is not supported in the document type you are using, as an undefined element will have no supported attributes; in this case, see the element-undefined error message for further information.

How to fix: check the spelling and case of the element and attribute, (Remember XHTML is all lower-case) and/or check that they are both allowed in the chosen document type, and/or use CSS instead of this attribute. If you received this error when using the <embed> element to incorporate flash media in a Web page, see the FAQ item on valid flash.

Selv når skidtet validerer, så er der ingen som fatter en meter af den genererede spagettikode som er resultatet ved bare minimal brug af CSS. At fejl- eller tilrette WYSIWYG kode er en langhåret opgave ..selv for webmastere.

..typisk bentjuul; masser af varm luft ..men ikke noget med, at anvise en løsning !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-09 22:53

Ps. Den 'fundne' fejl kunne evt. rettes fra:

bordercolor="#E8E8E8"

..til:

style="border-color:#E8E8E8;"

..hvilket ville validere som korrekt CSS

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-07-09 07:51

Citat
..typisk bentjuul; masser af varm luft ..men ikke noget med, at anvise en løsning !!!
Jamen tak for det det var da utroligt.............

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-09 08:40

bentjuul -> Nu ikke fornærmet. Jeg har blot svært ved at se relevansen af dit indlæg og min kommentar var blot ment som lidt venskabligt drilleri, da du stillede spørgsmålstegn ved min overbevisning om, at man bør kode sine websider i hånden. Ska' vi kalde det en bytter?

Iøvrigt viser Klaudi's udmærkede link, hvorledes funktionaliteten implementeres i Javascript vha. events og DOM manipulation. Som PerOlof er inde på kan det også laves i PHP således, at de med scripting slået fra i browseren ..eller som benytter 'stikse' indstillinger i plug-in's som f.eks. Firefox's No-script, alligevel kan bruge en sådan link-dropdown i en form, da den dynamiske kode afvikles på inet-serveren istedet for hos klienten.

Netop nu har jeg et par timers arbejde jeg skal ha' fra hånden, men vil da prøve at se om jeg ka' finde en PHP løsning derude et sted.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-09 15:39

I AJAX ( http://www.w3schools.com/Ajax/Default.Asp )
Citat
AJAX = Asynchronous JavaScript and XML.

AJAX is based on JavaScript and HTTP requests.

AJAX is a type of programming made popular in 2005 by Google (with Google Suggest).

AJAX is not a new programming language, but a new way to use existing standards.

Lyt og Lær: http://www.webmonkey.com/tutorial/Build_an_Ajax_Dropdown_Menu
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Render

Dato : 27-07-09 21:15

Tak for svaret til alle.
Der er nok at gå i krig med, læser på livet løs

Godkendelse af svar
Fra : Render

Dato : 25-10-09 11:23

Tak for svaret molokyle.