/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Back-up program til Mac
Fra : henrik59
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 17-06-09 09:29

Jeg bruger selv pc, men min datter har Mac. Findes der et godt back-up/synkroniseringsprogram til Mac, et program, der ligner SyncToy til Windows?

Som altså selv finder ændringer mellem originale mapper, og mappen på den eksterne harddisk, eller hvad man nu backer up til. Så man slipper for at kopiere alle billeder mm. hver gang.

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 17-06-09 10:50

OSX Leopard har indbygget backup i programmet TimeMachine.

Fortæl programmet hvilken ekstern HD, der skal gemmes back up på, hvilken slags dokumenter og hvor tit, så registrerer Time Machine alle ændringer, der er sket siden sidste back up = du kan gå tilbage og gendanne et dokument i alle dets variationer fra det blev skabt.
Og også finde dokumenter, du ved en fejl er kommet til at slette for længe siden.

Vælger du at gemme på en ekstern HD, som er større end computerens, kan du gemme hele computerens indhold, og når Time Machine så blot ser efter hvilke ændringer, der er sket siden sidst, vil du have plads til backup langt ud i fremtiden.

Kender ikke til pc back up, men mener at have hørt at forskellen på back up metoderne ligger i om der blot sker en registrering af det totale aktuelle indhold (en spejling) - eller om der bliver indsamlet ændringsinformationer (mulighed for at "bladre" tilbage)