/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Bog om stednavne
Fra : o.v.n.
Vist : 739 gange
200 point
Dato : 17-07-09 20:44

Ja jeg efterlyser en bog om danske stednavne og deres betydning, findes der en sådan bog ? Hvis ja, hvor får jeg fat på den inden onsdag ?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 210 point
Dato : 17-07-09 20:46
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-09 20:47

Siger med det samme, at jeg ikke har tjekket efter, men min logik siger mig, at sådan en bog må være enormt stor, hvis den skal beskrive samtlige stednavne i DK

Enhver by med respekt for sig selv, har en bog, beskrevet fra dens oprindelse og til nu, så smut du en tur på biblioteket og få dem lånt, evt oplys her på kandu, hvilke byer du tænker på, så kan vi da søge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 20:53

Citat
en tur på biblioteket og få dem lånt
dur ikke til en fødselsdagsgave

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 20:56

Granner01 det er lige den jeg skal have fingre i

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-07-09 21:00

Det er jeg da glad for. God weekend.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 21:09

Tak i lige måde, jeg acceptere engang inden sengetid

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 22:25

Tak for svaret granner01. jeg prøver hos den lokale bogpusher, om den måske er på lager, ellers kryds fingre sammen med mig, at den bliver leveret senest onsdag