/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Fejlmeddelelse på hjemmesider
Fra : kipumi
Vist : 1084 gange
100 point
Dato : 20-06-09 22:43

Når jeg skal bestille bøger hjemmefra på www.bibliotek.dk får jeg denne meddelelse, når jeg har fundet tittel og trykker på "bestil". Udført med fejl på siden. Derefter et vindue med følgende : https://bibliotek.dk/common/javascripts/xgenius.js
Jeg vil gerne vide, hvad jeg kan gøre for at jeg igen kan bestille bøger. Jeg har i dag været hos min søn og prøvet at bestille fra hans computer, uden problemer, så det må være min, der er noget i vejen med. Jeg kan fortælle, at min computer ikke vil tage den nye opdatering windows Genuine. Og det er ikke en kopi jeg har. Ellers fungerer alt andet på computeren.

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 21-06-09 01:13

Du skal opdatere JAVA

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-06-09 08:27

Gå ind i tilføj/fjern prgrammer og afinstaller gamle versioner af Java, der kan godt være flere da de ikke overskrives.
Hent nyeste her og installer.
http://www.java.com/en/

Windows Genuine har intet med xgenius at gøre, men Du skal alligevel installere Windows Genuine Advantage for at kunne installere opdateringer.
Windows Update skal fixes, det gør du med dette fix -> http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen “Flush Softwaredistribution”
3. Sæt flueben i “Fix Windows update”
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.
7. Nu burde du kunne installere de opdateringer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-09 13:00

JAVA og Javascript er 2 vidt forskellige teknologier.

1.) JAVA er en fuldbefaren OOP (Objekt Orienteret Programmeringssprog) platform, som afvikles i sin egen JVM (Java Virtual Machine).

Altså et 'program' som 'oversætter' hjemmesidens JAVA bitcodes til 'noget', som din browser ka' forstå og vise.

2.) Javascript er derimod en indlejret 'fortolker' der er indbygget i dit browserprogram (..som plug-in) og kan dermed 'styres' af dine sikkerhedsindstillinger i browseren selv.

Jeg gætter på, at du kører med for 'skrappe' sikkerhedsindstillinger i din browser.

Disse indstillinger kan tilpasses i din browser og/eller operativsystems sikkerhedsbegrænsninger.

I IE f.eks. finder du disse instillinger under browsermenu'en:

Værktøjer -> Internetindstillinger -> fanen; 'Avanceret' -> afsnittet; 'Sikkerhed'

..og i:

Værktøjer -> Internetindstillinger -> fanen; 'Sikkerhed' -> Ikonet; 'Internet' -> knappen; [Brugerdefineret niveau...] -> ..og angiv så: De indstillinger du finder formålstjenlige

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-09 13:06

Rettelse !!!

Det er JAVA, som kræver et PLUG-IN (..fra http://java.com/ ) som skal downloades og installeres, medens Javascript er indbygget i din browsers programmel.

Én mente:

Hvis du bruger Firefox i stedet for IE og har installeret et 'andet' sikkerheds PLUG-IN for Javascript ???

..som. f.eks. : "NoScipt" ..så er det dér du skal rette i dine sikkerhedsindstillinger i browseren i forhold til Javascript begrænsninger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 22-06-09 22:53

Jeg har prøvet alle jeres forslag- uden resultat. Det er stadigvæk det samme problem. Min version af Java er : Version 6. Lige opdateret. Sikkerheden er Mellem, og der er flueben i deskript .. 2 steder i internetindstillinger i advanceret.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 23-06-09 11:29

Jeg følger lige med her, jeg har det samme problem (og det havde jeg ikke for en uge siden)

Jeg har skrevet til bibliotek.dk og afventer deres forslag...

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 23-06-09 12:21

Jeg har heller ikke haft det problem før, venter på, at du giver besked fra bibliotek.dk

Accepteret svar
Fra : annvibeke

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-09 10:05

Her er svaret fra bibliotek.dk:

Vi har den sidste tid haft nogle brugere med samme problem: bestilfunktionen fungerer ikke og muligheden for at sætte interessedato er "gået i stykker". Vi mener fejlen hænger sammen med version 8 af internet Explorer. Vi kan ikke selv genskabe fejlen men arbejder på at få problemet løst hurtigst muligt. Du kan bede dit lokale bibliotek om at bestille materiale fra andre biblioteker til dig i mellemtiden. Vi beklager fejlen.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 24-06-09 11:46

Tak for svaret annvibeke Det er jo ærgerligt, når man læser rigtig amnge bøger og bestiller hjemmefra, men nu har jeg da fået et svar, så behøver jeg ikke spekulerer på, om det er min computer - den er ældgammel, og har mange småproblemer, og jeg kan ikke undvære den

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-09 15:32

Stadig ik' et problem, som skyldes manglende/forældet JVM (JAVA Virtual Machine) ..men et Javascriptproblem, som beskrevet hér:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=137224#1569649

Det er en fejl, som du under ingen omstændiger kan/ku' ha' rettet selv, da scriptfejl drejer som om kildekode-/serverfejl og ikke klientfejl

Hvis en programmør laver en fejl? ...så kan du på ingen måde selv rette denne

Hvorom alt er, så er her koden til den fejlbehæftede Javascriptfil:
Kode
// (c) 2000-2007 by Gemius SA

function gemius_parameters() {
   var d=document;
   var href=new String(d.location.href);
   var ref;
   if (d.referrer) { ref = new String(d.referrer); } else { ref = ""; }
   var t=typeof Error;
   if(t!='undefined') {
      eval("try { if (typeof(top.document.referrer)=='string') { ref = top.document.referrer } } catch(gemius_ex) { }")
   }
   var url='&tz='+(new Date()).getTimezoneOffset()+'&href='+escape(href.substring(0,299))+'&ref='+escape(ref.substring(0,299));
   if (screen) {
      var s=screen;
      if (s.width) url+='&screen='+s.width+'x'+s.height;
      if (s.colorDepth) url+='&col='+s.colorDepth;
   }
   return url;
}

function gemius_load_script() {
   if (window.pp_gemius_image.width && window.pp_gemius_image.width>1) {
      if (document.createElement) {
         var xp_body = document.body;
         var xp_javascript = document.createElement('script');
         var xp_url = window.pp_gemius_script;
         if(typeof Error !='undefined') {
            eval("try { xp_javascript.src = xp_url; xp_javascript.type = 'text/javascript'; xp_javascript.defer = true; } catch(exception) { }")
            if (xp_body && xp_body.appendChild) {
               xp_body.appendChild(xp_javascript);
            }

if (typeof pp_gemius_identifier == 'undefined') {
   if (typeof gemius_identifier != 'undefined') {
      pp_gemius_identifier = gemius_identifier;
   } else {
      pp_gemius_identifier = "";
   }

var gemius_proto;
if(document.location && document.location.protocol)
   gemius_proto = 'http'+((document.location.protocol=='https:')?'s':'')+':';
else
   gemius_proto = 'http:';
var pp_gemius_host = gemius_proto+'//gadk.hit.gemius.pl/_'+(new Date()).getTime();

if (typeof window.pp_gemius_image != 'undefined') {
   if (typeof window.pp_gemius_images == 'undefined') {
    window.pp_gemius_images = new Array();
   }
   var gemius_l = window.pp_gemius_images.length;
   window.pp_gemius_images[gemius_l]=new Image();
   window.pp_gemius_images[gemius_l].src = pp_gemius_host+'/redot.gif?id=ERR_'+pp_gemius_identifier+gemius_parameters();
} else {
   if (window.attachEvent) {
      window.attachEvent("onload", gemius_load_script);
   } else if(window.addEventListener) {
      window.addEventListener("load", gemius_load_script, false);
   }
   window.pp_gemius_image = new Image();
   window.pp_gemius_image.src = pp_gemius_host+'/rexdot.gif?l=11&id='+pp_gemius_identifier+gemius_parameters();
   window.pp_gemius_script = pp_gemius_host+'/pp.js?id='+pp_gemius_identifier;
}

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 26-06-09 10:49

kipumi - der ingen problemer når jeg bruger 'google crome'

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-09 16:51

annvibeke ->Nøeh... klart.

Der er hér tale om en helt anden Javascript Rendering Machine

..og så er det fuldkommen ligegyldigt, hvilken versionsion af Chrome du hentyder til:

Standard ...eller Beta (Chrome 2.0 172.33)

http://stevenpratt.com/2008/09/03/google-chrome-javascript-performance/

..forøvrigt er 'motoren' dansk-udviklet

http://code.google.com/p/v8/

</MOLOKYLE>