/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
KONSISTENS - Windows Vista
Fra : troe1897
Vist : 1632 gange
35 point
Dato : 12-07-09 20:04

Hey. Jeg har et problem med min computer. Hver gang jeg starter den op skriver den:
Filtypen er NTFS - En af diskene krontrolleres nu for KONSISTENS..
hvad gør jeg. ?
Jeg bruger Windows Vista...

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 20:14

Her er et tidligere svar om samme problem:
Citat
Accepteret svar
Fra : stl_s
Modtaget 50 point
Dato : 27-07-06 20:40
--------------------------------------------------------------------------------
Ja okay, prøv at lade den køre, og hvis det stadigvæk laver ballade, så kør denne, som tager noget længere tid chkdsk d: /r /x hvordan er pladsforholdende på dit d drev, og har du fragmenteret det fornylig ?
Det skal skrives i Kør

Kommentar
Fra : troe1897

Dato : 12-07-09 20:26

og hvor ligger "kør" i windows Vista ? :)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 20:34

Skulle meget gerne komme frem et eller andet sted, når du markerer/klikker nede til venstre i det runde vindue

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-09 20:34

Kør ligger lige over start.
Det er et nyt søgesystem...................du skriver bare kør i ruden og der kommer nogle forslag.
Den øverste er KØR > klik på den og du har den "gamle" KØR

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 20:36

Du kærer Diskkontrol på samme måde i Vista som i XP, klik på Computer og højre klik på det drev der er problemer med, klik på Egenskaber og under Status for fejlsøgning klikker du på Undersøg nu, sæt markering i begge felter og klik OK, du får så besked om at diskkontrol ikke kan køre bla bla bla, og om du vil køre Diskkontrol ved næste start, klik på Ja og genstart computeren og lad diskkontrol køre færdig, hvis der er flere drev, så kan du gentage processen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 20:40

Undskyld jeg spør. Men denne kommando chkdsk d: /r /x i Kør har hjulpet en anden Kandu bruger. Skulle den så ikke også kunne bruges nu ? Uden at skulle gå i egenskaber mm.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 20:50

Det er nøjagtig den samme kontrol der kører, uanset om du bruger kommado linjen eller klikker dig dig frem med GUI, mange vil gerne klikke et par gange og undgå at køre kommadoer, derfor min forklaring

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 21:05

Hej ovn. OK. Helt fint med mig. Så nu lister jeg lige så stille ud af dette indlæg

Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-09 10:17

Når man lige er kommet til kør - er denne da lige så nem som at karte rundt i en masse menuer:

Citat
Ja okay, prøv at lade den køre, og hvis det stadigvæk laver ballade, så kør denne, som tager noget længere tid chkdsk d: /r /x hvordan er pladsforholdende på dit d drev, og har du fragmenteret det fornylig ?

Den ene måde at lave det på, er lige så god som den anden.

Ps. I andre styresystemer som Linux / ubuntu, tales der varmt for at bruge "kør" funktionen, men også her er det et spørgsmål om hvad man helst vil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-09 10:21

Jeg har faktisk lige tømt min 200 GB harddiske for filer, fordi der kom underlige meldinger.
Det er en ekstern HD og det tog et stykke tid.
Nu er den formateret og den melder forhåbentlig ikke flere mærkelige meldinger.

Ps. Lav ikke genveje til eksterne harddiske, for når den tages fra går der måske lidt kuk i genvejen.