/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
En barberet hak i øjenbryn?
Fra : Reichstein
Vist : 9290 gange
50 point
Dato : 24-06-09 13:18

Hej, jeg har flere gange set unge mænd/store drenge, med et hak i det højre øjenbryn.
Det er nok mest indenfor unge af "anden etnisk herkomst", jeg har set det.
Han nogen fortælle mig, om det er noget sympolsk, eller det skal signalere noget bestemt?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-06-09 13:22

Hej med dig.
Citat
eller det skal signalere noget bestemt

Det gør det ikke .
Det er fordi han har haft en piercing i brynet.
Det er et ar og det forsvinder ikke igen.
Min svigersøn har også fået et efter han pillede sin ud.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-06-09 16:22

Udover at det kan være et ar, så tror jeg også det er moderne for drengene

Jeg tror ikke det har nogen symbolværdi

Når jeg søger på google, står der intet om det i hvert tilfælde

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-06-09 18:11

Det er polsk....sympolsk mafia

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 50 point
Dato : 25-06-09 09:07

Hvis man ser disse latterlige (i mine øjne), såkaldte gansta-rap videoer, så er det en trend der åbenbart er moderne 'Over There', lige som at barbere et hak eller stribe op over hårgrænsen!

Og mange af disse wannabee gansta's efterligner deres idoler, der også gav trenden med store guldkæder og andet bling-bling - Også selve fascinationen af gansta'ernes dyrkelse af skydevåben og 'mit & dit brotherhood' er nok også grunden til at disse mennesker danner kliker/grupper, der slås og bekriger hinanden!

Så 'øjenbrynshakkene' og disse andre trends stammer efter min mening fra rap kulturen og kulturen med at danne grupper a la Crips og Bloods i Amerikanske storbyer!

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 25-06-09 12:14

Tak for svaret dogvillestar. Det var noget i den retning jeg forestillede mig.