/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
manglende kufferter
Fra : love4all
Vist : 912 gange
30 point
Dato : 07-07-09 12:22

Jeg læste, der i weekenden havde været koks i kufferter afdelingen i Lufthavnen.Der var 3000 kufferter, der var starndet i Kastrup.
Det slog mig så, at hvad gør man igrunden, hvis man står i X lufthavn uden sin kuffert.
Jeg tænker på forsikring mv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-09 12:41

Du går først ind på lufthavnskontoret, der er ved bagageafdelingen, der udfylder du en hulens til masse papirer, bl.a. skal du oplyse på hvilket hotel du skal bo på, så de kan afleverer kufferten
til dig når den engang dukker op

Du kan i nogle lufthavne få udleveret en lille rygsæk med de med nødvendige ting i bl.a en t-shirt, tandbørste,tandpasta, deodorant, fugtighedscrem, barbergrej,

Når du så skal hjem igen,og kufferten har været væk i mere end tre døgn, er du berettiget til at få en lille erstatning - da jeg prøvede det, var det 100 dollar

Bliver kufferten væk på vejen hjem... er der ingen erstatning

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-09 13:14

Jeg tror de fleste der rejser meget har prøvet det

Jeg har prøvet det to gange. Første gang opstod der kø ved skranken da en del var misset ved flyskift i Heathrow, anden gang havde jeg ikke skiftet, men midt i travlheden ved udleveringen i Kastrup hørte jeg pludselig mit navn over højttaleren.
Heldigvis var det ved hjemrejsen.

Internationalt har flyselskaberne en øvre grænse for erstatning.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 40 point
Dato : 07-07-09 13:21

Citat
Mistet bagage
Mistet bagage erstattes med USD 20 pr kg og udbetales, hvis bagagen ikke er lokaliseret indenfor 3 uger. Erstatning gives også for eventuel ekstra bagage (excess baggage), som man har betalt overvægt for. Indenrigs i Thailand betales med maksimalt THB 450 pr. kg. Økonomiklasse og Premium Economy passagerer må medbringe 20 kg bagage ombord, Business Class: 30 kg, First Class: 40 kg (gælder ikke for de skandinaviske afgange, da der ikke længere findes First Class på disse strækningen), samt 7 kg håndbagage. Det skal understreges at flyselskabet ikke er ansvarlige for mistet/beskadiget håndbagage. Eventuel håndbagage, som bliver indtjekket til lastrummet ved gaten erstattes med maksimalt 7 kg. Anmeldelse af mistet bagage skal foretages direkte i lufthavnen til flyselskabet, eller dets repræsentant, senest indenfor 21 dage efter ankomsten.

Du kan se lidt her

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 07-07-09 13:32

Det var godt nok ikke særlig meget de udbetalte i tilfælde af, at ens kuffert var pist borte.

Godkendelse af svar
Fra : love4all

Dato : 07-07-09 13:32

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-09 13:35

Det var så lidt...Håber ikke det sker for dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-09 13:44

Størsteparten af de forsvundne kufferter bliver nu også fundet igen inden for tre dage - heldigvis -

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-09 13:56

Nævnte erstatning er kun hvis kufferten er væk et par dage.

Hvis den er pist væk....sker også...., er der en højere erstatning, men der er en øvre grænse. Ligger der guldsmykker eller en bærbar i kufferten er det bare ærgeligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-09 14:03

Min første indlæg, er hvis kufferten kommer frem efter tre dage

Piaskov's indlæg er hvis kufferten er forsvundet "ud i den blå luft"