/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Bruge sin POP3 adresse
Fra : Oldboston
Vist : 1452 gange
100 point
Dato : 20-07-09 21:31

Håber på hjælp her. Til mine private emails har jeg i flere år brugt en udbyder, der hedder mail.com. Jeg klikker hver gang ind på mail.com s startside, skriver min adgangskode og kan se mine mails eller skrive ny. Men jeg vil jo helst kunne sende dokumenter direkte fra skrivebordet, og da jeg bruger Windows XP og har Microsoft Office installeret skulle det vel være muligt at komme direkte ud på sin mail-adresse. Så jeg fulgte proceduren med at oplyse, at jeg bruger en POP3 server og en SMTP, hedder det vist, til mail den anden vej, og så oplyste jeg min mailadresse og adgangskode. Men jeg kommer ikke ind på min mail.com konto, i stedt får jeg nedenstående svar:

Værten 'SMTP' er ikke fundet. Kontroller, at du har skrevet servernavnet korrekt. Konto: 'POP3', Server: 'SMTP', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 11001, Fejlnummer: 0x800CCC0D

Jeg skal tilføje, at jeg har prøvet flere gange i de sidste par år om jeg kunne løse dette problem, men jeg har haft svært ved at forstå de råd, jeg har fået og endnu sværere ved at læse de anviuisninger, der ligger på nettet. De tejniske udtryk er svære at forstå. Mon nogen vil hjælpe mig? PÅ forhånd tak.
Oldboston

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-07-09 21:36

POP3 og SMTP er lidt ændret fra udbyder til udbyder. Du skal ringe til din udbyder og få de rigtige. Bed om hjælp til opsætning af mailadresse.

Hvis du har TDC så er det nok Pop3 og ASMTP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-09 22:09

Jeg kender den ikke og kan ikke se opsætningshjælpen ..................før jeg opretter.
Men de skriver at den kan bruges fra outlook osv.

Når du opretter den mailadresse i eks. outlook / Express skal du måske lige inde under konti, markere din mail og så egenskaber/redigere.
Måske skal der rettes på porte eller andet i de forskellige faner. Og nu kan du sikkert se hvad de mener om opsætningen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-09 22:30

Du kan som medlem logge ind og se deres hjælp, det kan vi ikke, kan du kopiere noget om opsætning herind ? Så kan vi måske fortælle hvad der skal stå, Eyvind ved hvordan Outlook fra Microsoft Office sættes op, jeg kan måke hjælpe med Outlook Express hvis du vælger den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-09 23:49

Citat
Men jeg vil jo helst kunne sende dokumenter direkte fra skrivebordet
kunne du måske forklare det lidt mere ? Hvis du vil bruge POP3 så skal du bruge en mail klient, der har du Outlook indbygget i din Office, Outlook Express er på alle Windows XP computere og der findes andre som du kan hente og bruge.
Men sende dokumenter direkte fra skrivebordet, den forstår jeg ikke, du skal stadig vedhæfte dokumentet til en mail, og det kan du sikkert allerede nu med mail.com

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-09 23:53

Citat
skulle det vel være muligt at komme direkte ud på sin mail-adresse.
øh det er faktisk mere direkte at bruge en browser, det gør du sikkert nu, at bruge en mail klient er lidt af en omvej, den kan hente og sende mail fra den server du allerede nu er direkte på.
Måske er det noget helt andet du ønsker, eller jeg misforstår dig, fortæl fortæl ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-09 08:59

I POP3 feltet skriver du - pop1.mail.com

I SMTP feltet skriver du NØJAGTIG det samme som står ved dine øvrige mailadressers SMTP - det er nemlig DIN udbyder det her drejer sig om....

Da du ikke har opgivet HVEM din nuværende udbyder er må du selv lige tjekke på en af de adresser du allerede har sat op i Outlook eller Outlook Express....

Du har med al sandsynlighed skrevet mail.cam´s SMTP i SMTPfeltet - det skal du IKKE - det skal være din NETUDBYDERS SMTP

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 11:18

Citat
I POP3 feltet skriver du - pop1.mail.com
det tror jeg nu ikke du skal gøre, Refi har vist skrevet forkert, og det er korrekt som refi siger, når du bruger en mail klient så er det ikke mail.com der er afsender af dine mails, det er din udbyder af internet forbindelsen som sender

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-09 11:23

Citat
det tror jeg nu ikke du skal gøre

Jo

POP3 en mailudbyderen

SMTP er netudbyderen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-07-09 11:24

Citat
Mail.com Mail Settings
The Mail.com email service allows you to use POP3 and SMTP servers for accessing your Mail.com mailbox.
Mail.com Mail Incoming Mail Server (POP3) - pop1.mail.com (port 110)
Outgoing Mail Server - use your local ISP SMTP mail server

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 21-07-09 11:27

Her er iøvrigt flere af de "gængse" webmail der kan køre pop3

http://www.emailaddressmanager.com/tips/mail-settings.html

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 22-07-09 19:48

Citat
Værten 'SMTP' er ikke fundet. Kontroller, at du har skrevet servernavnet korrekt. Konto: 'POP3', Server: 'SMTP', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 11001, Fejlnummer: 0x800CCC0D

SMTP serveren er din udgående postkasse.

Mail.com stiller ikke postkasse tilrådighed for udgående post.

Men din internetudbyder har muligvis en de stiller til rådighed.

Hvis man har en normal konto ankommer din post via pop3 og der sendes via en SMTP, der oftest kræver samme logon (brugernavn og password)

Hvis du har adgang til eget domaine (egen hjemmeside) stilles der der ofte en SMTP server til rådighed.

Man kan sagtens modtage via en en pop3 server hos f.eks mail.com og sende via SMTP ved TDC eller One.com eller anden udbyder. Men så skal man blot huske at man i SMTP skal opsætte brugernavn og Password specielt for SMTP server.

I Outlook er der en test knap, hvor du kan teste om dine indstillinger er rigtige.

For at hjælpe dig videre må du gerne kopiere teksten ind fra vejledninge du har til opsætning af SMTP så slipper vi for at oprette en konto ved Mail.com for at finde evt opsætningsvejledning til SMTP.

vh Ben

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 23-07-09 10:13

Tak for de mange gode svar. Er bortrejst et par dage, skal se nærmere på svarene i næste uge, næsten sikker på, at jeg kan bruge et elller flere af dem.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 02-08-09 00:53

Tak for svaret refi. Dine svar var hjælpsomme, og der var også et par af de øvrige svar, som var med til at hjælpe på vej. Jeg har skrevet i kandu.dk et par gange tidligere om dette emne, vist for 2-3 år siden, men denne gang lykkedes det at få løst problemet. Mange tak.