/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Gammel WordPerfect
Fra : o.v.n.
Vist : 1331 gange
50 point
Dato : 26-06-09 18:09

Hej - jeg har brug for jeres mening, jeg har en gammel WordPerfect Office2000 liggende, den plejer at være installeret, men jeg er ikke kommet så langt endnu siden sidst jeg formaterede computeren.
Spørgsmåler er: Der er megen fokus på at have opdaterede programmer, den gamle her kan ikke opdateres mere den fungerer perfekt på min gamle computer, meget bedre end OpenOffice, som er blevet noget tung med den nyeste version.
Hvad kan angribe min gamle office ? Er jeg i fare selv om programmet kun bliver brugt til at skrive i på computeren ?
Computeren er med 700Mhz AMD Duron processor og 768 MB RAM og har Windows XP Pro som styre system

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 26-06-09 18:20

Brug du roligt WP....

Hvad skulle dog angribe den

På nettet kan du ikke bruge den til alverdens alligevel - og der er næppe nogen der sender dig WP-filer....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-09 18:25

Citat
Hvad skulle dog angribe den
nej vel jeg lader lige spørgsmålet stå, hvis andre vil komme med deres mening.
Der er altså mange som siger at programmer skal være af nyeste version

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-09 18:33

Citat
Der er altså mange som siger at programmer skal være af nyeste version

Det er da også korrekt - men UDGÅEDE programmer er nok ikke så interessante.....

Og da slet ikke når det kun er internt det bruges....

WP blev iøvrigt brugt af de fleste offentlige institutioner (sygehuse, kommuner osv.) i "gamle dage"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-09 18:34

Årsag...

Den var væsentlig læmgere fremme end den første Office....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-09 19:02

Hvis det er så har jeg en WP 5.2 som kører i DOS .......................den er ældre.

Den er på disketter så jeg kan måske sende den til dig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-09 19:12

Citat
WP 5.2 som kører i DOS
jeg kan vist ikke finde ud af det med DOS, det er fra før min tid, ellers tak for tilbudet, WordPerfect 2000 kører udmærket, jeg må se at få den installeret igen

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 26-06-09 19:49

Er den fra Office2000 må del vel være en Word du har.
Er du sikker på det er WordPerfect?

Ammitz

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-06-09 19:54

Du kan hente en sp3 til WP 2000 her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Husk rigtig sprogversion.

Problemet er at hvis man skal lave et dokument og sende, så ryster folk på hovedet af den fil, medmindre at Du har gemt den som Word 97-2000 som WP også kan.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-09 19:55

På cd hylstret står der WordPerfect Office 2000, der hvor der står hvad CDen indeholder står der: WordPerfect 9 - Corel Presentations - Trellix 2 - Quadro Pro 9 - Corel Central 9 og Adobe Reader

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 26-06-09 19:57

OK, - så er det word-perfect!

Ammitz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-09 20:03

Tak LuffeA desværre kun SP 2 på dansk og den er med i pakken, det dutter sikkert ikke at installere SP 3 på engelsk, når selve programmet er på dansk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-06-09 22:38

Behold du bare WordPerfect, det er et super program og det er så nemt at bruge. Det er et af de bedste programmer der er lavet til tekstbehandling.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-09 09:56

Alle programmer, nye som gamle, er potentielle mål for virus.

Det er derfor man har firewall og antivirus-/antispyware- program installeret på sin pc.

Det burde kunne holde det værste snavs stangen

Benytter du kun WP lokalt?
..så er det jo ingen sag, at spærre for programmets netadgang vha. din firewall.

Når 'fremmede' WP/DOC filer skal åbnes?
Tjaeh... så scanner du dem da lige først med dit antivirusprogram ...gør du ik'?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-06-09 12:47

O.V.N. du har Corals CD no. 9 og den indeholder grafikprogram, tekstbehandling og regneark. Og det er den officielle version som hedder 2000 også fordi den er kombatibel med hele Windows og Officepakken.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-06-09 17:21

>granner01

Har et gammel Corel Photo Draw, et skønt program

Faktisk skød Microsoft lidt penge i Corel da it-boblen brast i 2002, en hjælpende hånd til en seriøs konkuurent.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-06-09 19:27

Ja og hvis Nowell ikke havde syltet Word Perfect, så havde det måske været det førende tekstbehandling i dag, godt det blev solgt til Corell. Og så bruger jeg selv Corells programmer, bare i en 8 version.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-06-09 22:13

Tak for svaret refi. Jeg installerer den igen og glemmer alt om netangreb på gamle programmer.
Angående dokument formater, så er alt fra mig i pdf format, og jeg brokker mig, når jeg modtager docx dokumenter, afsender burde lære at alt skal sendes i et format alle kan åbne

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 29-06-09 17:48

husk lige at det helst skal køre i windows ME "mode" så virker kalenderen bedre

Undertegnede har så lige købt Wordperfect X4 !!!!!!
Som i mine øjne er bedre end MS´s Office 2007 eller ihvertfald på højde