/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
NU IGEN!!!!
Fra : snerose
Vist : 917 gange
100 point
Dato : 17-07-09 07:02

Så er der IGEN en muskelhund der har skambidt en lille hund, så den måtte aflives. Hvad fanden sker der i den regering?!! INGENTING!

For nylig oplevede min mor, at en lille Golden Retriever hvalp, som stod bundet en stille søndag morgen udenfor bageren i vores lille hyggelige by, blev overfaldet og skambidt af en løs muskelhund. Ingen kunne fjerne muskelhunden, selvom de var 4 mand om at prøve - også ejeren.

Ejeren blev tilbageholdt af de øvrige deltagende og meldt til politiet, men han virkede uanfægtet, for hvalpen måtte jo have "provokeret" hans muskelbundt. Helt ærligt! Ejeren af den lille hvalp var meget ulykkelig og kunne slet ikke koncentrere sig om anmeldelse eller andet, for hun måtte i hast til dyrlægen.

Jeg forstår simpelthen ikke, at der ikke sker noget. Nu er det stået på i lang tid, at disse kræ overfalder både mennesker og andre forsvarsløse dyr, og hver gang er det lige oppe at vende i folketinget, men andet sker der ikke.

Det skulle forbydes at avle på muskelhunde, og de nulevende, skulle påbydes at bære mundkurv og altid være i sele. Hvis dette ikke overholdes, skulle ejeren dømmes til at få dyret aflivet. SÅDAN!

Jeg tør sgu snart ikke gå tur med mine små hunde, for jeg ved at der er flere muskelhunde, der bliver luftet uden snor ved vores skønne sø. Dét kan da ikke være meningen, at vi andre er bange for at gå ud pga. disse "dræbermaskiner". Jeg tror ikke på alt det ævl om, at det er ejerens skyld - det ligger simpelthen i dyrenes gener, og derfor skal de udryddes helt over tid.

Så fik jeg luft - hvad siger I?

Kommentar
Fra : JatR

Dato : 17-07-09 07:24

Hvad enten det er en muskelhund eller en "tøjhund" må ejenen have styr på sin køter (ja, undskyld udtrykket - jeg kan godt lide hunde, generelt).

Hund i snor, på offentlige veje steder. Uanset hvad det er for en hund.

Og hvis den skal løbe frit omkring - ud i naturen, et velegnet sted.

Bøder til ejerne, som ikke har styr på sin HotDog.

Også til Prins Henrik !

JatR

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-09 08:04

Jeg kan fuldt og helt tilslutte mig dine holdninger.

Når jeg går med min hund har jeg øjnene på stilke, og også par i nakken for at kunne tage min hund
op hvis der skulle komme en muskelhund løbende

At tage ham om, kan også være farligt for mig, men jeg kan ikke slippe min hund, så han kan løbe i dækning, da han er så godt som blind

De skal altid have mundkurv på, også selv om de er i snor, for hvis de virkelig vil angribe, er der ingen der kan forhindre dem i det, det er jo ikke uden grund de bliver kaldt muskelhunde

Der findes så mange andre skønne hunde, så den race kan sagtens undværes

Jeg ved godt at der også er dejlige muskelhunde, men lad dem alligevel "udgå", det er ikke nok, med nødløsninger, sådan hunde kørekort, hundeskat e.lign der vil altid være brådne kar imellem

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 17-07-09 08:20

Nemlig. Jeg er også "hunde-ræd", når jeg lufter hunde, for jeg kan ikke tage to op på én gang. Jeg luftede dem engang i en anden by, hvor en ganske ung pige gik med to muskelhunde. De befandt sig på den anden side af gaden, men pludselig rev hendes hunde sig løs og spurtede over vejen, og inden jeg nåede at opfatte det, havde den ene min ene lille hund i munden. Jeg gik fuldstændig i panik! Jeg råbte og skreg og sparkede til muskelhunden, som åbenbart blev forskrækket og slap sit tag i et kort sekund.

Mine hunde løb af sig selv ind under en hæk, og de to store fulgte efter, men kunne ikke komme derind. Ejeren lå og rodede rundt på fortorvet, og kom faktisk først, da det hele var overstået. Jeg vidste, hvor hun boede, og sagde, at såfremt der var sket mine hunde noget, skulle hun komme til at betale dyrlægeregningerne. Hun var også chokkeret, men var meget samarbejdsvillig. Jeg tror ikke, at hun i sin vildeste fantasi havde troet, at hendes kældægger kunne finde på den slags.
Der var heldigvis ikke sket noget, men min hund ignorerer altid andre hunde, når vi er ude at gå. Før i tiden gøede hun af dem.

Men sådan en oplevelse glemmer man aldrig, og som du skriver Nordsted, så kan det hurtigt blive farligt for os andre, at beskytte vores dyr, men det vil man jo altid gøre, uanset hvad....

Selvom de "kloge" siger at man skal vende ryggen til muskelhunden og lade sin egen hund løbe i skjul. Ved ikke om det virker, og hvem siger liiiige, at man handler på den måde, når man er i panik?

Kommentar
Fra : JatR

Dato : 17-07-09 08:22

Det siges, at i løvet af 7 år er antallet af disse muskelhunde, som jeg ikke vil forsvarer, for jeg er ikke ejer af sådan en, steget fra 2 tusinde til 20 tusinde.

De må være populære, åbenbart?

JR

Dårligt at jeres hunde, eller andre fredelige hunde, skal udsættes for sådan nogle!

Hvad hedder jeres hunderacer?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-09 08:27

Snerose... vi må udstyres med en pebberspray eller have et par håndfunde sand i lommen

Sandet kan ødelægge hundens øjne, men sådan set er jeg ligeglad hvis situationen skulle opstå

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 17-07-09 08:31

Jeg har en lille Papillon (hunnen) og en blanding af en Papillon og en Chihuahua (hannen).

Kan virkelig ik forstå, at nogen mennesker vil eje muskelhunde. Der har jo også været tilfælde af overfald på de mennesker, der ejede hunden selv.

Kommentar
Fra : JatR

Dato : 17-07-09 08:33
Kommentar
Fra : snerose

Dato : 17-07-09 08:35

Jamen det er jo ulovligt med de peberspray, så blir man jo pludselig den anklagede. Jeg tænker på sådan en lille rejsedeodorant...? Det må da også gøre forfærdelig ondt i øjnene. Men man vil jo nødig invalidere dyret.

Sand i lommerne Ja, så skal jeg have sand i alle mine jakkelommer, for man skifter jo altid efter vejret.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-09 08:35

Min er en yorkshireterrier, en der normalt ikke er bange for nogen eller noget - han ved ikke selv hvor lille han er -

Men efter han er blevet så godt som blind, er jeg blevet bekymret, da han ikke kan sende de rigtige signaler til andre hunde, og da slet ikke stikke af.........og desværre kan han mærke det på mig, så vi er ikke helt trykke ved at gå ture

Ikke langt fra mig, får de ofte besøg af en muskelhund, så jeg går altid en anden vej, for jeg ved jo ikke lige hvornår den er der............men det kan ikke være rigtigt, at jeg skal styres af de andres hundegæster

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 17-07-09 08:37

Nej, man bli'r noget irriteret over, at andre er skyld i ens begrænsninger, men det er jo desværre nødvendigt at passe på. Jeg lufter mine hunde i et industrikvarter, for der er ingen andre, men naturen er jo også væk.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 17-07-09 08:43

Problemet er ejeren og ikke hunden. Med den forkerte ejer bliver alle hunde til fare for andre, jeg har netop læst om en labrador der har overfaldet et barn.

Derudover så er begrebet muskelhund ikke entydigt og man kan derfor ikke bruge det i en lovgivning.

Hunde har altid bidt mennesker og andre hunde, er der ikke begyndt at komme lidt sensasionslyst over emnet. Da jeg var barn og blev bidt af en fremmed hund kom det ihvertfald ikke på forsiden af BT !

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-07-09 08:46

Citat
Jeg tør sgu snart ikke gå tur med mine små hunde, for jeg ved at der er flere muskelhunde, der bliver luftet uden snor ved vores skønne sø

Hvad siger den lokale politivedtægt.....................okay, dumt spørgsmål, visse hundeejere er sgu ligeglade alligevel.

Bevæbn Jer med en kort jernstang og så nogle kraftige slag på angriberen så der smadres nogle knogler.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-09 08:48

Jeg er ligeglad med at peberspray er ulovligt... det skader heller ikke hundens øjne

Jeg bliver nød til at gå den samme rute - siger hundens øjenlæge - så har hunden det bedst, når han kender vejen...

Vores rute, er uden fortove og normalt stille og rolig, uden cyklister/biler/motorcykler så han ikke bliver skræmt af uventede lyde, men der er rigtig mange andre hundeluftere, de allerfleste er nogle dejlige nogle - i snor - men jeg bliver godt nok utryg ved de løse hunde, men så råwer jeg lige om de ikke nok vil give dem snor på imens vi tøffer forbi, men ser jeg en løs muskelhund,så vender jeg om, har ikke engang lyst til at spørge om de vil indfange kræet, de er jo ofte en speciel menneskerace, man ikke kan snakke med..........derfor havde de så bare haft en mundkurv på, så kunne vi fortsætte gåturen uden frygt

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 17-07-09 08:50

Jeg er da også blevet bidt af en hund som barn, men det var fordi jeg ville lege med den, imens den spiste kødben. Ofte bliver børn bidt, fordi de ikke lærer hundenes signaler fra deres forældre.

Vores hunhund kan ikke lide børn. Det har den aldrig kunnet, selvom den som hvalp er købt af en familie, der havde børn - måske er det netop årsagen til , at hun ikke bryder sig om dem.

Men altså... når vi har gæster med børn, får de besked på at de skal lade hunden være i fred. Det falder dem nogle gange svært, fordi hunden er rigtig nuttet, men hun bider, hvis de ikke respekterer, at hun vil være i fred. Derfor gør vi meget ud af at fortælle det både til de besøgende børn, men også til forældrene, så de selv er med til at holde øje med dem.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 17-07-09 08:52

Ja nemlig - mundkurv ville gøre det hele meget nemmere, så er der plads til os alle.

Kommentar
Fra : JatR

Dato : 17-07-09 09:01

I Tjekkiet har *alle* hunde vist nok mundkurv på ...

Kommentar
Fra : JatR

Dato : 17-07-09 09:03

Læs her:

http://www.jakulff.com/index.htm?http&&&www.jakulff.com/danish/tjekdk05.htm

Hvis de kan i Tjekkiet, kan de vel også i Danmark.

(Ikke mit forslag)

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 17-07-09 09:07

Jatr: Det er jo en rigtig god idé - så er alle lige, og kan gå i fred.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-09 09:40

De regler har de også i Italien.... men de bliver ikke overholdt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-07-09 12:21

Sludder og vrøvl....kun når hunden skal hjem med bussen

Citat
Skal hunden med et offentligt transportmiddel, skal den have mundkurv på uanset race og størrelse

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-07-09 12:29

Jeg er forarget hver gang en muskelhund overfalder andre, hunde eller mennesker. At visse mennesker har brug for en hund for at styrke selvtilliden det er sørgeligt. Og jeg er tilhænger af at vi skal indføre kørekort til husdyr.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 17-07-09 12:33

Kørekort til dyr men børn kan alle og enhver få ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-07-09 13:02

Citat
Kørekort til dyr men børn kan alle og enhver få
Herlig tomgangssnak...Hvad vil du foreslå?? Kørekort til børn LOOOOL

Der er kun én vej.

1. Alle muskelhunde skal aflives, når det er juridisk og lovmæssigt defineret, hvad en muskelhund er. Ellers blir' det umuligt at sanktionere mod overtrædelse af loven. Overtrædelse af loven medfører fængsel i mindst 2 år for ejeren/brugeren.

2. Der må ikke holdes hund inden for bygrænsen, bortset fra førerhunde, når byen er på 1.000 pers. eller derover.

3. Lufter man en lovlig hund inden for bygrænsen, betales der en bøde på 5.000 kr. Skider hunden inden for bygrænsen, betales der subsidiært en bøde på 10.000 kr. og man får lorten med hjem.

Så kan de måske lære det?? Det kan sgu da ikke passe, at et barn skal bides ihjel før politikkerne får fingeren ud og kommer i omdrejninger

Kommentar
Fra : JatR

Dato : 17-07-09 13:12

Citat
Sludder og vrøvl....kun når hunden skal hjem med bussen

Du er vågen Klumme ... Fint !

Så det egentlig godt - bag efter - men dog "bedre end ingenting".

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 17-07-09 14:06

Min yorkie er blevet forsøgt overfaldet af en muskelhund. Samme muskelhund mangler to tænder nu, fordi min kæreste i refleks sparkede ud efter den, og hundens tænder kom i vejen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 14:31

Enkel LOV...

Forbyd AL privat husdyrhold....

Det være sig undulater eller tigre

Hvad skal vi med det kravl...

De "få" dyrearter der så bruges til føde eller som hjælpedyr til handikappide, militær og politi kan så tillades....

INGEN af vores såkaldte husdyr ville kunne overleve i naturen - og det er nu en gang der dyr hører til

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 14:33

Citat
handikappide

den var god....

Vi retter lige

HANDIKAPPEDE

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-07-09 19:57

Der blev heller ikke skrevet i avisen om da jeg blev bidt to gange som barn. Den ene gang i ansigtet, jeg måtte på skadestuen og sys sammen. Hunden blev heller ikke aflivet, selvom det ikke var første gang den havde bidt fra sig.

Forleden kom, igen, en hund ind på min grund, jeg har døjet med den længe. Ejeren har ikke fattet en skid, heller ikke da den blev indleveret til politiet.. Den strejfer omkring i området som det passer den. Da jeg ville jage den væk denne gang, knurrede den og bed ud efter mig. Det resulterede i et spark! Den ville stadig ikke smutte, så den fik et spark til og blev smidt hen af vejen, derefter krøb den hen af jorden med halen mellem benene, jeg har ikke set den siden.
Jeg har det virkelig skidt med at gøre sådan noget!! Men jeg vil heller ikke finde mig i ikke at kunne færdes på min egen grund.
Jeg skældte ud og råbte så meget op at de nærmeste naboer ikke har kunnet undgå at høre mig, men den strejfer dog ikke nede omkring mig, endnu, den kommer jo sikkert igen..
Problemet her er jo heller ikke hunden, men EJEREN!

Hvis man har hund, det har jeg selv, så må man sgu også tage ansvar for hunden!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-07-09 20:28

No1Here

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Min yorkie er blevet forsøgt overfaldet af en muskelhund. Samme muskelhund mangler to tænder nu, fordi min kæreste i refleks sparkede ud efter den, og hundens tænder kom i vejen.

Og så håber jeg at ejeren, mangler hele gebisset... sådan en tumpe - altså ejeren

Politiet har sagt til mig, at jeg bare skal gå med en jernstang, så jeg kan forsvare mig--- må men smække sådan en i hovedet på ejeren, som vitterligt var den der havde fortjent den mest

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-07-09 20:32

Hvis man forsvarer sig kan man jo blive anmeldt for vold og dyremishandling

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-09 08:47

Citat
Hvis man forsvarer sig kan man jo blive anmeldt for vold og dyremishandling

Jeg vil til hver en tid, påstå at det var selvforsvar, mon ikke politiet vil sige det samme, hvis det drejer sig om en muskelhund??

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 18-07-09 09:12

@Nordsted1
Nu kender jeg til et tilfælde, i min familie, hvor det blev anmeldt og de var tæt på at miste retten til at holde dyr.
Det var en Rottweiler der blev skudt efter at have bidt en anden hund ihjel og overfaldt ejeren af den anden hund. Han har dog stadig sit jagttegn og retten til at holde dyr, det var så første gang i sit liv han blev politi anmeldt.

Rottweileren kom fra et sted hvor den ikke havde haft det godt, så bliver en hund jo "syg i hovedet".

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 18-07-09 09:17

Citat
Hvis man har hund, det har jeg selv, så må man sgu også tage ansvar for hunden!!

du har da bare så EVIGT ret

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 18-07-09 09:26

Citat
Kørekort til dyr men børn kan alle og enhver få ?

- Og hvad har det så liiiiige med kamphunde at gøre??!!

En skam, at jeg har bl. vic2000, for han ville garanteret have nogle fede råd til os allesammen!!

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 18-07-09 09:35

Citat
Politiet har sagt til mig, at jeg bare skal gå med en jernstang, så jeg kan forsvare mig--- må men smække sådan en i hovedet på ejeren, som vitterligt var den der havde fortjent den mest

sjovt nok - har lige talt med en politibetjent, som sagde, en jernstang er det bedste våben, Og... Man må jo godt rende rundt med en "lille og kort" jernstang. Så vogt jer - Muskeldyr - her kommer vi!

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-07-09 09:43

Hvorfor tror du at en politibetjent har særlig forstand på det ?

At slå på en muskelhund, også selv om det brækker et par tænder, er bare med til at tænde den yderligere.

De kan ikke skræmmes og holder først op med at slås når de ikke har puls mere.

Du har fået et usædvanligt dårligt råd som hvis du førte det ud i livet ville medføre at også du blev angrebet.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 18-07-09 09:49

Citat
Hvorfor tror du at en politibetjent har særlig forstand på det ?

At slå på en muskelhund, også selv om det brækker et par tænder, er bare med til at tænde den yderligere.

De kan ikke skræmmes og holder først op med at slås når de ikke har puls mere.

Du har fået et usædvanligt dårligt råd som hvis du førte det ud i livet ville medføre at også du blev angrebet.

-Og hvad ville DU så gøre Thomas? Gode råd modtages da gerne -og rigtig gerne!

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-07-09 10:05

Personligt ville jeg holde mig fra steder hvor der var risiko for at møde herreløse muskelhunde.

Jeg tvivler på at peberspray har effekt på disse dyr hvis de først har fået fat og så er der jo kun strømpistoler og rigtige våben tilbage og det er jo ikke en løsning.

Det er dyr der når de er ophidsede ikke kan føle smerte og kun følger deres instinkter.

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 18-07-09 10:07

Jeg syntes muskelhunde bør fjernes ved lov.
Prøv at lægge mærke til, at hver gang vi i nyhedderne hører om en hund, et barn eller en voksen bliver skambidt, er det en muskelhund der er synderen.
Der er INGEN grund til at være i besidelse af en sådanne hunderace, der er fremavlet til at gå amok i raserianfald. Jeg ved godt der nu vil være nogen der vil komme frem og fortælle om de kender eller har, en ååh så dejlig muskelhund, der aldrig ville gøre en flue fortræd. Men faktum er, hunden er styret af dens drifter og gener, og når en muskel hund bliver "trikket" til "at gå amok" ,og det kan de alle, Ja så går de amok. For det ikke skal være løgn, så udskiller den et stof i hjernen, som belønner den for sin rus. Dvc. jo mere biden, smerte og raseri den leverer, jo mere belønning giver den sig selv, i form af, at blive "høj og smertefri".
Så forslag med at påfører muskelhunden spark eller slag, virker altså KUN hvis I får den neutraliseret så den ikke er i stand til at fuldføre andgrebet. Alt andet,v il belønne den.

Det er også tankevækkende, at man gang på gang høre, at ejeren er tilstede men ikke kan få sin hund til at stoppe angrebet.
Det er fordi, hunden er "høj på stoffer" og ikke er til at komme i kontakt med, før den har været ladt i ro et stykke tid, og derfor ikke "belønner" sig selv.

Jeg kan ikke helt lade vær med at sammenligne muskelhundene med HULK, I ved, det grønne monster der når han blev gal smadrede alt på sin vej. Jo mere sur han blev, jo mere smadrede han. Det er lige præcis det der sker med muskelhunde.

Derfor bør de forbydes, de er til konstant frygt og mistroiskhed for andre på gaden. Og i de fleste tilfældes skyld, fordi ejeren nyder den (for dem misforstået) respekt de oplever på gaden, når vi andre normalt tænkende, viger for dem fordi vi frygter for vor egne hunde, og nogle gange børn.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 18-07-09 10:08

Jeg har også fået at vide at de som regel ikke slipper før der ikke er puls.. Og jeg må nok sige jeg jeg er parat til at slå en anden hund ihjel hvis den overfalder en af mine hunde.. Det er jo svært at sige hvordan man vil reagere, når man ikke har prøvet det, men jeg ville nok forsøge at kvæle køteren.. Man har jo som regel snoren til sin hund, og så omkring halsen på køteren og stram til..

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 18-07-09 10:17

Citat
Jeg syntes muskelhunde bør fjernes ved lov.
Prøv at lægge mærke til, at hver gang vi i nyhedderne hører om en hund, et barn eller en voksen bliver skambidt, er det en muskelhund der er synderen.
Der er INGEN grund til at være i besidelse af en sådanne hunderace, der er fremavlet til at gå amok i raserianfald. Jeg ved godt der nu vil være nogen der vil komme frem og fortælle om de kender eller har, en ååh så dejlig muskelhund, der aldrig ville gøre en flue fortræd. Men faktum er, hunden er styret af dens drifter og gener, og når en muskel hund bliver "trikket" til "at gå amok" ,og det kan de alle, Ja så går de amok. For det ikke skal være løgn, så udskiller den et stof i hjernen, som belønner den for sin rus. Dvc. jo mere biden, smerte og raseri den leverer, jo mere belønning giver den sig selv, i form af, at blive "høj og smertefri".
Så forslag med at påfører muskelhunden spark eller slag, virker altså KUN hvis I får den neutraliseret så den ikke er i stand til at fuldføre andgrebet. Alt andet,v il belønne den.

Det er også tankevækkende, at man gang på gang høre, at ejeren er tilstede men ikke kan få sin hund til at stoppe angrebet.
Det er fordi, hunden er "høj på stoffer" og ikke er til at komme i kontakt med, før den har været ladt i ro et stykke tid, og derfor ikke "belønner" sig selv.

Jeg kan ikke helt lade vær med at sammenligne muskelhundene med HULK, I ved, det grønne monster der når han blev gal smadrede alt på sin vej. Jo mere sur han blev, jo mere smadrede han. Det er lige præcis det der sker med muskelhunde.

Derfor bør de forbydes, de er til konstant frygt og mistroiskhed for andre på gaden. Og i de fleste tilfældes skyld, fordi ejeren nyder den (for dem misforstået) respekt de oplever på gaden, når vi andre normalt tænkende, viger for dem fordi vi frygter for vor egne hunde, og nogle gange børn.

Gasmanden2

Du beskriver jo faktisk en blodrus..... Dét tror jeg, også, det er. OG..... Disse hunde har en indædt trang til at gå i "kamp", hvilket jeg tror, er fremavlet, og der er sq ikke så meget at gøre ved det.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-07-09 13:02

Ofte, tror jeg, er det en psykolog, de hundeejere har brug for, og ikke en muskelhund.

Det er ofte svage typer, der har den hunderace...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-07-09 04:08

Dyr der slås vil for det meste mærke smerten fra udefrakommende som om at det var forsvar fra den anden part og fortsætter derved eller bliver voldsommere.

Hvis man bruger en jernstang mod muskelhunden ville kraftige slag mod kæberne, kraniet eller rygsøjlen have den bedste effekt.

Og hvis en betjent overværede en ulige kamp ville han ikke engang bruge sin tjenestepistol da det vil medføre lange interne udredninger, omend det er effektivt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-09 08:50

Hunbjoernen.... man vil aldrig kunne kvæle en muskelhund

Men hvad kan vi så stille op så vi kan gå ture med børn og hunde uden frygt?? Politikerne gør intet... et hundekørekort, vil ikke hjælpe

Det hurtigste/nemmeste vil vel være at de skal gå med mundkurv?? At hundene skal forbydes, vil selvfølgelig være det optimale,men der vil gå mange mange år, før de er ude af gadebilledet

Accepteret svar
Fra : Gasmanden2

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-09 11:33

Jeg tror ikke på hundekørekort...

1. For det første, hvem skal give dem.
2. Hvem skal håndhæve, folk på gaden har et hundekørekort.
3. Jeg vil gerne se den underviser der skal give hundekørekortet, afvise folk der stiller op, hvis de ikke lige klare en prøve.
4. HVIS man så ikke klare prøven, skal hunden så afleveres/aflives.

Nej, Jeg tror et total forbud er det bedste og nemmeste at administrere.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-07-09 15:09

Nemli' Gaskammergut....

Den slags hunde skal slet ikke eksistere. En kugle for panden.... Færdig med fyrre. Vi vil ikke først have et dræbt barn, før politikerne tør komme på banen og lovgive om dette problem. Sagen er jo, at mange af deres vælgere er jo hundeejere, og de er skide bange for at miste stemmer, så de tør ikke lave en lov, der er alt for generel...(som ellers er det nemmeste at arbejde med).

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 20-07-09 06:35

Citat
Den slags hunde skal slet ikke eksistere. En kugle for panden.... Færdig med fyrre. Vi vil ikke først have et dræbt barn, før politikerne tør komme på banen og lovgive om dette problem. Sagen er jo, at mange af deres vælgere er jo hundeejere, og de er skide bange for at miste stemmer, så de tør ikke lave en lov, der er alt for generel...(som ellers er det nemmeste at arbejde med).

Det er ikke engang løgn, Klumme. Jeg tror ikke, der bliver gjort en sk.. før der et lille barn, der bliver bidt ihjel, og det er jo frygteligt, at de i folketinget, ikke kan tage en ordentlig beslutning, fordi de er bange for at miste stemmer.

Det handler kun om tid før der sker noget så forfærdeligt som et dræbt barn - de hunde er jo tikkende bomber. Avl på dem skal total-forbydes og de nulevende kræ skal påbydes at have mundkurv på.
SÅDAN!

Problemet er jo nok lige, hvordan en evt. lovgivning skal håndhæves, for jeg tror ikke, at det vil blive prioriteret særligt højt hos politiet....

Godkendelse af svar
Fra : snerose

Dato : 21-07-09 07:23

Tak for svaret Gasmanden2.

Kommentar
Fra : martinstausholm

Dato : 12-11-10 12:25

det skal li siges det er ikk muskel hundene der er noget galt med det er ejeren

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-11-10 12:46

Nå... så kan både ejeren og hunden da få en kugle i panden. Hvor svært kan det være??