/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
fra og til
Fra : hejhejdikal
Vist : 945 gange
300 point
Dato : 25-06-09 19:50

hej jeg er ved at lave et program til man arduino kontakten sender en værdi mellem 4 og 9 men jeg kan kun skrive et tal ellers virker det ikke jeg vil gerne skrive fra 4 til 9 men hvordan gør man

Citat
void loop()
{
reading = val == 6;

her er hele programmet
Citat
int inPin = 2; // the number of the input pin
int outPin = 13; // the number of the output pin

int state = HIGH; // the current state of the output pin
int reading; // the current reading from the input pin
int previous = LOW; // the previous reading from the input pin

int val = 0;
// the follow variables are long's because the time, measured in miliseconds,
// will quickly become a bigger number than can be stored in an int.
long time = 0; // the last time the output pin was toggled
long debounce = 300; // the debounce time, increase if the output flickers

void setup()
{
pinMode(inPin, INPUT);
pinMode(outPin, OUTPUT);
}

void loop()
{
reading = val == 6;

val = analogRead(inPin); // read the value from the sensor

// if we just pressed the button (i.e. the input went from LOW to HIGH),
// and we've waited long enough since the last press to ignore any noise...
if (reading == HIGH && previous == LOW && millis() - time > debounce) {
// ... invert the output
if (state == HIGH)
state = LOW;
else
state = HIGH;

// ... and remember when the last button press was
time = millis();
}

digitalWrite(outPin, state);

previous = reading;
}

Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 25-06-09 20:01

Hvordan kan én kontakt med ét input til processoren, antage flere værdier? Måske bare mig der ikke forstår, eller du har glemt noget...

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 310 point
Dato : 25-06-09 20:03

Jeg forstår ikke rigtigt spørgsmålet.

Måske mener du:
int val = analogRead(inPin);
if(val >= 4 && val <= 9)
printf("Yes\n");
else
printf("Not really\n");

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 25-06-09 20:07

kontanten har 3 ben +5volt stel og signal.

Kommentar
Fra : Nickoe

Dato : 25-06-09 20:12

:O

"kontanten har 3 ben +5volt stel og signal."

Det lyder godt nok underligt... kan du ikke skitsere det et eller andet sted (diagram)... For normalt er en kontakt jo bare en kontakt eller en omskifter. http://en.wikipedia.org/wiki/File:SPDT-Switch.svg

Godkendelse af svar
Fra : hejhejdikal

Dato : 25-06-09 20:17

Tak for svaret BertelBrander.
jeg skrev
reading = val >= 4 && val <= 9;
og så virkede det tak