/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Mit D-Drev !!
Fra : Dumstrei
Vist : 2161 gange
50 point
Dato : 18-06-09 23:41

Hej alle sammen !!

Jeg har lige lidt problemmer med mit D-drev. Efter at jeg havde formateret min computer, tror jeg den har fjernet et eller andet, ellers så er det mig selv der har pillet ved det forkerte.

Men jeg har hvertfald nægtet adgang til drevet og det irriterre mig en lille smule.

Hvordan kan jeg få mit D-Drev tilbage ??
Er der nogen der kan hjælpe mig ?? Please

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-06-09 01:09

Ikke fordi jeg tror jeg kan hjælpe dig, men du kan komme med flere oplysninger, så kan andre bedre komme med forslag.
Hvilken styresystem, Vista eller XP ?
Er D drev vist under Denne computer (Computer i Vista) ?
Er D drev vist i Diskhåndtering og hvad står der om drevet ?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 19-06-09 09:25

Er dit d: drev en USB disk eller bare en partition. Hvis det er en USB, så mangler du højst sandsynlig nogle bundkort drivere til USB

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-09 09:41

Eller du har formateret dit nye C: drev til FAT 32 og D. stadig er NTFS
FAT 32 kan ikke se NTFS
Hvilket bogstav har dit CD/DVD drev

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-06-09 10:03

Din windows oem installation har sandsynligves fjernet partitionsoplysningerne.
Du kan enten formatere d-drevet og miste d drevets data, eller få dine data genskabt.
For genskabelse spørg her: www.diskhelp.dk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-06-09 13:28

Hvis du er nægtet adgang til filerne, prøv her:

Sådan overtager du ejerskab af en fil eller mappe i Windows XP
http://support.microsoft.com/?kbid=308421

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 19-06-09 13:32

Det er vista.
Mappen Computer : Data (C:), Acer (D:)
Endhedshåndtering : Diskdrev : TOSHIBA MK1234GSX ATA Device

Er det så ikke meningen at der skulle være to diskdrev under mappen diskdrev ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-06-09 13:40
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-06-09 13:43

Hvis der er 2 harddiske i pc burde der være 2 i mappen diskdrev,
men hvis den er opdelt i 2 partitioner er der kun 1

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 19-06-09 14:00

Citat
Det er vista.
Mappen Computer : Data (C:), Acer (D:)
Endhedshåndtering : Diskdrev : TOSHIBA MK1234GSX ATA Device

Er det så ikke meningen at der skulle være to diskdrev under mappen diskdrev ?

Det er Acer (D:) jeg har nægtet adgang til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-09 14:33

Den Acer D: er vel en skjult backup som Acer selv skal bruge.
Kan du se den her
start > h-klik på computer < vælg administrer > diskhåndtering
og vil du ikke bruge den Acer backup mere.

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 19-06-09 14:38

Ved ikke om det er en backup af Acer, men jeg har godt kunne bruge den før. Før havde min computer 102 Gb eller sådan noget og siden jeg formaterede den har jeg kun haft 51 Gb.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-09 14:45

Ok men du skal lige ind i administration for at se hvad der er blevet af dit D:

start > h-klik på computer < vælg administrer > diskhåndtering

Nu kan du se status på din harddisk.

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 19-06-09 14:50

Der står ved
Acer (D:) Layout : Simpel
Filsystem: NTFS
Status: I orden (Systemn, Aktiv, Primær partition)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-09 15:17

Og så gætter jeg på at der står FAT 32 på dit C:

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 19-06-09 15:20

Nej der står ikke FAT 32.

C-drev står der :
Filsystem: NTFS
Status: I orden(Boot, Sidefil, Crashdump, Primær partition)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-09 15:43

OK - så kan den have status "hidden" skjult.
Desværre kender jeg ikke metoden i Windows til at gøre den synlig.

Men jeg kender en metode i ubuntus partitionsværktøj som hedder gparted.

Den kan hentes her og skal brændes eks. i Nero som "billedefil til disk"

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=271779

og du skal vælge denne:

gparted-live-0.4.5-2.iso

Kig evt. på denne................................................eller spørg.
http://tom.delekassen.dk/linux/gparted.html

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 19-06-09 15:53

start>kontrolpanel>administration>computteradministration(dobbelt klik)>diskhåndtering(ude til venstre) der skulle du kunne se din harddisk hvor du sandsynligvis har et stykke der ikke er allokeret der er du så nødt til at oprette en ny partion...: marker og højreklik: opret partion og formater denne.
Ps slet ikke d.drevet det er din backup hvis din pc skulle gå ned igen

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 21-06-09 11:31

gentager:
Din windows oem installation har sandsynligves fjernet partitionsoplysningerne.
Du kan enten formatere d-drevet og miste d drevets data, eller få dine data genskabt.
For genskabelse spørg her: www.diskhelp.dk
--
Nævnte ubuntu kan måske klare ærterne, men pas på at du ikke begynder at overskrive det forkerte drev.. (det der skal reddes) hvis data skal reddes.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-06-09 22:33

Hej alle sammen! Mon Dumstrei har fået adgang til D-drevet ????

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 30-06-09 13:09

Nej jeg har stadig ikke fået adgang, og jeg har prøvet at formatere det drev som jeg ikke havde adgang til, men det kunne ikke lade sig gøre!!

Annuller spørgsmålet
Fra : Dumstrei

Dato : 11-07-09 13:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål